11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Titanfall tipikusan az a játék, aminek videói vagy képei fele annyira se adják vissza azt az élményt, amit játék közben nyújt. Kölnben lehetőségünk volt kipróbálni a játékot, s csak ámultunk és bámultunk. Élménybeszámolónk következik!

Sokat elárul egy frissen bejelentett játékról, ha az Electronic Arts üzleti feleknek és újságíróknak berendezett kiállító részén is sorban kígyóznak előtte, arra várva, hogy bejussanak, s kipróbálhassák. Márpedig az EA standján a sok-sok kiállított cím közül mindössze kettőt övezett ekkora figyelem: A Battlefield 4-et és a Titanfallt. Utóbbi kipróbálására nagyjából háromnegyed órát kellett várnom, de az a két kör, amit lejátszhattam többedmagammal, mindenért kárpótolt. Ez a két kör egyértelművé tette számomra, s az ott jelenlévők számára is, hogy miért a Titanfall a jövő év egyik legjobban várt címe, és miért ez a játék lehet majd az Xbox One (egyik) megmentője. A Respawn Entertainment multiplayer shootere ugyanis valami olyasmi lesz az Xbox One-nak, mint a Halo volt az Xbox-nak.

A Titanfall egyértelműen a Call of Duty alapjaira építkezik. A Respawn Entertainment társalapítói egyetlen percig se akarták megtagadni gyökereiket, viszont a masszív alapzatra egy egészen újszerű játékélményt húztak fel. A játék ugyan nyomokban tartalmaz narrációt, valójában egy ízig-vérig multiplayer shooterrel van dolgunk, ahol különböző játékmódokban, különböző kasztokat és Titánokat választva kell helyt állnunk. A gamescomon kiállított verzióban a sokat mutogatott Angel City pályával ismerkedhettünk meg, és három választható kaszt és háromféle Titán közül választhattunk. Előbbiek között találunk sima gyalogsági katonát, anti-Titán ballisztikus rakétával felszerelkezve, CQC katonát, aki félautomata puskával, a közelharcban nyújthat segítséget. A számomra legkedvesebb mégis a taktikai egység volt, akinek Smart pisztolyával egyszerre akár három ellenfelet is földre lehetett teríteni.

Ami a Titánokat illeti, ott is hasonló tulajdonságú mechák közül választhatunk. Az egyik például hatalmas automatapuskával vág neki a küzdelmeknek, miközben speciális képességei jóvoltából képes a felé érkező lövedékeket Neo-hoz hasonlóan megállítani, majd visszaküldeni a feladónak. A Titánok amúgy a mérkőzések elején nem lesznek elérhetőek, minden kör kezdetét követően várni kell, míg elkészülnek, és ha ez megtörténik, akkor egy dögös női hang jelzi, hogy válasszuk ki, hol legyen a landolási zóna.

A Titánfall játékmenetét állandó "áramlással" lehetne jellemezni. Tulajdonképpen egyetlen percre sincs megállás. Ez nem az a játék, ahol egy sarokba állva fogjuk levadászni az óvatlan ellenfeleket. Itt ugyanis számtalan variációja van a mozgásnak. A pilótákra szerelt jetpack ugyanis a tér minden irányában lehetővé teszi, hogy falakon rohanjanak vagy éppen hatalmasakat ugorjanak, eközben pedig folyamatosan fussanak. A játékot elképesztő dinamizmus uralja, nincsenek üresjáratok, s miközben egyik ámulatból esünk a másikba, a játék irányítása nem követel tőlünk állandó figyelmet. Irányítsuk akár kontrollerrel, akár billentyűzet és egér kombóval a Titanfallt, pillanatok alatt elsajátíthatóak az alapok, amelyek használata azután teljesen természetes lesz.

A játék másik erőssége, hogy tökéletesen van balanszolva, így a mechák és a pilóták között szemtől szembeni párharcok se tűnnek mindig esélytelennek. Egyrészt a pilóták is rendelkeznek olyan fegyverekkel, amelyek komoly sérüléseket üthetnek egy Titán páncélzatán, másrészt a pilótáknak lehetőségük van a Titánok vállára csimpaszkodni, ahol aztán neuronhálózatukat kitépve ártalmatlaníthatjuk őket. A Titánok egymás elleni küzdelmét is a dinamika uralja. A robotok elképesztően agilisak, a szűk utcákon is könnyedén közelekednek, a rájuk szerelt gyorsítókkal pedig lehetőségünk nyílik ide-oda ugrálni, ezzel is megnehezítve a szemtől szembeni összecsapásokat. A mechákba egyébként nem kötelező behuppanni, lehetőségünk van arra is, hogy automatikára kapcsoljuk Titánunkat, akinek megmondhatjuk, hogy minket követve védelmezzen, vagy éppen egy adott területet védjen, amíg mi máshol tesszük a dolgunkat.

A Titanfall másik újítása, a győztes körök utáni Epilógus megjelenése. Egy megnyert kör után a vesztes csapatnak el kell menekülnie a helyszínről. Ezt azonban a győztes csapat megakadályozhatja, többek között azzal, hogy levadássza az ellenséges katonákat, vagy elvágja a menekülési útvonalat. Siker esetén újabb búsás jutalum üti a markunkat.

Kétség se férhet hozzá, hogy a Respawn Entertainment első játéka újradefiniálja majd a multiplayer shooterekről alkotott képünket. Az alapítók a Call of Duty-val egyszer már végrehajtottak egy komoly reformot, s úgy tűnik, még mindig vannak olyan ötleteik, amivel újabb szintre tudják emelni az élményt.

A Titanfall 2014 tavaszán jelenik meg, PC-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11