A Blacklight Retribution egy 2012-ben Steamen napvilágot látott, aránylag jó értékeléseket kapott F2P FPS, amely idén PlayStation 4 konzolon is tiszteletét teszi. A gamescomon mi is kipróbáltuk az új verziót.
Mivel a Sony sajtókonferenciáján nem állítottak ki játszható konzolokat, így az a vicces helyzet alakult ki, hogy a gamescom alatt első alkalommal a Sony publikus standján foghattuk kézbe az új konzol megújult gamepadjét. A kiállítás során ugyanis a négy nagy tematikus stand egyike kifejezetten a PS4-nek volt kialakítva, és itt volt egy aprócska kis felirat elrejtve, amely jelezte, hogy a sajtósok nem csak soron kívül kipróbálhatják a Blacklight Retributiont, de elbeszélgethetnek annak egyik fejlesztőjével is.
A képen Chance Lyon, vezető fejlesztő látható a játék standjánál.
Én pont akkor érkeztem, amikor az egyik magazin nagyban interjúvolta célszemélyünket, így nagyjából nem is akadt más dolgom, mint hogy a beszélgetés végeztével kezembe ragadjam a kontrollert, és mindezen tudás birtokában belevágjak a botokkal folytatott harcba. Ezek a botok viszont piszok ügyesek és gyorsak voltak, éppen ezért a játékkal töltött idő fele a kontroller kipróbálgatásával és a sorozatos lemészárlásommal telt. (Természetesen magát a konzolt itt sem lehetett látni – valószínűleg fejlesztői kit volt.)
Alapvetően érdekes látni, ahogy a konzolok nyitnak az amúgy hagyományosan PC-s játékstílusok felé, ám érthető okokból egy FPS-nek könnyebb dolga van egy stratégiával vagy egy összetettebb irányítást igénylő MMO-val szemben. A Blacklight Retribution irányítása ugyan kis tanulást igényel, de semmivel sem többet, mint amit az első Halo-játékra kellett fordítani annak xboxos megjelenésekor. Cserébe viszont egy feltupírozott grafikával rendelkező, pörgős játékmenetet ígérő online lövöldét kapunk, amelyben személyre szabhatjuk fegyverünket és karakterünket is.
A fejlesztők egy videóban korábban kihangsúlyozták, mennyire örülnek annak, hogy a Sony megkereste őket, és hogy milyen sok segítséget kaptak a fejlesztés során. Ráadásul lehetőségük nyílik arra, hogy a kiadókat kikerülve saját maguk tegyék közzé az alkotásukat, így a PS4-es verzió esetén más árszabásra számíthatunk majd a játékbeli boltban, mint a steames verzió esetében. Ez a váltás azonban egyben azt is jelenti, hogy a játékot PS4-en játszva nem akadunk majd össze PC-s játékosokkal (ez az egérrel végzett célzás nagyobb pontossága miatt talán nem is akkora baj), és a két kiadás teljes más kiszolgálókon és felhasználói fiókokkal fog üzemelni.
A helyszínen szerzett tapasztalataink alapján a játékban minden megvan ahhoz, hogy sikerre vigyék a produktumot, hiszen az egyes meccsek gyorsan lepörögnek, számos fegyver közül választhatunk, és a játék azért hihető alapokra épül – még ha a jövőben is játszódik. Minden azon fog múlni, hogy mennyi játékost sikerül majd megnyerniük a készítőknek az új konzolon, és mivel F2P alapokra építenek, egyben az is számítani fog, mennyire egyszerű a pénzt elkölteni a játékon belüli boltban, és erre mennyire hajlandóak a regisztrált játékosok – bár ez gyakorlatilag minden, a konzolokra bejelentett MMO esetében aktuális kérdés lesz a közeljövőben. Az ígéretek szerint a konzol megjelenésekor már a Blacklight Retribution is (természetesen ingyenesen) letölthető lesz a PSN kínálatából.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!