Az idei E3-on újra bejelentett, s időközben a számozást a címéből elhagyó Dragon Age: Inquisition első részleteit a Game Informer aktuális számában található előzetes tartalmazza. Ezekből gyűjtöttük össze a legfontosabbakat.
A játék története szerint mi alakítjuk majd a romokban heverő Inquisition vezetőjét, s a mi feladatunk lesz, megóvjuk szervezetünket korrupciótól, s Thedas földjét a fenyegető gonosztól. Az Inquisition vezetőjeként (lehet varázsló, harcos vagy szélhámos) yomozásba kezdünk, s miközben bejárjuk Thedas vidékét, szomorú képpel szembesülünk: a Chandry véres harcot folytat a mágusokkal, miközben a Seekers of Truth tagjai és a Templarok pedig külön folytatják útjukat. S amíg világunk frakció egymással vannak elfoglalva, addig különös kapu nyílik az égen, ami a Fade és a mi világunk között teremt kapcsolatot, ezzel lehetőséget adva a démoni teremtményeknek az átlépésre.
A játék világa a BioWare szerint minden eddigi munkájuknál hatalmasabb lesz, s bár nem ígérnek több millió négyzetkilométernyi bejárható vidéket, így is elképesztően változatos helyszíneken fordulhatunk meg. Ellátogathatunk a keleti keleti Fereldentől egészen a nyugaton található Orlais-ig, s közben lápokon, sivatagokon és hegységeken keresztül vezet majd az utunk. Kalandjaink során fontos szerep jut majd a felfedezésnek, így különböző ősi kincsek után vadászhatunk, amelyek ilyen-olyan módon, de fejlesztik majd karakterünk képességeit, ráadásul a történethez is hozzátesznek majd valamit. A játék ezen szegmense abszolút a spontenaitásra épül, így rendre nem várt vagy ismeretlen dolgokba botlunk.
A harcrendszer a taktikára fog épülni. Démoni ellenfeleink csoportosan támadnak, s saját előnyös tulajdonságaikat kihasználva támadnak ránk. Sokszor elkerülik a szemtől szembeni összecsapásokat, lesből támadnak vagy éppen egy magaslati pontot választva lepnek meg minket. A támadásaik során azt is figyelembe veszik, hogy éppen hol helyezkedünk el, mennyi életünk van, és milyen képességekkel rendelkezünk.
A Dragon Age: Inquisition követi elődei hagyományait, így megmarad a kaszt-alapú képességfa és a különböző specializációk is visszatérnek. Szükség is lesz ezekre, ezek kombinálása nélkül ugyanis biztos vereség vár ránk. Az előzetes szerint a játék harcrendszer pergősebb és akciódúsabb lesz, s inkább egy külső nézetes akciójátékra hasonlít majd. Csapattársaink felett bármikor átvehetjük az irányítást, parancsokat osztogathatunk ki nekik. Természetesen lesz kraftolás is, ahol a kalandjaink során összeharácsolt tárgyak és eszközök ellenértékben fejleszthetjük karakterünket, annak fegyverzetét vagy páncélzatát, lehetőség szerint harci stílusunkhoz igazítva.
A játékban ismét fontos szerep jut a döntéseinknek, s annak következményeinek. A fejlesztők szeretnék, ha minden lépésünk hatással lenne a játék világára, így helyszínek változnak, új tartalmak válnak elérhetővé. Ezek a döntések nem csak adott szintekre lesznek érvényesek, hanem az egész játékbeli világot befolyásolják majd.
A Frosbite 3 motor hajtotta Dragon Age: Inquisition PC (egér és billentyűzet irányításra lesz optimalizálva), PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 és Xbox One platformokra fog megjelenne, jövő ősszel.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!