Kategóriák: CikkekPC tesztek

ShootMania Storm – Bétateszt

12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Egy klasszikus, régi vágású lövölde, ahol nem kell egész tárak belénk lőni ahhoz, hogy elhalálozzunk. Remek pályaszerkesztővel, irányítással és egy nagy adag hangulattal érkezik a Shootmania Storm.

A Nadeo a Mania-sorozat bővítésén munkálkodik, és ennek egyik előfutára a ShootMania Storm, ahol autók helyett egy embert irányítunk, és vadászunk egymásra. A játék sokkal inkább idézi a régi lövöldéket, ahol a taktika nagyon nagy szerephez jutott. Erre erősít rá, hogy korlátozott számban állnak rendelkezésre lövések, ám azok sokkal halálosabbak. Itt ugyan nem ólommal küldjük a másvilágra ellenfeleinket, hanem furcsa energialövedékekkel, amik ugyan folyamatosan töltődnek vissza, de ésszel kell használni őket, mert sosem lehet tudni, mikor lepnek meg minket bármelyik irányból.

A sorozat többi tagjához hasonlóan itt is a multiplayer jut a legnagyobb szerephez, ahol többféle játékmódot érhetünk el. Megtaláljuk a szokásos zászlófoglalást (CTF), de akár egy Royale módban is részt vehetünk, ahol mindenki mindenki ellen van, és az utolsó túlélő arathatja le a babérokat.

Az irányítás kicsit furcsább a megszokottnál, mert bár a mozgás ugyanolyan, mint az FPS-ek 90%-ában, de kapunk egy gyorsító képességet, aminek köszönhetően korlátozott ideig gyorsan futhatunk, amit a jobb egérgomb lenyomásával aktiválhatunk. Talán mondani sem kell, ez nem igazán esik kézre.

A másik legfontosabb dolog az ugrálás. Képesek vagyunk falról falra ugrani, így egyre magasabbra juthatunk, és kicselezhetjük az ellenfeleinket. A pályákon találhatók ugrást segítő pontok, amik meghatározott helyre repítenek minket – ezzel esetleg menekülésünket vagy az ellenfél levadászását segítve.

A játékidőt nagyban növeli, hogy kapunk hozzá egy pályaszerkesztőt, ami nagyon könnyen kezelhető, és rengeteg lehetőséget biztosít. Ha elkészültünk, az alkotásunk bekerül az adatbázisba, és természetesen a multiplayer során kiválaszthatóvá válik. A pályákon kívül a karaktereinket is személyre szabhatjuk.

Grafikailag nem lehet egy rossz szavunk sem, mert nagyon szép és látványos a játék, és a fejlesztők mindenre kellő hangsúlyt fektettek. Ahogy a versenyekre is, amik már a bétaverzióban is elérhetők, és ezeket online is közvetítik. Érdemes a Facebook-csoporthoz csatlakozni, ha érdekelnek minket az ilyen események.

A Steam rendszerén belül már előrendelhető az áprilisban megjelenő ShootMania jelenleg 17,99 eurós kedvezményes áron.

Legfrissebb bejegyzések

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13

Hollowbody – játékteszt

Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…

2024-11-11

Slime Rancher 2 – Korai Hozzáférés betekintő

A Slime Rancher folytatása korai hozzáférésébe történt betekintésünk alapján úgy tűnik, messze túl fogja szárnyalni…

2024-11-09

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06