Ha gyakran utazol tömegközlekedéssel, és sose értetted a járatok sűrűségét (vagy ritkaságát), akkor most próbára teheted magad egy igazi nagyvárosban.
A felvezetés után talán nem meglepő, hogy a Cities in Motion második részében egy nagyváros tömegközlekedését építhetjük ki. Bár egy tipikusan rétegjátékról van szó, de ennek alapján nem szabad messzemenő következtetéseket levonnunk. Vagy első pillanattól fogva odaszegez a játék a monitor elé, és pillanatok alatt elrepülnek a vele töltött órák, vagy nagyon lassan, esetleg szenvedősen barátkozunk meg vele.
Hogy a két felvázolt helyzet közül melyik lesz ránk érvényes, az a játékba épített remek és nagyon részletes tutorial segítségével hamar kideríthető. A Cities in Motion nem egy SimCityhez hasonló városszimulátor, mert ugyan itt kapunk egy fix várost (a játékban létezik olyan mód is, ahol mi alkothatunk kedvünk szerint városokat), de nem az egész gazdaságot kell menedzselnünk, csupán egy apróbb, ámde annál fontosabb tényezőjét, a közlekedést. Kihívás módban csak 1 várost irányíthatunk (ennek menedzselésébe vezet be a tutorial is, ami után teljesen szabad kezet kapunk), ám ha esetleg ennél is nagyobb kihívásra vágyunk, akkor elérhető egy SandBox lehetőség is, amely során több terület közül kell majd választanunk.
A városok nagyon résztelesen lettek kidolgozva, és egy élő, lélegző környezet vesz majd minket körül. Ezt főként akkor szemlélhetjük meg közelebbről, ha élünk a játékban elérhetővé tett zoomolással, hiszen ilyenkor akár utcaszintre is nagyíthatunk, és megfigyelhetjük a város lakóit, vagy akár a felhők fölé is emelkedhetünk, ha jobb átláthatóságra lenne szükségünk a statisztikai és elégedettségi szintek áttekintése során. Egy mindenre kiterjedő statisztikai felület áll a rendelkezésünkre, ahol olyan szempontok szerint szűrhetjük az adatokat, mint például, hogy a fizikai és a szellemi dolgozók merre laknak, és ezek alapján mely részekre érdemes sűrűbb járatokat indítani.
Természetesen a közlekedés egyik alapelemét a járművek biztosítják, amelyeket egyenként követhetünk nyomon. Ha már kiépítettünk egy megállóhálózatot, akkor mi állítjuk be a járműveink útvonalát vagy éppen indulási idejüket. Ha egy kicsit is elmerülünk a Cities in Motionben, hamar rájövünk, hogy egy ilyen összetett hálózat megalkotása és működtetése nem is annyira egyszerű feladat.
És ahogy egy közlekedési hálózat esetében az szokott lenni, semmi sem lehet tökéletes. Itt is előfordulnak hibák, például a megállóknál: ha valahová oda szeretnénk küldeni a buszainkat, meglepő útvonalakat képesek választani. Mivel a készítők alapvetően elég konkrét módon leszűkítették a menedzselhető feladatok körét, így egy ilyen baki egy SimCityhez hasonló sokrétű program esetében elcsúszna, de itt elég kínosan mutat.
Ráadásul amilyen kicsi a játék, olyan nagy gépigény társul mellé, ami annyira nem meglepő, ha a részletességét figyelembe vesszük, de szerencsékre szépen skálázható beállítások járnak mellé. Minden hibája ellenére ajánlott tenni vele egy próbát, főleg hogy nagyon kedvező áron kapható itthon (a cikk írásának pillanatában 3500 Ft-ért).
Értékelés: 7/10
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…