PlayStation 4 – Bemutató
A kora reggeli játékvideók és képek után ejtsünk szót magáról a PlayStation 4-ről is, mert bár maga a konzol nem került bemutatásra, a Sony azért jó pár fontos részletet megosztott az új konzol kapcsán.
Hajnalban végre bemutatkozott a next-gen konzolok első fecskéje, a PlayStation 4, s bár magát a konzolt nem láthattuk, rengeteg olyan érdekes részletre fény derült, ami valószínűleg sokatokat felcsigázott.
Amit azonnal érdemes elárulni, hogy a Sony nem viccelt, s nagyon erős hardverrel szerelte fel a PS4-et, amiből két adatot hangsúlyoztak ki a japánok: 8 GB GDDR5 RAM, valamint közel 2 teraflops számítási teljesítmény. A bemutatott játékok videói hűen tükrözték, mi mindent ki lehet majd hozni ebből az elképesztően erős vasból.
Az új kontroller is bemutatkozott, ami a kiszivárgott képek miatt nem nagyon tudott újat mutatni. Ahogy arról már korábban is írtunk, a Start és Select gomb eltűnt, helyette kapunk egy Options és Share gombot, továbbá egy, a PS Vita hátoldali touchpadjéhez hasonló érintőfelületet. A Share gomb funkciója az azonnal információközlés lesz, így játék közben lenyomva azonnal közzé tehetünk tartalmakat, vagy éppen azt, mivel is játszunk. A kontrolleren helyet kapott még egy színváltós fénycsík (a Move fagyirészéhez hasonló színekben pompázik), ami nem csak a kooperatív módban különbözteti meg a játékosokat, de játék közben információkat is hordoz (alacsony életerő).
A PlayStation 4 egyik legnagyobb erőssége azonban nem a teljesítménye lesz. A Sony tanult a PlayStation 3 egyik legnagyobb kudarcából, s olyan fejlesztői környezetet teremtett meg az új konzolhoz, amivel hihetetlenül egyszerűen, gyorsan és könnyedén lehet majd játékot fejleszteni. Ugyanezen filozófia mentén született meg a játékosok életét megkönnyítő koncepció is, vagyis nem csak az új DualShock kontroller a meghatározó eleme ennek, hanem magának a PlayStation Networkönek is a teljes újraszabása. Lássuk, miről is van szó:
A hajnalban tartott rendezvényen a Sony többek között bemutatta az új PlayStation Networköt, ami egy sokkal letisztultabb, kényelmi funkciók tömegét használó felület lett. Szintén a játékos kényelmét szolgálja, hogy a kontrolleren elhelyezett PS gomb segítségével könnyedén alvómódba állíthatjuk a PS4-et, mindezt úgy, hogy közben a háttérben futó alkalmazásaink, letöltéseink ugyanúgy futnak, sőt, a játékokat is onnan folytathatjuk, ahol abbahagytuk őket. A megújuláshoz tartozik az is, hogy a felhasználó, hogy a rendszer szokásainknak megfelelő ajánlatokkal áll elő, azaz úgy szabhatjuk testre a PS4 kezelőfelületét, hogy igazából semmit se kell tennünk.
Bemutatkozott a Gaikai cloud-technológiájára épülő PlayStation Cloud is. A szolgálatás jóvoltából már streamelve, azonnal elérhetőek lesznek a játszható demók, de akár lehetőségünk nyílik arra is, hogy azt is megosszuk másokkal, ahogy éppen játszunk. Ehhez csak a Share gombot kell lenyomnunk, s barátaink máris leshetik, hogyan játszunk, közben pedig kommunikálhatunk is velük, szóban vagy éppen írásban egyaránt. Szintén a PS Cloud által behozott újdonság lesz a távoli játéklehetőség, vagyis akár a PS Vitán is játszhatunk PS4-es játékainkkal, s ehhez nem kell otthon ülnünk.
A megjelenésre idén kerül sor, a karácsonyi szezonban, árcédulát azonban még nem jelentett be a Sony.
Ami a játékokat illeti, ezekről itt olvashattok részletesebben:
Deep Down, a Capcom legújabb fantasy, sárkányölős produkciója
Destiny, a Bungie új, múlt héten bemutatott játéka, ami először lendül mozgásba
Diablo III, ami PS3 mellett PS4-re is elkészül
DriveClub, a MotorStorm készítőinek új, közösségi versenyzős játéka
inFamous következő része, a Second Son
Killzone: Shadow Fail, amiből hét perces játékmenet videónk is van
Knack, PS4-exkluzív akció-platformer
The Witness, a Braid atyjának új, rengeteg fejtörőt ígérő alkotása