Kategóriák: Hírek

Tavaszi MondoCon 2013 – beszámoló

12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A tavaszi MondoCon üde színfoltja volt az év eleji kiállításdömpingnek, ahol számos cosplayes és animerajongó tette tiszteletét egy igazi zsibvásári forgatagban.

A Hungexpo területe a hétvégére a 90-es években mindennaposnak számító zsibvásári kiállításokhoz volt hasonlatos, annyi különbséggel, hogy itt most különböző anime- és mangafigurák kosztümeit magukra öltő fiatalokból állt össze az az embertömeg, amelyik épületről épületre járva rótta köreit a különböző rendezvényhelyszínek között.

A kiállítás és vásár elsődlegesen három szekcióból épült fel, hiszen volt itt egy vetítő- és színpadterem (az emeleteken apróbb előadótermekkel és zegzugos helyiségekkel, kisebb kiállítói és alkotói asztalokkal és kiállításokkal (fan art)), egy árusítócsarnok, ahol a különböző könyveket és egyéb témába illő kiegészítőket lehetett beszerezni (az emeleten pedig táncjátékok várták az érdeklődőket), illetve egy főként a konzolok és videojátékok által uralt fogadócsarnok (StarCraft 2-vel, Sony és Microsoft standokkal, Kinecttel).

A három helyszínt pedig egy folyamatosan, szünet nélkül áramló, főként jelmezesekből álló embertömeg kötötte össze, a köztes tereken pedig a jó időnek köszönhetően hasonlóan sokszínű társaság fényképezkedett, beszélgetett, vagy egyszerűen csak piknikezett. A látogató ennek köszönhetően még a nyugodtabb pillanatokban is úgy érezhette magát, mintha valami karneváli forgatag kellős közepébe csöppent volna, ahol állandóan felbukkant egy tradicionálisabb vagy éppen meghökkentő, ötletes jelmezbe öltözött társaság, akiket muszáj volt lefotózni.

A szombati napon szerzett tapasztalatok alapján úgy tűnik, a rendezvény folyamatos bővülésre van ítélve, hiszen többhelyütt is elég szűkösen lehetett elférni, annak ellenére is, hogy a tér számos (de tematikus) helyszínre volt széttagolva. Elképzelni sem tudom, rosszabb időben hogyan fért volna el ennyi ember a zárt terekben. Pont a széttagoltság miatt elsőre nehezebb felfedezni a rejtett kis zugokat, és bár a rendezvénynek volt egy kis információs füzetkéje, sokat segített volna az egyes helyszínek és programpontok kitáblázása. Kényelmi okokból kiindulva egyébként valószínűleg érdemesebb lenne a rendezvényt a jövőben egyetlen nagy pavilonban megtartani, bár ezzel valószínűleg a bájos, barátságos elvonulós helyek kisebb hangsúlyhoz jutnának (a workshopokat ettől még továbbra is külön lehetne választani), viszont egyrészt nem kellene folyton levetkőzni-felöltözni, másrészt jobban átláthatóbbá válna a rendezvényhelyszín és a programok.

Jó látni, hogy mennyi rajongót sikerült a rendezvénynek aktivizálni, akik javarészt nem csupán bámészkodóként, de aktív résztvevőiként is emelték az esemény fényét. A fenti képekre kattintva olvasóink is képet kaphatnak a tavaszi MondoCon hangulatáról.

Legfrissebb bejegyzések

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18