Kategóriák: CikkekMobil tesztek

Prince of Persia: The Shadow and the Flame – Játékteszt

11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Hercegünk az eredeti rész történetét folytatja, ezúttal iOS és Android rendszert használó eszközökön. Az újszerű irányítás 3D grafikával kiegészült 2D játékmenettel, játékbeli fizetős bolttal és apróbb hibákkal párosul.

A UbiSoft legújabb Prince-epizódja sokkal közelebb jár a hagyományt teremtő első részhez, mint bármelyik újkori folytatás, mégis napjaink legmodernebb készülékeire készült, és támogatja a kézmozdulatokon alapuló vezérlést. Összességében elég vegyesek a tapasztalataink ezen a téren, hiszen kicsit is izzadt ujjakkal (ami gyakori kísérőjelenség lesz a 14 szint második, akcióban dús felének teljesítése során) sokszor nem volt képes a teszteléshez használt iPad 2 bevenni a kívánt mozdulatokat, bár azt is hozzátesszük, hogy ez gyakorlatilag a készülék érintőképernyőjének a hibája, nem pedig a játéké. Szerencsére a The Shadow and the Flame lehetővé teszi a hagyományos, joysticken alapuló vezérlést is, amire az első néhány szint teljesítése után szinte bizonyosan át fogunk pártolni. Sajnos azonban maga a játék is bugos helyenként, így elő fog fordulni, hogy hősünk nem rögtön reagál minden bevitt irányparancsra, ami különösen amikor dühítő, amikor egyszerre két ellenféllel nézünk szembe, és pillanatok alatt kellene kivédenünk egy (a hősünk háta mögül érkező) támadást. Már a cikk elején kijelenthetjük: az irányítás újításai alkalmatlanok a precíziós ugrásokhoz és akrobatikus mutatványokhoz, a hagyományos vezérlést pedig a késleltetett válaszidő teszi néhol rémálommá.

Ezt leszámítva a játék sok mindenben hasonlít a legelső epizódra. Hősünk és az ellenfelek harctechnikája szinte egy az egyben az eredetit idézik, aminek egyszerűsége talán meglepheti a fiatalabb generációt, ám a tapasztalt platformerjátékosok hamar rájönnek majd, hogy a PoP sosem a közelharcról volt hírhedt, hanem a pontos időzítésekről, ugrásokról és kombókról. A mostani rész ebben a tekintetben tökéletesen méltó folytatása a nagy klasszikusnak, és bár 3D környezetben terelgetjük majd hercegünket, ugyanúgy egy 2D világ keretei közé vagyunk szorítva. Éppen ezért az igazi kihívást nem is a csontvázak és egyéb ellenfelek kiiktatása fogja majd jelenteni, hanem hogy a megfelelő kapcsolók aktiválása után átjussunk a csapdákkal megtűzdelt terepen, hogy még éppen időben átérjünk, mielőtt egy kapu bezárulna. Az eredeti játékban a pályák teljesítésére adott idő állt rendelkezésünkre, ám ezt a korlátozó tényezőt eltörölték a The Shadow and the Flame-ben, ráadásul egy halom újjáélesztő flaskához juthatunk akár a játék során, akár az abban elérhető boltban, így bár az egyes pályarészek ugyan nehezek, a számos mentési pont és újrakezdési lehetőség miatt nagyon könnyen teljesíthető az új rész.

Igen, jól olvastátok, a játékban elérhető egy bolt, amelyen keresztül mikrotranzakciókkal különböző tárgyakat, képességeket és fegyvereket vásárolhattok valódi pénzért. Azaz akár a játék legelején már felturbózható a karakterünk, aminek ugyan semmi értelme nincs, de a lehetőség adott, sőt, akár 80 eurót is elkölthetünk csillió pont beszerzéséhez – a bolt szerint ez a legjobb vétel, nekünk azért vannak kétségeink efelől. Maga a játék 2,69 eurós áron szerezhető be az App Store kínálatában (illetve 800 Ft-ért a Google Playen), ami viszont már nem hangzik annyira húzós vételnek, ha figyelembe vesszük, hogy a játék minden gond nélkül végigvihető bármilyen további pénzbeli ráfordítás szükségessége nélkül – sőt, még a játékban az ellenfelek által eldobott főzetek is olyan gyakorisággal esnek, hogy összességében túl gyorsan, túl könnyen teljesíthető a rendelkezésünkre álló 14 szint.

Ha valaki játszott az eredetivel, már csak a nosztalgikus érzések miatt is érdemes tennie az új résszel egy próbát (csak ne felejtsetek el átváltani a joystickos vezérlésre!), illetve a platformerjátékok kedvelőinek is érdemes lehet bevenezni rá. Az újabb játékosgeneráció tagjainak kicsit fura lehet a lassabb és egyszerűbb harc, illetve az átvezető animációk és történetmesélés csigalassúsága, míg a nagy öregeknek az érintőképernyős vezérlés okozhat komolyabb kihívásokat. Az irányítást érintő hibák viszont mindenkit negatívan fognak érinteni, ahogy a játék újrajátszhatósági faktorát is nagyban csökkenti annak könnyűsége. Igazán elkélt volna egy időlimites, nehezebb fokozat, de legalább illene a készítőknek DLC formájában újabb kihívásokat vagy szinteket elérhetővé tenni, mert így nagyon felemás élményt nyújt a The Shadow and the Flame.

Értékelés: 6/10

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01