A GameInformer aktuális, márciusi számában lepleződött le az egy ideje már pletykált The Witcher 3: Wild Hunt. A hajtás után a játék első részleteiről is megtudhattok ezt-azt.
A The Witcher 3: Wild Hunt főhőse továbbra is Geralt lesz, aki ezúttal emlékei visszatérése után már nem a frakciók közötti háború megoldásán dolgozik, hanem éli az életét, rejtélyeket old meg, szörnyekre vadászik. Mindezt teszi fejezetek áthidalásával, a sztori cselekménye ugyanis egy folytonos egész lesz, ahol akkor és azt csinálunk, amihez kedvünk van. Az ehhez háttérként szolgáló REDengine 3 következő generációs motor ugyanis lehetővé teszi a CD Projekt RED számára, hogy egy olyan szabadon bejárható világot teremtsen meg, ahol nem kell megbontani a sztori vezetését. A rendszer három rétegből áll, amelyek a következők:
A legalsó szinten a legegyszerűbb kihívások lesznek, úgy mint a kraftolás vagy egy falu lakosait terrorizáló szörny lemészárlása, esetleg banditák elrettentítése. Az ilyen jellegű feladatok több mint százórányi játékórát jelentenek, amelyekbe olyan minijátékok is beletartoznak, mint a késdobálás Skellige-ben. A második forma a politikának ad teret. A cselekmény itt a nilfgaardi invázió politikai helyzete körül bonyolódik, s mivel az egyes területek (Skellige, Novigrad és a No Mans Land) saját sztoriszállal rendelkeznek, ezeket egytől egyig meg kell majd oldanunk. A harmadik szint Geralt személyes történetével foglalkozik, ahol szerettei megtalálása lesz a fő téma.
A REDengine 3 jóvoltából a Skyrim világánál húsz százalékkal, a The Witcher 2 bejárható birodalmánál pedig negyvenszer nagyobb bejárható terület vár minket (lóháton durván negyven perc alatt átnyergelni rajta). Ráadásul a The Witcher 3-ban teljesen eltűnnek a töltőképernyők, vagyis egy olyan nyílt világot kapunk, amit teljesen szabadon, mindenféle akadály nélkül fedezhetünk fel. Az engine a látványos megjelenítés mellett (dinamikus időjárásrendszer, dinamikus napszakváltás, s most már dinamikus felhőzet) lehetőséget ad még komplex történetszálak megtervezéséhez, bonyolult mesterséges intelligenciák megírásához is.
A harcrendszer is összetettebb lesz, ugyanis most már minden egyes összecsapás előtt érdemes lesz felkészültnek lennünk. Például ha egy várost fenyegető bestiával kell végeznünk, akkor előtte érdemes tájékozódni. A szükséges információkat könyvekből vagy a helyiekkel folytatott beszélgetésekből szerezhetjük be, s bár elsőre ez feleslegesnek tűnik, az ismereteink sokszor az életünket menthetik meg. Például, ha egy vámpírral hoz össze minket a sors, akkor a korábbi információkból tudhatjuk, hogy a méregmirigyük eltávolításával semlegesíthetjük őket, ha pedig a szívüket vesszük célba, azonnal végezni tudunk velük.
Geralt mozgáskultúrája is továbbfejlődik, s amíg a The Witcher 2-ben 20 különböző harci animáció kapott helyett, addig a harmadik részben már 96. Fontos újítás, hogy hangsúlyos szerep jut a védekező-mechanikának, ami azt jelenti, hogy a támadások bármikor megszakíthatóak lesznek, így könnyedén felvehetünk majd egy-egy védekező pozíciót (minden mozdulatunknak az állóképességünk lesz a forrása). A levadászott szörnyeknél számos értékes dolgot, ritka alkímiai- és crafting-összetevőket (ezekből például számtalan egyedi páncélt vagy kardot készíthetünk), mutagéneket vagy egyedi italokat találunk.
A The Witcher 3: Wild Hunt a tervek szerint valamikor 2014-ben jelenik meg, s bár jelenleg csak PC-re erősítették meg a fejlesztést, a tervek szerint next-gen konzolokon is tiszteletét teszi majd az új rész.
[FRISSÍTÉS]
Van egy teaser trailerünk is:
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!