Oldal kiválasztása

Marvel Heroes – Bétateszt

Marvel Heroes – Bétateszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Idő előtt kipróbálhattuk a Marvel Heroes bétáját, ami sajnos nem hagyott bennünk akkora nyomot, mint szerettük volna.

Néhány évvel ezelőtt még szó szerint unikumnak számítottak a játékvilágban a szuperhősös MMO-k, egyes fejlesztőcsapatok és kiadók azonban időben felismerték, majd ki is használták ezt a tátongó piaci rést. Ennek köszönhetően a színteret ugyan nem árasztották el azonnal az ebben a koncepcióban és műfajban alkotó videojátékok, de egyre több minőségi cím érkezett, így többek között a Champions Online vagy a DC Universe Online képében. Várható volt, hogy a tematika miatt a fejlesztők előbb vagy utóbb felhasználják a legnépszerűbb képregény-univerzumokat is, így menetrend szerint megjelentek az első Marvel MMO-k, amelyek többsége olyannyira rosszul sikerült vagy a kisebb korosztálynak szólt, hogy meglétüket észre sem vették a rajongók. Az első nagyobb hangvételű projekt így a DC Universe Online lett, ami alaposan kihasználta a DC univerzum minden sajátosságát, ezzel arra ösztönözve a Marvelt, hogy ők is elkészíttessenek egy tripla-A kategóriás alkotást ebben a stílusban. Ezt az igencsak komoly célt szeretné elérni a Marvel Heroes, amit korábban Marvel Universe Online néven ismerhettünk meg, de ezt a címet a készítők később módosították, mert túlságosan is hasonlított a konkurenciára. Ez azonban már nem mondható el magáról a végeredményről, hiszen egy előzetes bétának köszönhetően idő előtt belekóstolhattunk a játékba, amitől finoman szólva sem azt kaptuk, mint amit elvártunk volna.

Első ízben például ott a játékmenet, ami leginkább a Diablo-sorozat legszebb hagyományait idézte fel előttünk – ez igaz az irányításra és a kezelőfelületre is –, holott egy szuperhősös MMO-tól inkább a hagyományos hátsónézetes megvalósítást vártuk volna. Tény ugyan, hogy van potenciál a háttérben meghúzódó mechanizmusban, de egy olyan korai, már-már majdhogynem alfa állapotában láttuk a játékot, aminek köszönhetően egyáltalán nem jött át, hogy mit is szerettek volna megvalósítani a készítők. A történet ugyanis a konkurens játékokhoz mérten rendben van – a képregényekhez viszonyítva viszont borzasztó, helyenként pedig ellentmondásos is –, de a feladatokkal egyszerűen képtelenek voltak izgalmakat varázsolni a képernyőre a fejlesztők. Hiába van ugyanis milliónyi teendőnk, ha gyakran azt sem tudjuk hová kellene mennünk elvégezni azokat, segítséget pedig nem nagyon kérhetünk, mert a pályákon egyelőre szinte csak ellenfelekkel találkoztunk, ha pedig utunkba is akadt néhány játékos, azok – egy kivételével – szóba sem álltak velünk. Ha ilyen lesz a közösség a végleges változat esetében, nem sok jövőt jósolhatunk a végeredménynek, hiába kellemesek a harcok, és hiába hangulatosak a pályák, egyszerűen elveszettnek és motiválatlannak fogjuk érezni magunkat rajtuk.

Apropó hangulat! Egy Marvel videojáték esetében nyilván nagyon fontos, hogy az univerzum jellegzetességei és általános jellemzői megelevenedjenek előttünk a képernyőkön. Ez az egyetlen olyan momentuma volt az alkotásnak, amivel kapcsolatban szinte semmiféle kifogást sem találtunk, hiszen nem csak a jól ismert hősök – így Pókember, Vasember, Thor, Hulk, Deadpool és még néhányan –, hanem rengeteg anti-hős is felsorakozott velünk szemben, példaképpen Venom, Magneto vagy éppen Doctor Doom. Rendkívül érdekes megoldás volt egyébiránt a készítők részéről, hogy mi magunk is egy szuperhős bőrébe bújhatunk bele, így el is felejthetjük a karaktergenerálást, valamint a saját hősöket, ami egyrészről pozitívum, mert ismert karakterek oldalán kalandozhatunk, másrészt viszont negatívum, mert nem dönthetünk saját képességeink és tulajdonságaink felől. Szerencsére a Marvel univerzum kitermelt annyi kiemelkedő és különböző karaktert, hogy hiányérzetünk azért biztosan nem lesz, de a fejlesztők becsületére váljék, hogy legalább odafigyeltek arra, hogy a képregényekben megismert tulajdonságok, vagy azokhoz hasonló képességek álljanak a rendelkezésünkre még a legkevésbé ismert hősök esetében is. Emiatt élmény lesz majd több szereplő oldaláról is belekezdeni a történetbe, hiszen ahány karakter, gyakran annyiféle játékmenet vár majd ránk, a készítők ugyanis nem azzal voltak elfoglalva, hogy kategóriába tömörítsék a hősöket, sokkal inkább azzal, hogy megfeleljenek ezen a téren a rajongóknak. Ha nem is maradéktalanul, de ez sikerült! A hangulatra egyébiránt alaposan ráerősítenek majd a képregényes átvezetők is, sőt a pályák atmoszférája is igencsak magával ragadó, így garantáltan a hatása alá kerülnek majd azok, akiket a grafikus novellák korábban már elvarázsoltak.

Sajnos a játékkal alig pár órát tudtunk eltölteni, mert a béta csak ennyit engedélyezett számunkra, de a Marvel Heroes pozitívumai és negatívumai már így is alaposan kirajzolódtak. Mivel csak egy előzeteshez volt szerencsénk, ezért rengeteg momentum hiányzott még a programból a végleges változathoz képest, így például a beállítások teljes egészében kimaradtak, aminek köszönhetően kénytelenek voltunk alacsony felbontással és rossz képernyőaránnyal végigjátszani a küldetéseket. A béta közben folyamatosan érződött továbbá, hogy rengeteg opció hiányzik, vagy nem úgy működik, ahogyan kellene, és bár ezek nyilván nem befolyásolták még véleményünket a végeredményről, de az előzetes alapján így sem kerített minket hatalmába olyan érzés, hogy a Marvel Heroes a megjelenéskor bármivel is kiemelkedhet majd társai közül. Pedig a Diablo-sorozatból megismert játékmenet rendkívül jól működik a Marvel világára szabottan is, de akadtak részletek, amelyek már most is zavaróak, és ez valószínűleg a végleges változat megjelenésével csak rosszabb lesz. Ilyen például, amikor egyszerre negyven Thor áll a képernyőn, ugyanolyan ruhában, képességekkel és célokkal. Jobb lett volna, ha a készítők még több olyan Marvel karaktert elkészítenek, amelyek nem túl ismertek, mert így is vagy 30 közül válogathatunk, de egy félmilliós felhasználói bázis mellett már most ki lehet számolni, hogy az mekkora egyezéseket fog produkálni ezen a téren.

Habár hangsúlyozandó, hogy egyelőre még csak egy bétát láttunk a Marvel Heroes-ból, de a küllem tekintetében már most nem voltunk túlzottan meggyőzve. Tény, hogy mindent aprólékosan kidolgoztak a fejlesztők, rengeteg effekt, valamint látványos elem, mindemellett pedig kiváló pályadizájn jellemzi a végeredményt, de amennyiben tudjuk, hogy a háttérben egy Unreal Engine 3 teljesít szolgálatot, akkor biztosan azonnal átértékeljük a látottakat. Ahhoz képest ugyanis semmi kiemelkedőt sem mutat a játék, egyedül a jellegzetes hangulatot és objektumokat tudnám kiemelni, de még a környezet sem annyira rombolható, hogy amiatt leessen az állunk. Alaposan átestek ugyanakkor a ló túlsó oldalára a hanghatásokkal a készítők, lévén az effektek nem csak grafikailag, hanem ezen a téren is el lettek túlozva, de a dobhártyánk mellett az idegeink is bánni fogják, mert ennyire borzalmas hangszíneket már régen nem hallhattunk egyetlen videojátékban sem.

:galeria:

Tény, hogy a Marvel Heroes bétájának lecsengését követően kissé rossz szájízzel álltunk fel a tesztgép elől, ugyanakkor ezt többnyire annak köszönhettük, hogy egy nagyon korai állapotát tekinthettük meg a játéknak. Az természetesen ennek ellenére is tisztán látszott, hogy milyen hiányosságok fogják majd jellemezni a végleges változatot – előre generált karakterek, átlagos küldetések, ötlettelenség és így tovább –, de az alapokat tekintve bőven van potenciál a Marvel Heroes-ban ahhoz, hogy a későbbiekben legalább az univerzum szerelmeseit elkápráztassa. Ha imádod a Diablo-sorozat által lefektetett játékmenetet, és szeretnéd ugyanazt az élményt átélni a Marvel karaktereinek oldalán, méghozzá mindezt MMO-köntösbe bújtatva, akkor a béta alapján a Gazillion Entertainment alkotásában biztosan nem fogsz csalódni, habár nem is válik majd életed meghatározó videojátékává.

A tesztben és a cikk megírásában nyújtott segítségért óriási köszönet NepTumnak!

Translate »