A Blizzard idén meglepően visszafogottan volt csak jelen Kölnben, így mindössze egy alig negyvenöt perces konferenciát leszámítva, nem nagyon hallattak magukról. Pedig lett volna okuk rá, hiszen bemutatták a Diablo III első kiegészítőjét.
A Blizzard kölni sajtókonferenciáját megelőzőleg már lehetett arról olvasni, hogy nagy valószínűséggel a Diablo III első expanzióját mutatja majd be a csapat. Végül nem is okoztak meglepetést, a visszafogott keretek között tartott sajtókonferencián valóban bemutatták a jövő évre datált Diablo III: Reaper of Souls-t, ami nem csak új főellenfelet és új játszható karaktert hoz majd magával, de számos újdonságot is. Nézzük meg, melyek is ezek!
Amikor már azt hittük a Diablo III végén, hogy elérkezett a remény új korszaka, ismét szembesülnünk kell a rideg valósággal, hiszen újfent új ellenség üti fel a fejét. A sorozat legújabb sötét és vészjósló fejezetében ugyanis azzal a Malthaellel fogunk majd farkasszemet nézni, aki a Diablo II: Lord of Destruction végén a bölcsesség bukott angyalaként szőrén szálán eltűnt. De nem örökre, a Diablo III: Reaper of Souls-ban ugyanis a Halál angyalaként tér vissza, s miután megszerzi a Diablo esszenciáját is magában rejtő Fekete Lélekkövet, csak rajtunk áll, mi lesz világunk sorsa.
A Diablo III: Reaper of Souls-ban új varázslatokkal, képességekkel és felszedhető tárgyakkal térnek vissza a már jól ismert karakterek, természetesen egy teljesen új hős is szerephez jut majd a kaland során. A kiegészítő által behozott hatodik választható karakter a keresztes lovag lesz, a becsületesség harcosa, aki edzett könyörtelenséggel mészárolja le azokat, akik bántják az elesetteket. Robosztus testfelépítése, láncos buzogánya és pajzsa lehetővé teszi számára, hogy két lábon járó tank legyen. Főleg a közelharcokban fog jeleskedni, de a középtávoli célpontok se okoznak majd számára nehézséget, köszönhetően számos speciális varázslatának.
Két új játékmód is bemutatkozik majd a játékban. Az egyik ilyen a Loot Run, ami a játék mind az öt fejezetének végeztével lesz majd elérhető. Ebben teljesen véletlenszerűen generált dungeonökben folyik majd az 5,10,15 perces küzdelem, ahol választott hősünkkel a teljes játék minden szörnyéből vegyesen válogatott hordákat kell visszavernünk, hogy aztán az adott küldetés végén egy bossfightban győzedelmeskedve komoly bónuszok és tárgyak üssék a markunkat. A másik játéklehetőség a Nephalem Trials, ami játék közben felbukkanó teleportkapukon keresztül lesz megközelíthető. Ezek a mini-küldetések lényegében rövidebb kihívások lesznek, ahol a hullámokban érkező ellenfeleket kell visszavernünk. A csavar az egészben az, hogy mindezt meghatározott időre kell megtennünk, a játék pedig teljesítményünk alapján jutalmaz minket.
Ennek persze csak akkor van értelme, ha a loot-rendszer is idomul az elvárásokhoz, így a Loot 2.0 rengeteg újdonságot hoz magával. Egyrészt a készítők megemelték a nehezen megszerezhető tárgyak számát, másrészt igyekeztek egy olyan rendszert megalkotni, ami a karakternek megfelelően dob el tárgyakat. Például ha keresztes lovagok vagyunk, akkor többnyire olyan újdonságokat zsákmányolhatunk, amelyek a Vitality-t és az Erőt fogják majd megnövelni. Megjelenik egy új árus, a Mystic, akinél a fegyvereink bizonyos tulajdonságait módosíthatjuk, alakíthatjuk, illetve kapunk hat új Legendary fegyvert, ami többek között ütős bónuszokkal ruházza majd fel tulajdonosait.
Három vadonatúj változtatáson keresztül a nemrég bevezetett Paragon-rendszer is megújul. Egyrészt ha valamelyik karakterünkkel sikerült új Paragon-szintre jutni, akkor az abból származó előnyöket minden, az accountokhoz tartozó karakter megkapja. A megszerzett Paragon-pontokat a jövőben már négy kategóriában költhetjük el, közte a fő tulajdonságokkal, illetve a támadó és védekező attribitumokkal. Emellett a Blizzard teljes szabadságot nyújt majd a karakterek személyre szabásában, továbbá eltörlik a Paragon-szintlimitet is. Ha már szintlimit, akkor az eddig elérhető 60-ról 70-re növekedik a szintkorlát.
Végül az ötödik felvonással együtt bemutatkozik majd egy teljesen új helyszín, Westmarch is. A Malthaelel és démoni serege által lerohant várost utcáról utcára kell megtiszítanunk. A Blizzard a sokat kritizált 'színesebb" körítést itt teljesen mellőzi, tulajdonképpen Westmarch testesíti meg az előző részek sötét, komor, gótikus stílusát. És, ha mindezt mérlegre tesszük, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Diablo III első kiegészítője méretes tartalmat ígér, s legalább olyan jó szórakozást, mint az alapjáték.
A Diablo III: Reaper of Souls valamikor jövőre jelenik meg, egyelőre csak PC-re.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!