Ratchet & Clank: Nexus – Játékteszt
Az Insomniac Games középszerű, futószalagon szállított sorozattá csonkította a Ratchet & Clankot. Vajon a Future-saga legújabb, negyedik, s egyben lezáró epizódja el tudja feledtetni a korábbi fiaskókat? Teszteltük a Ratchet & Clank: Nexus-t.
Ratchet és Clank, a két bohókás űrkalandor PlayStation 2-es diadalmenete után joggal hihették a Sony-nál, hogy majd a PlayStation 3 egyik húzócíme lesz a sorozat. Tévedtek, az Insomniac Games korábbi önmagát alulmúlva, évenként megjelenő, középszerű tucatjátékot faragott a Ratchet & Clankból, amelynek mellékágai balul elsült újdonságokkal igyekeztek vérfrissítést eszközölni, nem sok sikerrel. Ezzel szemben a Ratchet & Clank: Nexus visszanyúl a gyökerekhez, az Insomniac kihajította az összes korábban elbukott ötletet, s megtartotta mindazt, ami mindig is jellemezte a Ratchet & Clank-sorozatot. Vagyis megint a sokszínű, elborult ötleteken alapuló fegyverarzenálon, a szórakoztató karaktereken és párbeszédeken, valamint az állandó akción van a hangsúly. A recept tehát a régi, a körítés azonban meglehetősen fapados, hiszen mindössze 5-6 órányi játékidőt ígér a Nexus, cserébe azonban nyomott áron már hozzájuthatunk a PlayStation 3-éra legjobban sikerült Ratchet & Clank epizódjához.
A történet pont ott veszi fel a fonalat, ahol a trilógia legutóbbi részénél elvágták azt a készítők, így miután sikeresen elkaptuk Vendra Progot, igyekszünk elszállítani őt a Vartax Detention Centerbe. Útközben viszont csapdába kerülünk, egy rakás gonosztevő megszökteti Vendrát, akit végül a galaxison át kergetve, öt nagyobb bolygót megjárva kell ismét elfognunk.
A fegyverarzenálunk ezúttal 12 darab ötletes, s fejleszthető darabból áll. Akadnak visszatérők, mint például a Crack in Time-ból ismert Mr. Zurkon, de újoncokat is köszönthetünk, mint például a Winterizert, amivel lefagyaszthatjuk, s hóemberré változtathatjuk az ellenfeleket, hogy aztán így szétcsapva őket meglehetősen komoly mennyiségű, a csúzlik fejlesztéséhez elengedhetetlen ajándékcsavarhoz jussunk. Emellett hozzájutunk majd egy jetpackhez, illetve egy lebegődeszkához is. Maga a fegyverek tápolása két fronton fog zajlani, egyrészt a használattól is erősödnek a mordályok képességei, másrészt mindegyik csúzli kapott egy saját képességfát, ahol a rendelkezésre álló csavarok mennyisége határozza meg, milyen új extrákat vagy bónuszokat nyithatunk meg.
A helyszínek meglehetősen változatosak, a négy világ tényleg nem okoz csalódást, ahogy a szinte már kötelezőnek számító aréna se. A játék nehézsége viszont nem nyújt túlzott kihívást, hiányoznak az ötletes főellenfelek, s tulajdonképpen az egyre erősödő fegyverek miatt az állandó akció is sima darálásba torkollik, így gyakorlatilag pár óra alatt teljesíthető a Ratchet és Clank kalandja. Cserébe viszont kapunk egy Challange Mode nevő opciót, ahol a már feltápolt fegyverekkel újra és újra nekivághatunk a küldetéssorozatnak, ezzel újabb és újabb bónuszokat megnyitva. Fontos még megemlíteni, hogy Ratchet állandó társa, Clank ezúttal is új szerepkörben tündüköl, s ezúttal is egy jópofa minijáték keretén belül jut majd szerephez. Ez egy oldalnézetes miniküldetés, ahol Clank a Netherek dimenziójában állja ki a próbákat, ahol nagy segítségére lesz majd a gravitáció, aminek manipulása sokszor a továbbjutás kulcsát is jelenti.
A Ratchet & Clank: Nexus egyértelműen a PS3-éra legjobb Ratchet-epizódja, fapados tartalom ide vagy oda. Ha felül tudsz kerekedni azon, hogy az Insomniac egy alig öt-hat órás szórakozást ígér a Future-saga negyedik epizódjával, s igazán komoly, játékmenetet befolyásoló érdemi újítást nem tud felmutatni, akkor a csökkentett árcédula garantálja, hogy a kosaradban landoljon a Nexus.
Értékelés: 8/10