The Incredible Adventures of Van Helsing – Játékteszt

11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Sikerült betekintést nyernünk a Neocore Games legújabb játékának végleges változatába, így kijelenthetjük, hogy ismét nagyot alkottak a magyar fejlesztők!

Néhány héttel ezelőtt volt szerencsénk idő előtt belekóstolni a King Arthur-sorozatot is megálmodó hazai Neocore Games legújabb videojátékába, avagy a The Incredible Adventures of Van Helsingbe. Akkor rendkívül jó tapasztalatokat szereztünk a még béta állapotban lévő alkotással kapcsolatban, így szó szerint tűkön ülve vártuk, hogy belekóstolhassunk a végleges változatba is. Az akkor fogant előzetesünkben leírtak a várakozásainknak megfelelően természetesen még mindig érvényesek, habár félelmeink is beigazolódtak, hiszen az egy-két órás betekintő még fent tudta tartani az érdeklődésünket, de a teljes játék hosszabb távon már korántsem szolgált annyi újdonsággal, mint azt szerettük volna.

A kijelentés egyedül a történet tekintetében nem állja meg a helyét, hiszen a The Incredible Adventures of Van Helsing – talán a kelet-európai környezet és a magyar vonatkozások miatt, de – igencsak hatásosra sikerült. A legendás Van Helsing utódjának bőrébe bújva ugyanis egy olyan kitűnő cselekménynek lehetünk a részesei, ami fordulatokkal, meglepő pillanatokkal és mosolygásra ingerlő humoros jelenetekkel is gazdagon meg lett pakolva, annak ellenére is, hogy a hangsúlyt sokkal inkább a háttérben meghúzódó világ adja, semmint maga a sztori. A Neocore Games alkotása ugyanis nem titkoltan a legendás Bram Stoker Dracula-regénye alapján készült, de nem adaptációról van szó, hiszen Van Helsing fiaként kis híján lepaktálunk a vámpírokkal és a vérfarkasokkal annak érdekében, hogy megszabadítsuk a keleti-Kárpátokra emlékeztető Borgovia földjének lakóit a szörnyű teremtményektől. Ezen a ponton egy kis kitérőt tennék, hiszen bár az előzetes sem kecsegtetett sok jóval ezen a téren, de reménykedtem benne, hogy a végleges változatban több olyan szörnyeteg is megjelenik majd a pályákon, amit az erdélyi, netán az ősi magyar hiedelem- és hitvilág inspirált. Ezzel szemben sajnos egyetlen fenevad sem kapott magyaros hangzású elnevezést, holott efféle fricskákat el lehetett volna rejteni a háttérben, sőt, a kelet-európai környezet miatt Fehérlófiát és egyéb mitikus teremtményeinket is bevonhatták volna a fejlesztők, legalább néhány mellékküldetés erejéig.

Ez természetesen nem tekinthető negatívumnak, hiszen az összképen egy fikarcnyit sem ront, sőt mi több, a Neocore Games becsületére váljék, hogy többnyire nem a szokásos fantasy-klisékből építkeztek ezen a téren, sőt, ez igaz a The Incredible Adventures of Van Helsing által lefestett világra is. A hivatalos megnevezés szerint ugyanis a játék egy gothic-noir környezetben játszódik, ami a gyakorlatban annyit jelent majd, hogy az egész kampány kisugárzása sötét, gonosz és melankolikus lesz, az éjszakai városkákkal, a sűrű erdőkkel, valamint a hatalmas hegyekkel és a sötét barlangokkal a középpontban. A stílus sajátossága még, hogy a fantázia szülötteiként megjelenő teremtmények mellett a mágia és a mechanikus, valamint a modern technológia is megjelenik a pályákon, így lehet, hogy főhősünk nem csak puskaporos fegyvereket, hanem varázslatokat is használhat, ami szintén egyediséggel ruházza fel a végeredményt, és korántsem esik a Torchlight-sorozat önismétlésébe, illetve kliséhalmozásába. Ha már főhősünk szóba került, érdemes megemlíteni sajátosságai mellett állandó társunkat, Lady Katerinát is, aki szellemalakban, állandó és hű segítőként tart velünk a nagy kalandban – természetesen kooperatív mód is van –, és a legtöbb mellékszereplővel ellenétben ő végre valódi jellemmel rendelkezik. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy segít a harcban, de ha kell, akkor keményen be is szól nekünk, netán felvilágosít minket egy-egy helyszínnel vagy történéssel kapcsolatban.

Sajnos a küldetések egy idő után a The Incredible Adventures of Van Helsingben is elkezdenek ismétlődni, de szerencsére a történet folyamatosan érdekes marad, így ezt nem fogjuk annyira megérezni, sőt, a mellékküldetések és olyan apróságok, mint saját főhadiszállásunk megvédése – ez egy külön kis tower-defense mini-játék lesz – alaposan feldobják a végeredményt. Nem sok módosulást érzékeltem azonban az ellenfelek mennyiségével kapcsolatban, így egyszerre akár több tucatnyi szörnyeteg is ránk támadhat a pályákon, ami igencsak lecsökkenti túlélési esélyünket a harcok során, amelyek éppen emiatt helyenként kissé kiegyensúlyozatlannak nevezhetők. Ennél azonban sokkal rosszabb, hogy a Neocore Games csapatának sikerült olyan bugosan megjelentetni a játékot, hogy néhány hétig még biztosan a javításokat fogják készíteni hozzá. Természetesen a korábban tesztelt előzetes béta változat is hemzsegett a hibáktól, de több olyan problémával is találkoztam a véglegesnek titulált verzióban, amelyek már akkor is megvoltak, és érthetetlen, hogy miért nem kerültek orvoslásra. Lényegesen komolyabb baj, hogy maga a program is eléggé instabil, így többször is belefuthatunk olyan problémába, hogy a játék egyszerűen lefagy vagy kilép, ami főként akkor különösen kellemetlen, ha hosszabb ideje nem mentettünk előtte.

Szerencsére a The Incredible Adventures of Van Helsing esetében a játékmenet sikeresen felvonultat annyi egyediséget és izgalmat, hogy ezeket a hibákat kiválóan egyensúlyozza. Már előzetesünkben is beszámoltunk róla, hogy a Neocore Games a nagyszerű Diablo-sorozatot vette alapul ezen a téren, így egy döntött felsőnézetes akció-szerepjátékot kapunk végeredményül, amelyben óriási területek és szó szerint rengeteg tennivaló vár ránk. Főhősünk érdekessége, hogy a védekezés nem az erőssége, erre azonban nem is lesz szükségünk, hiszen minden esetben a kétkezes fegyvereket fogjuk preferálni, legyen az egy dupla kard, egy nagy pallos, netán egy dupla pisztoly vagy egy komolyabb puska. Természetesen támadásainkat mágiával is erősebbé tehetjük, de egy jól felépített, ám kissé talán túlbonyolított fejlődési rendszernek köszönhetően saját és társunk képességeit is egyre magasabb szintekre tornázhatjuk. A képességfán aktív és passzív tanulnivalókat egyaránt találhatunk majd, a szisztéma pedig a jól megszokott kliséket vonultatja fel, így a szintlépéskor kapott tapasztalati pontokat oszthatjuk szét alapvető tulajdonságaink, valamint a megtanulható képességek között. A játékmenettel kapcsolatban fontos kiemelni, hogy még a sokadik küldetés után is tartalmaz érdekességeket, ami nem feltétlenül az újdonságokra és a forradalmi ötletekre értendő, sokkal inkább arra, hogy teljesen kiszámíthatatlanok az előttünk álló feladatok és helyszínek, így bárhová is megyünk, könnyedén meglepetések érhetnek minket, méghozzá magasabb szinteken is!

Fontos kiemelni még a The Incredible Adventures of Van Helsinggel kapcsolatban a küllemet, amit az előzetes során még nem akartunk túlzottan boncolgatni, így a végleges változat tekintetében azonban már megtehetjük. Nem is haboznánk tovább kijelenteni, hogy műfajának egyik, ha nem a legszebb, és ami még talán ennél is fontosabb, legváltozatosabb darabja lett az alkotás, mindezt pedig elsődlegesen a King Arthur második epizódjából megörökölt grafikus motornak köszönheti. Habár az Artúr király kalandjait feldolgozó stratégiában a kérdéses engine még igencsak optimalizálatlannak tűnt, Van Helsing kalandjai alatt azonban teljesen simán futott, és még akkor sem produkált akadást vagy lassulást, ha egyszerre egy kisebb hadseregnyi ellenfélbe futottunk bele a pályákon. Nyilván lehetett volna realisztikusabb és részletesebb küllemet is varázsolnia a Neocore Games csapatának az alkotáshoz, azonban ennél hangulatosabbat már aligha. Ez alapvetően igaz állítás a hangokra is, amelyek közül főként az effektek sikerültek erőteljesre és hatásosra, habár ez már a fejlesztők korábbi alkotásaira is igaz volt, így korántsem meglepő, hogy ezúttal sem adták lejjebb a szintet.

Mindent összevetve kijelenthető, hogy nem csalódtunk a The Incredible Adventures of Van Helsingben! A hibái és a hiányosságai természetesen adottak, sőt, a spontán kilépések és egyéb problémák is embert próbálóak, ellenben a fejlesztőknek sikerült felépíteniük egy olyan történetet, valamint világot a Diablo-sorozat stílusát alapul véve, amire garantáltan még évek múltán is emlékezni fogunk a sok-sok egyedi részlet miatt. Kell ennél több? Mi már most bizalmat szavazunk a folytatásnak, de több magyar vonatkozású utalást szeretnénk!

Értékelés: 8/10

Legfrissebb bejegyzések

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18