GC 2013 – Lords of the Fallen – Előzetes
A játék kreatív igazgatója (Jan Klose) és executive producere (Tomasz Gop) mutatták be az emberek és egy isten között zajló küzdelemre épülő akciójátékot a gamescom egy elsötétített kis termében.
Tomasz Gop neve nem hangozhat ismeretlenül a Witcher-játékok kedvelőinek, ám most egy főként német kezek (Deck 13) munkája alatt formálódó játékhoz adja a nevét, amelyet ugyan már egy ideje bejelentettek, sokat nem láthattunk belőle néhány képen kívül. Éppen ezért vártuk kíváncsian, mit mutatnak be nekünk a City Interactive prezentációja során, és bizony, nem kellett csalódnunk.
Először levetítettek nekünk egy videót, amelyet magatok is megnézhettek. Ez volt az ízelítő, ami ez után következett, attól pedig leesett az állunk. Képzeljetek el egy gyönyörűen kidolgozott környezetbe helyezett akciójátékot, amelyben óriási ellenfelekkel kell felvennünk a harcot. Az általunk látott játékrész egy régi kolostor területén játszódott, ahol különböző ellenfelekkel kellett megvívnia a játékosnak. Ezek amolyan Devil May Cry-hoz hasonló módon „bemutatkoztak”, azaz még a harc előtt láthattuk az elnevezésüket.
A harc alatt a készítők elmondták, hogy nem egy hentelős játékot szerettek volna készíteni, így nem csak püfölni kell az ellenfeleket, de a védekezésen is óriási hangsúly lesz, és ennek megfelelően taktikáznunk is szükséges, valamint folyamatosan figyelni, hogy mire készül az ellenfél. Elérhetők lesznek speciális támadások is, ám nem minden fegyver bír majd ilyennel. Mivel a fegyvereket magunk is megalkothatjuk, így ez attól is függeni fog, milyent állítottunk össze magunknak. A legtöbb harc párbajokra épül, azaz elsődlegesen mindig egy ellenféllel kell majd megbirkóznunk, és ha véletlenül ennek során elhaláloznánk, nem kell mindent elölről kezdeni, csak az éppen elért szekvencia kezdődik majd újra.
Ennek köszönhetően az elhalálozás nem jár konkrét hátrányokkal, de hogy pontosan ez a játékban hogyan fog alakulni, egyelőre még nincs kőbe vésve. A jelenlegi tervek szerint olyasféle megoldásra lehet számítani, hogy halálunkkor elveszítünk tárgyakat vagy megfelelő mennyiségű tapasztalati pontot, de ha visszamegyünk a halálunk helyszínére, akkor ezeket egy ideig még visszaszerezhetjük.
A bemutató során egy boss fightot is láthattunk, amikhez az ígéretek szerint minden addig megismert és megtanult képességünket be kell majd vetnünk. Ezek több szakaszból álló, hosszabb harcok lesznek, így egyszerre összetettek és változatosak. A boss arénában lordokkal találkozhatunk (ezek a történetben is szereplő istenség hadseregének vezetői), akiknek a saját valóságukból kell átlépniük a miénkbe, ami elég sok energiát igényel (ezt a megjelenéskori animációjuk illusztrálja). Mivel elég masszív ellenfelekről van szó, így nem egykönnyű megölni őket. Ilyenkor foghatjuk két kézzel a fegyverünket nagyobb sebzés érdekében, de sok ellenfél esetében a taktikához tartozik az is, ha harc előtt lopakodással közelítjük meg, és így érünk el kritikus csapást. Mint a fentiekből is kitűnik, a játék alapelemét képezi majd a harc, és az ígéretek szerint ez nem csupán a gombok ész nélküli nyomogatásából, hanem javarészt taktikázásból és észmunkából is fog állni.
Ha sikerrel vettük az akadályokat, előbb vagy utóbb szintet is léphetünk, aminek révén varázslatokra tehetünk szert. És ahogy az a videóban is látható, hősünk harc közben klónozható – hogy ez pontosan hogy fog kinézni, arról nem sokat tudtunk meg a gamescomon. Azt viszont igen, hogy nem lineáris elven fog alapulni az előrehaladás, hanem lehetőség nyílik majd mellékes utak felfedezésére, mellékküldetések felvételére (amik teljesítéséért természetesen az előrehaladásban segítséget nyújtó jutalmak járnak), és vissza is lehet látogatni a korábbi helyszínekre.
A játék grafikája a mostani, formálódó állapotában is gyönyörű szép, és a készítők elmondták, hogy egy teljesen új engine-t készítettek hozzá. Mozgás közben a játékon egyértelműen látszik, hogy már az új konzolokra készült, és ennek megfelelően még nincs is konkrét megjelenési dátuma, de az ígéretek szerint 2014-ben már játszhatunk majd a végleges verziójával. Bár sokan egyelőre egy lapon emlegetik a Dark Souls-szal a harcrendszere és a karakterosztályok hiánya miatt (az attribútumok és a fegyverek határozzák meg a karakterünk képességeit), annyi bizonyos, hogy ha a játékosokat is képesek lesznek annyira lenyűgözni, mint minket a bemutató során, akkor a Lords of the Fallen igencsak nagyot fog szólni a megjelenésekor.