Oldal kiválasztása

FRISSÍTVE: The Witcher 3: Wild Hunt bejelentés, első részletek

FRISSÍTVE: The Witcher 3: Wild Hunt bejelentés, első részletek
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A GameInformer aktuális, márciusi számában lepleződött le az egy ideje már pletykált The Witcher 3: Wild Hunt. A hajtás után a játék első részleteiről is megtudhattok ezt-azt.

A The Witcher 3: Wild Hunt főhőse továbbra is Geralt lesz, aki ezúttal emlékei visszatérése után már nem a frakciók közötti háború megoldásán dolgozik, hanem éli az életét, rejtélyeket old meg, szörnyekre vadászik. Mindezt teszi fejezetek áthidalásával, a sztori cselekménye ugyanis egy folytonos egész lesz, ahol akkor és azt csinálunk, amihez kedvünk van. Az ehhez háttérként szolgáló REDengine 3 következő generációs motor ugyanis lehetővé teszi a CD Projekt RED számára, hogy egy olyan szabadon bejárható világot teremtsen meg, ahol nem kell megbontani a sztori vezetését. A rendszer három rétegből áll, amelyek a következők:

A legalsó szinten a legegyszerűbb kihívások lesznek, úgy mint a kraftolás vagy egy falu lakosait terrorizáló szörny lemészárlása, esetleg banditák elrettentítése. Az ilyen jellegű feladatok több mint százórányi játékórát jelentenek, amelyekbe olyan minijátékok is beletartoznak, mint a késdobálás Skellige-ben. A második forma a politikának ad teret. A cselekmény itt a nilfgaardi invázió politikai helyzete körül bonyolódik, s mivel az egyes területek (Skellige, Novigrad és a No Mans Land) saját sztoriszállal rendelkeznek, ezeket egytől egyig meg kell majd oldanunk. A harmadik szint Geralt személyes történetével foglalkozik, ahol szerettei megtalálása lesz a fő téma.

A REDengine 3 jóvoltából a Skyrim világánál húsz százalékkal, a The Witcher 2 bejárható birodalmánál pedig negyvenszer nagyobb bejárható terület vár minket (lóháton durván negyven perc alatt átnyergelni rajta). Ráadásul a The Witcher 3-ban teljesen eltűnnek a töltőképernyők, vagyis egy olyan nyílt világot kapunk, amit teljesen szabadon, mindenféle akadály nélkül fedezhetünk fel. Az engine a látványos megjelenítés mellett (dinamikus időjárásrendszer, dinamikus napszakváltás, s most már dinamikus felhőzet) lehetőséget ad még komplex történetszálak megtervezéséhez, bonyolult mesterséges intelligenciák megírásához is.

A harcrendszer is összetettebb lesz, ugyanis most már minden egyes összecsapás előtt érdemes lesz felkészültnek lennünk. Például ha egy várost fenyegető bestiával kell végeznünk, akkor előtte érdemes tájékozódni. A szükséges információkat könyvekből vagy a helyiekkel folytatott beszélgetésekből szerezhetjük be, s bár elsőre ez feleslegesnek tűnik, az ismereteink sokszor az életünket menthetik meg. Például, ha egy vámpírral hoz össze minket a sors, akkor a korábbi információkból tudhatjuk, hogy a méregmirigyük eltávolításával semlegesíthetjük őket, ha pedig a szívüket vesszük célba, azonnal végezni tudunk velük.

Geralt mozgáskultúrája is továbbfejlődik, s amíg a The Witcher 2-ben 20 különböző harci animáció kapott helyett, addig a harmadik részben már 96. Fontos újítás, hogy hangsúlyos szerep jut a védekező-mechanikának, ami azt jelenti, hogy a támadások bármikor megszakíthatóak lesznek, így könnyedén felvehetünk majd egy-egy védekező pozíciót (minden mozdulatunknak az állóképességünk lesz a forrása). A levadászott szörnyeknél számos értékes dolgot, ritka alkímiai- és crafting-összetevőket (ezekből például számtalan egyedi páncélt vagy kardot készíthetünk), mutagéneket vagy egyedi italokat találunk.

A The Witcher 3: Wild Hunt a tervek szerint valamikor 2014-ben jelenik meg, s bár jelenleg csak PC-re erősítették meg a fejlesztést, a tervek szerint next-gen konzolokon is tiszteletét teszi majd az új rész.

 

[FRISSÍTÉS]

Van egy teaser trailerünk is:

Translate »