Batman: Arkham Origins – Az első részletek és képek
A késő délutáni bejelentés után befutottak a májusi GameInformer magazinban leleplezett Batman: Arkham Origins első részletei és képei is.
Ugyan a Batman: Arkham Origins már a Rocksteady nélkül készül, a Warner Bros. mindent megtesz annak érdekében, hogy ne okozzon csalódást a rajongóknak. Az új Batman-játék október huszonötödikén jelenik meg, PC-re, PS3-ra, Xbox 360-ra és Wii U-ra, az első részleteket pedig alant olvashatjátok, felsorolás formájában:
- Az első rész karácsony éjszakáján játszódik, az Arkham Asylum és az Arkham City eseményei előtt, Batman karrirejének kezdeti éveiben. A készítők a Batman: Year One és Legends of the Dark Knight képregényekből merítettek.
- A játék főgonosza Black Mask lesz, aki vérdíjat tűz ki Batman fejére, így Gothambe a DC univerzumból ismert bérgyilkosok és rosszfiúk érkeznek, hogy levadásszák a Köpenyes Kereszteslovagot.
- A mi feladatunk lesz, hogy minden fejünket akaró ellenfelünkkel leszámoljunk, hogy kiderítsük, miért akar minket holtan látni Black Mask, s hogy meggyőzzük a GCPD-t, hogy az Ő oldalukon állunk.
- A fejlesztésben fontos szerepet játszik (főleg kreatív oldalról) Eric Holmes, aki többek között vezető dizájnere volt a The Incredible Hulk: Ultimate Destructionnek, valamint ő jegyezte az IDQ-nek a Transformers: Megatron Origins-t.
- A Rocksteady minden segítséget megad a WB Montrealnak, így a kanadai stúdió megkapta a szükséges technológiákat, az engine-t és mechanikákat.
- A fejlesztők ígérik, a fiatalabb Batman jóvoltából teljesen megújul a karakter, friss ötletek, teljesen megújuló világ vár majd minket, miközben Batman és a karakterek közötti dinamizmus is frissül.
- Batman most már nem egy olyan hős, akit ismernek a rajongók.
- Gotham karácsonyi hangulatban készül az ünnepekre, az egész várost ellepi a hó, az utcákon minden ünnepi díszben és világításban pompázik. A városba érkező rosszfiúk azonban keresztbe tesznek az idilli hangulatnak, jelenlétükkel pedig felpezsdítik a bűnözői életet.
- Nem leszünk eleresztve sok Amusement Mile-al.
- Felbukkan majd a játékban Pingvin is, akitől többek között információkat fogunk szerezni.
- A WB Montreal nem nagyon fog belepiszkálni a már jól működő harcrendszerbe, mert szerintük ami "jól működik, azt nem kell megjavítani".
- Ellenben lesznek új rétegei, lehetőségei, taktikai elemei a harcnak.
- Bemutatkoznak új ellenségtípusok is, amelyek miatt Batman új mozdulatokat is elsajátít.
- Főhősünk ezúttal is néha átlépi határait, jelentsen ez bármit is.
- Ezúttal már át tudjuk szkennelni a telefonokat is, s azokból is információkat nyerhetünk ki.
- Ahhoz, hogy eljussunk a sziget északi részére, ahol Pingvin is rejtőzik, a Batwinget fogjuk majd használni. Sajnos csak az átvezető videókban jut szerephez a jármű, játék közben mi magunk nem irányíthatjuk azt.
- Visszatér Batman minden lopakodós, osonós mozdulata (Glides, ledge takedowns és a sleeper hold)
- Az új kütyük egyike lesz az irányítható "karom", ami a Just Cause 2-ben megismert megoldás szerint működik majd. Vagyis Batman becélozhat két célpontot, majd egyszerre ránthat rajtuk egyet. Például egymásnak húzhatunk két ellenfelet, esetleg nekik vághatunk valamit, vagy simán felköthetjük őket valahova. Vagy felköthetünk egy magaslati pontra egy robbanó hordót, ami alá ha odacsaljuk az ellenfelet, akkor a batarang segítségével könnyedén kiiktathatjuk őket.
- A történet egy pontján Alberto Falcone is felbukkan, akit meggyőzünk majd, hogy kérje meg édesapját, lépjen ki a fegyverüzletből.
- Deathstroke épp Pingvin kihallgatása kellős közepén bukkan majd fel, s tesz nekünk keresztbe.
- A WB Montreal egy olyan történetet mesél el, amiben a nyomozós vonal kap hangsúlyt. Inspirációnak a BBC Sherlock sorozatát vették alapul.
- Batmannek lesz egy belső nézetes detektív látása, amivel rekonstruálhatjuk, mi is történt korábban az adott teremben. Például golyók nyomai után kutathatunk, vagy érdekességekről szerezhetünk információkat, anyagokat.
- Batman rejtekhelyén a Batcomputer is szerephez jut, amit használva megkönnyíthetjük majd a dolgunkat a nyomozások közben. Segítségével nyomok után kutathatunk, szimulációkat futtathatunk.
- Hatalmas játéktérrel lesz dolgunk, ami nem csak a "régi Gotham negyedet tartalmazza", hanem az "újat" is. Így az új helyszín kétszer akkor lesz, mint az Arkham City teljes térképe.
- A Far Cry 3-ból ismert tornyok is lesznek a játékban.
- Szabadon cselekedhetünk a várost járva, például bármikor segíthetünk a rendőröknek, ha túlerőben lennének a rosszfiúk.
- Lesz egy Most Wanted System nevű rendszer is, ami olyan bűnözőkről ad információt, akik a fő cselekményszálon túl várják büntetésüket.
- Lesz Challange mód, illetve a The Dark Knight rendszer a nehézségi szintnek megfelelően ajánl fel feladatokat. Ismét visszatér az XP-rendszer.