Életemben először teszteltem Kinect 2-es játékot, pechemre pont egy verekedőset fogtam ki, amiben ráadásul a játékban igencsak jártas fejlesztő pillanatok alatt csúnyán elpáholt. Az alábbiakban a Fighter Withinnel kapcsolatos élményeinket olvashatjátok.
Mit is kell hát tudni erről a verekedős/bunyós játékról? A Kinect új generációjára készült, így értelemszerűen a testünk és testrészeink aktív bevonásával lehet majd jókat harcolni, és nem az ujjainkra és a gombnyomogatási skillekre gyúrunk majd. Láttunk már jó pár olyan forradalmian új első generációs játékot, amik csúfos bukást könyvelhettek el, részben azért, mert maga a hardver nem volt képes késleltetések nélkül és megfelelő pontossággal értelmezni a mozdulatokat, részben pedig azért, mert egyszerűen még nem forrott ki annyira a technológia és nem formálódott egy megfelelő játékmenet, hogy kényelmes legyen ilyen játékokat a testünk közreműködésével vezérelni.
A Fighter Within megpróbál mindezen negatívumokra odafigyelni, és a fejlesztőkkel az előadásukat követően folytatott pár perces külön beszélgetésből kiderült, hogy például pontosan azért pakoltak bele a játékba annyi rövid átvezető animációt és lassított mozdulatot, hogy elkerüljék a játékosok elfáradását, és kényelmesebbé (nem mellesleg pedig látványosabbá) tegyék a bunyókat. Az általunk tesztelt változat még jócskán fejlesztés alatt állt, ami elsődlegesen a visszajelzéseken alapuló finomhangolást, valamint a grafika szépítését-bővítését jelentette. Az ígéretek szerint a végleges játékban lehet majd látni a karaktereken az izzadtságot és a sebesüléseket, és a kameramozgást is bővíteni fogják (ugyanis 2D-ben verekedünk, de egy 3D-s környezetben).
Ott figyel az új Kinect. Kattintásra nagyobb méret érhető el.
De egy kicsit előreszaladtam, hiszen biztosan van olyan olvasónk, aki még nem is hallott erről a produktumról. A Fighter Within gyakorlatilag egy Street Fighter-szimulátor, és ehhez hasonlatosan két ellenfél áll egymással szemben a képernyőn, akiket mi magunk irányítunk a testünkkel. Természetesen léteznek alapvető mozgásformák (pl. az ütés és a rúgás), de kombókat és speciális mozgásformákat is bevethetünk (felsőtestünk döntésével, lehajolással, védekező póz felvételével stb.). Az igazán hatásos kombók harc közben töltődnek, majd a megfelelő testtartás felvételével aktiválhatjuk őket. Ezekből létezik defenzív jellegű is (pl. amikor helyet cserélünk az ellenféllel – ehhez keresztbe kell tennünk a karunkat, egy X-et formálva), de természetesen támadni is lehet.
A kombók aktiválásánál egy minijátékban veszünk részt, ahol a karunk minél gyorsabb előre-hátratolásával (pumpálással) kell egy indikátorcsíkot minél magasabbra tornásznunk, és ha sikerül magasabb szintet elérni, mint az ellenfél, akkor végbemegy a támadás. (Na, ez a pumpálás volt az, aminél esélyem sem volt a fejlesztővel szemben.) Ha sikerül lecsökkentenünk az ellenfél életerejét egy kritikus szintre, akkor egy finishing move aktiválható a jobb láb hátrafelé emelésével. Mondani sem kell, itt számíthatunk Mortal Kombat-szerű befejező mozdulatokra is akár. (Kedvenc fejlesztőnk természetesen ilyenekkel koronázta meg az alázást…) A küzdelem kimenetelének megfordításához egyébként bizonyos tereptárgyakat is felhasználhatunk.
A baloldali fejlesztővel ne álljatok le bunyózni, mert jól tolja.
Kattintásra nagyobb méret érhető el.
A látott tesztverzió állítólag még sokat fog változni, mire a boltok polcaira kerül, ám annak tesztelése során egy-két apróbb probléma felmerült, amiket úgy vélem, érdemes megosztani az olvasókkal is. Az egyik, hogy bár intuitívak a mozgásformák, bizonyos testtartásokat (pl. a blokkolást vagy a finishing move-ot) azért nem 100%-ig pontosan vett be az új Kinect. Hogy ez a hardver, a szoftver vagy a kalibráció hibája, azt nem tudom megállapítani, annyi azonban bizonyos, hogy kisebb mértékű késleltetésre a Kinect 2 esetében is számítanunk kell. Lehet, hogy csak egy hajszálnyit, de egy intenzív akciójáték esetében biztosan érezhető. A másik, hogy a kombók feltöltése és aktiválása kicsit macerásnak tűnik, bár gyaníthatóan ez csak gyakorlás kérdése. Emellett nekem kevésnek tűnt a három elérhető kombótípus. Az viszont egyértelmű, hogy a harc fentebb is említett apróbb szünetei tökéletesen beváltak.
Összességében elmondhatjuk, hogy bár van még mit csiszolni és bővíteni a Fighter Withinen, nagyon szimpatikus az a fajta hozzáállás a fejlesztők részéről, hogy odafigyeltek a részletekre, és ha az új Kinect technológiai szempontból alkalmas lesz az ilyen játékok kiszolgálására, akkor végre egy élvezetes bunyós játékot vehetünk majd a kezünkbe az Xbox One megjelenése után. Mi drukkolunk neki.
:galeria:
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!