Motivációktól duzzadó új főhős, s egészen egyedi új helyszín. Ez vár Rád ha márciusban kosárba teszed a Bioshock: Infinite-et, amit ma lehetőségünk volt megjelenés előtt kipróbálni.
A Bioshock: Infinite hazai forgalmazója, a Cenega Hungary Kft. jóvoltából ma lehetőségünk nyílt megjelenés előtt kipróbálni a játék első két óráját. A helyszín az Ó utcában található hangulatos Kazán volt, ahol három fejlesztői Xbox 360, s a kiadó londoni PR-osa társaságában merülhettünk el a lebegő Columbia mesés, színes világában. Az élmény a rövid játékidő ellenére meghatározó volt, mert bár ez még mindig Bioshock, de már egészen más értelemben véve.
Columbia elképesztően pazar hangulattal bír. A lebegő város nem csak azért magával ragadó, mert Rapture szűk, szürke folyosói után hatalmas, színes tereket, s monumentális látnivalókat ígér, hanem azért is, mert hihetetlen, mennyire életteli metropoliszt varázsoltak belőle a fejlesztők. Főhősünk, Booker DeWitt megérkezésekor például egy hatalmas vásár kellős közepébe csöppen, s amíg egyik ámulatból esünk a másikba, időnk sincs felfogni, hogy hirtelen rosszra fordulnak az események. A helyiek ugyanis nem nézik jó szemmel az idegeneket, azt pedig végkép nem díjazzák, ha valaki azért érkezik önállóan működő városukba, hogy kiszabadítsa az Alapítók és a Vox Populi frakció között dúló polgárháború kulcsfiguráját, a tizenkét éve fogságban élő Elizabeth-et.
A játékmenet a nyílt tereknek köszönhetően alaposan megváltozott a Bioshock első két részében tapasztaltakéhoz képest. Az Infinite-ben ugyanis nem vagyunk rákényszerítve az első két felvonást jellemző közelharcra. Ellenben sokkal hangsúlyosabb szerep jut a taktikus lövöldözésnek, a nagyobb helyszíneknek köszönhetően ugyanis egyszerre több ellenfél próbál az életünkre törni. A túlélésünket kezdetben egy egyszerű pisztoly, később pedig egy géppuska és a Sky-Hooker nevű eszköz szolgálja. Utóbbi azért érdekes, mert nem csak a közelharcban, de a lebegő város különálló szigeteit összekötő sínhálózaton történő közlekedésben is jó szolgálatot tesz. A csúzlik mellett különböző képességekre is szert tehetünk, amelyeket itt Vigornak hívnak a készítők. A nagyjából két órás próbakör alatt három különbözőt volt lehetőségünk megszerezni. A Possession segítségével megszállhatjuk az emberek elméjét, de a gépeket is saját irányításunk alá vonhatjuk, ami a sok telepített gépágyú esetében igen hasznos lehetőségnek bizonyul majd. A Devil’s Kiss jóvoltából tűzgolyókat dobálhatunk, s akár egyszerre több ellenfelet is tűzbe boríthatunk, míg a Murder of Crows-szal hollókat idézhetünk meg, akik nem csak elterelik ellenfeleink figyelmét, de le is gyengítik azokat. A Vigorok használatának természetesen ára van, így használatukhoz minden esetben a Salt (hasonló, mint az első két részből ismert EVE) nevű bájitalra lesz szükségünk.
A történet mesélése folytonos, s bár Columbia egyes helyszínei közötti ugráskor kapunk töltőképernyőt, valójában minden egyes szakasz méretes és tartalmas kihívást ígér. A közlekedést meggyorsítja a már említett szigeteket összekötő Sky-Line-on való száguldozás, ami egyébként látványos és izgalmas percek helyszíne is lesz. A két órányi játék során ugyan csak belekóstolhattunk a Sky-Line nyújtotta lehetőségekbe (közlekedés, harcok), de az már most is látszik, hogy hasznos, s jól átgondolt eleme ez a Bioshock: Infinite-nek.
Ami Elizabeth szerepét illeti, nem csak a sztori szempontjából fontos karakter ő. Sajnos a rövid játékidő alatt éppen csak megismerkedünk vele, a PR-os hölgy rövid prezentációjából azért kiderült, a fogságban élő kislány játékbeli szerepe is meghatározó lesz, így ha nem is irányíthatjuk a karaktert, számtalan esetben kooperálni fogunk majd vele, ezzel is továbbmélyítve a több szinten működő harcrendszert.
A Bioshock: Infinite rövid próbalehetősége hihetetlen, s tartalmas élménnyel gazdagított minket. A játék minden eleme (tényleg, az utolsó plakátig) jól átgondolt, a harc élvezetes, a környezet ámulatba ejtő, s olyan egyedi stílussal bír, ami már bőven elég ahhoz, hogy pillanatok alatt magába szippantson, így nem meglepő, hogy türelmetlenül várjuk a játék megjelenését, amire március huszonhatodikán kerül sor, PC-n, PlayStation 3-on és Xbox 360-on.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!