Payday 2 – Játékteszt
Sokak kedvenc bűnözői ismét visszatértek – jobb felszerelésekkel, hogy még nagyobb melókat hajtsanak végre a nagy pénz reményében.
A Payday első részének előre nem várható hatalmas sikere után az már borítékolható volt, hogy hamarosan érkezik majd egy folytatás. Az abban tapasztalt hibák jó részét ugyan kijavították az overkilles srácok, viszont egy pár még bent maradt, amiket azért remélhetőleg idővel orvosolni fognak. De inkább kezdjük a játék pozitív elemeivel, amiből szerencsénkre nagyon sok található.
Maga a játék a kooperatív módra lett kihegyezve, így jó, ha három másik barátunk is rendelkezik vele, és be tud csatlakozni. Viszont ha egyedül vagyunk, akkor sem kell megrettenni, mivel a játék közössége inkább taktikázik, és együttműködnek a többiekkel akkor is, ha ismeretleneket hozott össze a meccskereséses rendszer. Azért természetesen itt is vannak kivételek, akik csak lőnek a vakvilágba, de a teszt írásának pillanatában nem ők voltak túlsúlyban.
A melók nagy részét többféleképpen is végre lehet hajtani. Ha valaki jobban szeret csendben dolgozni, most már erre is nyílik lehetősége, viszont ez nagyon erős csapatmunkát igényel. De az sem fog csalódni, aki jobban szereti az ólmot szórni, majd minden ellenfélen végiggázolva megszerezni a pénzt. Munka pedig mindig lesz bőven, olyan is, ami akár több napot ölel fel, és ezek kellő változatossággal is bírnak, mert egymásba fűződve egy kerek történetet adnak ki. Ilyen például, amikor metamfetamint kell főznünk, rádión kapjuk az utasításokat azzal kapcsolatosan, hogy mit kell hozzáadni, és ha sikerül a küldetés, akkor el kell cserélnünk az anyagot információra, amit felhasználva megtalálhatjuk a besúgót.
Könnyedén megtaláljuk a nekünk való feladatot a crime.net-nek nevezett lehetőséggel (ez természetesen működik offline módban is), amely alatt egy térképen megjelenik az összes meló, amik közül nyugodtan válogathatunk. Minél nagyobb a kockázati szintje egy küldetésnek, annál nagyobb lesz a jutalmunk (nehéz, nagyon nehéz és lehetetlen közül választhatunk).
A sikeresen teljesített küldetések után választhatunk egy kártyát, amivel vagy fegyvermódosítást kapunk, vagy maszkot és esetlegesen plusz pénzt is. Természetesen a zsákmányból is részesülünk, és tapasztalati pontokra is szert teszünk, amik szorosan összefüggenek. A fegyvereket és a hozzájuk tartozó módosításokat pénzért tudjuk megvenni, de ahhoz, hogy ezek elérhetővé váljanak, el kell érnünk a megfelelő szintet. Most már sokkal több maszk közül váltogathatunk, amiket testre is szabhatunk, alapanyag, szín és minta alapján.
A játékban helyet kapott egy fejlődési rendszer, ami négy ágra oszlik. Az egyik ilyen az Agytröszt, ő rendelkezik gyógyító csomaggal, valamint ha csendben dolgozunk, és megölünk egy őrt, akit aztán keresnek a rádión, neki nagyobb esélye van úgy válaszolni, hogy az nem kelt feltűnést. A Végrehajtó képviseli a nagy tűzerőt, és ha harcra kerül a sor, akkor őt kell előreküldeni, mivel jobban bírja a lövéseket és mesterien bánik a nagy fegyverekkel. Nála található a lőszercsomag is. A harmadik kaszt a Technikus, ő inkább a high tech kütyükben bízik. Az elején már lézeres aknákat kap, majd a későbbiekben akár sentry gunt is, ezzel növelve a küldetés sikerességét. Az utolsó a Szellem, és azoknak való, akik a csendes játékot kedvelik. Őt nehezebben veszik észre, jobban bírja a sprintelést, és van nála egy kicsi hackelő szerkezet, amivel képes feltörni a kártyaolvasókat.
A játék nem lett éppen hibamentes: a rendőrök hajlamosak átmenni a falakon vagy magába a falba ragadni, miközben csak a fejük és a fegyverük csöve látszik ki. Ettől még persze tüzelnek ránk folyamatosan, míg meg nem találjuk őket, ezzel megkeserítve az életünket. Vagy akár a rendőrök elénk is teleportálhatnak, ami még zavaróbb eset. A mesterséges intelligencia sem javult, és inkább a túlerőben bíznak, mintsem hogy körbekerítsenek minket, és sokszor minimális fedezéket használva nyíltan ránk rohannak. Ha gép irányítja a társainkat, nekik sincs éppen a legtöbb eszük, és ilyenkor a lopakodás szinte esélytelen.
Maga az irányítás nem sokat változott, de a mozgások sokkal folyamatosabbak lettek, és már nem csúszkálnak a karakterek. A grafika szebb lett, de a gépigény nem sokat változott, így a régebbi gépeken is szépen fog futni. A zenei részt megtartották, és az elektronikus hangzás dominál, ami tökéletesen illeszkedik a hangulathoz.
Látszik, hogy sokat javult a játék, de bizonyos hibák keserű szájízt hagynak. A kellő változatosságnak, a nagy fegyverarzenálnak és a testreszabhatóságnak köszönhetően elegendő játékidőt biztosít, már csak azért is, mert hajt majd előre, hogy megtudjuk, vajon mi vár ránk a következő munkánál, vagy milyen maszkot szerezhetünk meg. A játék multiban már most is elnyerte a tetszésünket, de remélhetőleg a letölthető tartalmak (és az esetleges javítások) megérkezésével még tovább bővül az élmény, így ezt a bizalmat tükrözi az értékelésünk is.
Értékelés: 8/10