Injustice: Gods Among Us – Játékteszt
Az Injustice: Gods Among Us igazi különlegesség az idei generációban új erőre kapott verekedős játékok kínálatában. A NetherRealm Studios ugyanis nem csak egy új univerzum hőseit ereszti egymásnak, hanem a zsáner nagyjaiból is nagykanállal merít.
A NetherRealm Studios számára nem ismeretlen a DC Comics univerzuma, öt évvel ezelőtt ugyanis tettek már egy kitérőt a szuperhősök világában. Az akkor piacra dobott Mortal Kombat vs. DC Universe azonban egyértelműen az MK-sorozat leggyengébb darabjaként vált ismertté, így nincs abban semmi meglepő, hogy az Igazság Ligájának ismert tagjai csak évekkel később, a nagy képregény-őrület idejében térhettek vissza, mégpedig mindenféle cross-univerzum mellőzésével, teljesen önálló játék főhőseiként. Ehhez kiváló alapot szolgáltatott a két évvel ezelőtt sikeresen újraélesztett Mortal Kombat, amire a készítők ráhúzták más verekedős játékok, úgy mint a Street Fighter vagy a Marvel vs. Capcom jellegzetességeit, fűszerezve azt némi egyedi ízzel, így megkapva jelenlegi tesztalanyunkat, az Injustice: Gods Among Us-t, amiben a DC univerzum husszonnégy különböző szuperhőse és rosszfiúja esik egymásnak.
Az első ilyen sajátosság az "erős" történet. A bunyós játékok jellemzően nem rendelkeznek masszív sztorimóddal, az Injustice: Gods Among Us azonban egy erősen történetközpontú alkotás. A NetherRealm Studios így igyekezett megindokolni, miért is ereszti össze az Igazság Ligája tagjait, s az univerzum jól ismert rosszfiúit, s bár a próbálkozás dicséretes, a végeredmény valójában nem több egy egyszerű keretnél. A történet központi figurája Joker lesz, aki Lex Luthor segítségével eléri, hogy Metropolis a földdel váljon egyenlővé, Superman pedig kikiáltsa magát a világ urának. A helyzet megoldást kívánt, így Batman és az Igazság Ligájának néhány tagja egy alternatív univerzumban próbálja meg helyrehozni a történteket.
Maga a harcrendszer is változott. Egyrészt eltűntek a külön rúgás és ütés gombok, amiket három különböző, az alacsony, a közepes és a magas támadások helyettesítenek. Szintén hűlt helye van a külön védekezés gombnak is, ami korábban a Mortal Kombat sajátossága volt. Ezúttal a hátrafelé vagy az iránygomb lefelé nyomásával tudjuk blokkolni a támadásokat. Az így felszabaduló gombbal viszont aktiválni tudjuk a karakterspecifikus speciális képességeket. Ha már a speciális képességeknél tartunk, érdemes megemlíteni, hogy a környezet elképesztően interaktív, mert bár a harc önmagában 2D-ben zajlik, a helyszínek 3D-sek, így a megfelelő gomb lenyomásával szinte bármivel interakcióba léphetünk. Amiért mégis szót kell ejteni itt a képességekről, az az, hogy az egyes objektumokat minden egyes karakter máshogy használja. Nightwing például csak lendületet tud venni a tárgyak többségéről, de Superman vagy Wonder Woman úgy hajítja hozzánk az autóroncsokat, mintha papírból lennének. Ez az újdonság egyébként komoly taktikai előnyhöz is juttathatja a játékost, ráadásul egy-egy így beszedett ütés meglepően nagyot sebez, ami egyértelműen a balansz hiányának tudható be. A pályák mindegyike több szintes, így ha megfelelő helyen, megfelelő kombinációt vetünk be, akkor az egyébként egy menetes összecsapások térben is változnak, ezzel is szusszanásnyi időhöz juttatva hősünket.
Az újdonságok sorát gyarapítja a Clash lehetőség, amit akkor tudunk aktiválni, amikor a két életerőcsíkunkból az egyik teljesen leapadt. Ennél a Wager lehetőségnél tulajdonképpen fogadhatunk, ami úgy néz ki, hogy aktiváláskor a super-meter csíkunkból kell feláldozni valamennyit, ha pedig nyerünk, akkor plusz életerőhöz juthatunk, ha pedig veszítünk, akkor értelemszerűen tovább csökken az energiánk. Szintén a speciális, csak egyszer használatos mozdulatsor az X-Ray helyi megfelelője, amit akkor aktiválhatunk, amikor négy részből álló EX-csíkunk a maximumra van töltve. Ilyenkor látványos animáció kíséretében gyepálhatjuk el ellenfelünket. Batman például a Batmobile-t hívja segítségül, Superman hatalmas ütésekkel repít el minket a világűrbe, Joker pedig a maga sunyi módján szívja le életerőnket.
Ami a játékmódokat illeti, azok is hasonlóságot mutatnak a Mortal Kombattel. Az Arcade itteni megfelelője a Battles mód, ahol húsz különböző szabályrendszert követő összecsapást kell megvívnunk. Mindegyik új feladat csak akkor nyitható meg, ha sikeresen teljesítjük a korábbiakat. Visszatér a Mortal Kombat Challange Towerje, csak itt S.T.A.R.S. Labs néven fut a mód. Ezúttal 240 különböző challange és minijáték vár ránk. Ami az online szekciót illeti, az most is kritikán aluli. A netkód gyakorlatilag ellehetetleníti az élvezetes játékot, köszönhetően a folyamatos lagolásoknak és a keresési szűrők hiányának, ami nem teszi lehetővé, hogy olyan játékosokkal mérettessük meg magunkat, akik hozzánk hasonló szintet képviselnek.
Az Injustice: Gods Among Us hibái és hiányosságai ellenére (látványra nem túlságosan kiemelkedő, az animációk pedig darabosak) egy szórakoztató, tartalmas játék, így ha rajongsz a DC univerzumért, s annak hőseiért, s szeretnéd látni, hogyan gyepálja egymást Batman és Superman, akkor vétek lenne kihagynod. Csak remélni tudjuk, hogy a NetherRealm Studios gatyába rázza az online módot is, mert akkor valóban hosszantartó élményhez jutthatat hozzá a generáció minden bizonnyal utolsó komolyabb verekedős címe.
Értékelés: 7/10