Select Page

Batman: Arkham Origins – Játékteszt

Batman: Arkham Origins – Játékteszt
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Sötét lovag számára karácsony éjjele se telik nyugodalmasan. Black Mask megszökik a Blackgate-ben található cellájából, a fejünkre kitűzött vérdíj miatt pedig nyolc gonosztevővel is le kell majd számolnunk. Teszteltük a Batman: Arkham Origins-t

A Rocksteady ugyan jelenleg is titkos, következő generációs játékán dolgozik, a kiadó azért igyekezett nem megtörni a Batman:Arkham-játékok megjelenési sormintáját, így 2009 és 2011 után, idén is kaptunk egy új, ezúttal a sorozat történeti síkjában előzményként kezelendő részt. A Batman: Arkham Origins azonban nem a klasszikus értelemben vett prológus, a sztori kezdetén Batman már igen csak aktív részese a gothami éjszakáknak, de amíg a Batman: Arkham Asylumban és az Arkham City-ben már mindenki Gotham védangyalként tekint rá, addig az Origins-ben még csak városi legendaként ismert, ahol korrupt rendőrök és rosszfiúk egész hada fertőzi Gotham városának lelkét.

A Batman: Arkham Origins cselekménye ezúttal is egy börtönben veszi kezdetét, az alvilág egyik ismert alakja, Black Mask ugyanis Killer Croc közreműködésével sikeresen megszökik a Blackgate-ből, s miközben mi utána nyomozunk, hamar kiderül, hogy igen komoly összegű vérdíjat tűzött ki a fejünkre, s a korrupt igazságszolgáltatás és a kisstílű bűnözők mellett nyolc főgonosszal is dolgunk lesz majd játék közben, köztük a már ismert Bane-nel, Deadshottal, Deathstroke-kal, Copperheaddel, Electrocutionerel, Firefly-jal és persze a mindig visszatérő, állandó nemezisünkkel, Jokerrel.

Maga a fő cselekményszál 12-15 óra alatt könnyedén teljesíthető, s bár a játék első pár órája meglehetősen lagymatag tempóban vezeti fel a későbbi történéseket, szerencsére a későbbi szakaszban szépen beindul a sztori, ami ráadásul kellően izgalmas és érdekes ahhoz, hogy ne unjunk rá a játékra. Erre ugyanis könnyen sor kerülhet, a játékmenet ugyanis lényegi változáson nem vagy alig esett át. Egyrészt az új fejlesztőcsapat egy az egyben átemelte a FreeFlow-harcrendszert, ami annak ismeretében, milyen fantasztikus élményt nyújtott a korábbi részekben, nem hátrány, de gyakorlatilag semmilyen újdonságot nem képes felmutatni a rendszer. Lényegében annyi változott, hogy több, jobban felszerelt és új ellenféltípusokat kapunk a nyakunkba, ami azt eredményezi, hogy néha új taktikákat kell bevetnünk, az esetek többségében pedig teljesen indokolatlanul elhúzódnak a bunyók. Másrészt ugyanolyan ritmusban változnak a történések, minden lopakodásra, nyomozásra jut egy-egy verekedős szakasz, s ezt a monoton hangulatot még az sem tudja megtörni, hogy rengeteg mellékküldetést teljesíthetünk. Ezek ugyanis néhány, de ismétlő sémát alkalmaznak, mint például a város utcáin zajló bűncselekmények megakadályozása, adattárolók megszerzése, a város épületeinek tetején található zavarók kiiktatása. Harmadrészt Batman kütyütára sem bővült igazán említésre méltó darabbal (a sokkoló kesztyű teljesen hazavágja a harcrendszert), s bár kapunk újdonságokat, valójában ugyanazokat a már ismert eszközöket fogjuk most is bevetni, amiket a korábbi részekben is használtunk. Ami kicsi színt képes vinni az ismert panelekbe, az a fejlődési rendszer, segítségével ugyanis nem csak új képességeket és régieket fejleszthet Batman, de a megszerezhető kütyüket is tuningolhatjuk.

Gotham városa ugyanúgy szabadon bejárható, mint az Arkham City-ben, ezúttal azonban sokkal nyomasztóbb a hangulata, hiába játszódik a történet karácsony éjszakáján. Maga a fő sodor eddig nem ismert helyszíneken vezet keresztül minket, s maga Gotham is alaposan megváltozott, kibővült, sok újdonságot azonban már így sem képes nyújtani. Éppen ezért meglehetősen sokszor alkalmaztuk játék közben a "gyorsutazás" funkciót, a Batwinggel ugyanis pillanatok alatt felkereshetjük a kiszemelt helyszínt.

A multiplayer sem olyan erőteljes szegmense a játéknak, ami miatt a single mód kivégzése után újra és újra betesszük majd a lejátszóba. A Splash Damage fejlesztésében készült játékmód erősen hajaz a Splinter Cell Spies vs. Mercs játékmódjára. Itt három különböző csapat, Joker és Bane csatlósai, illetve Batman és Robin párosa igyekszik egymást levadászni. Az aszimmerikus koncepció csak kezdetben izgalmas, egy-két kör erejéig valóban szórakoztató, de hosszútávon biztosan nem fog senkit se lekötni.

A Batman: Arkham Origins ugyan nem rossz játék, de a Warner Bros. Games Montreal nem igazán mert merészen hozzányúlni az alapformulához, s tulajdonképpen minden lényegi elemet megtartva, apró elemeket kiegészítve készítette el az új, előzményeket bemutató epizódot. Azonban ha imádtad az előző két epizódot, s felül tudsz kerekedni azon, hogy komoly újdonság nélkül ismerkedhetsz meg Batman egyik legnehezebb éjszakájával, akkor érdemes a polcra tenned a játékot.

Értékelés: 7,5/10

Translate »