A héten elrajtolt az idei NBA-szezon, így szemügyre vettük a Visual Concepts és a 2K Games évek óta egyeduralkodó kosaras játékát, az NBA 2K sorozat legújabb darabját, az NBA 2K13-at.
Az NBA 2K sorozat évek óta konkurencia nélkül tarolja le ősszel a piacot. Teszi ezt joggal, hiszen a Visual Concepts és a 2K Games sportjátéka az elmúlt években olyan magas színvonalon prezentálta az NBA világának digitális mását, amivel az Electronic Arts már nem tudott lépést tartani, s amivel idén se tudta felvenni a versenyt. Így egyetlen résztvevőként évről évre be kell érnünk az NBA 2K évenként érkező új részeivel, aminek aktuális felvonása ismét magasra tette a lécet, igaz, az önmaga által felállított mércét csak súrolni tudta, átugrani már nem.
Az NBA 2K13 azonnal a mélyvízbe hajítja a játékost, a MyCareer módban ugyanis saját játékost kell kreálnunk, akit aztán a játékosbörzétől kezdve, egészen a Hírességek csarnokáig vezethetünk. Az út elképesztően hosszú, és rögös lesz. Kezdetben a kispadról követjük csak az eseményeket, aztán ha sikerül lehetőséghez jutnunk, akkor azt a lehető leghatékonyabban kell kihasználnunk, különben ismét a padon találjuk magunkat. Ha rengeteg idővel rendelkezünk, akkor végigjátszhatunk egy teljes szezont, ha viszont nem bírjuk kivárni karrierünk főbb állomásait, akkor lehetőségünk van átugrani a jelentéktelenebb eseményeket (érdemes szenvedni, mert kreditrendszert kapott a játék, így már minden cselekedetünkért pontokkal jutalmaz). A játékmódok terén újdonság a MyTeam, ami tulajdonképpen egy olyan online szekció, amiben mi magunk válogatjuk ki csapatunk tagjait, az edzőt, mi választunk taktikát, egyszóval egy menedzser-szimulátor. És persze akadnak ismerős játékmódok is, mint például az Association, a tréning, de visszatér az utcai kosárlabdázás hangulatát idéző NBA Blacktop is. Viszont hiányoltuk a megfelelő tutorialt, ami főleg azért lett volna hasznos, hogy a később majd említett irányításban bekövetkezett változásokat részletesebben elmagyarázza. A rendszer megtanulható és szokható, de azért elfért volna egy normális gyakorlómód.
Ami a játék technikai oldalát illeti, itt igazán kiugró előrelépést már nem nagyon tud felmutatni az NBA 2K13. Nem azért, mert a készítők nem foglalkoztak a játék ezen szegmensével, hanem azért, mert egyszerűen mindent kisajtoltak már a jelen generációs gépekből. És ez bizony sokszor már látványosan szemet is szúr. Játék közben hihetetlenül fotorealisztikus képet fest az NBA 2K13, a közönség együtt él a játékkal, megvalósításuk kevésbé elnagyolt, mint eddig. A kommentár egy percig se unalmas, miközben a fizikán is sikerült javítani, így a test-test elleni összecsapások minden eddiginél szebben festenek. Nagyon jól működnek az úgynevezett Signature mozdulatok, amelyek az egyes játékosok egyedi mozgásait takarják. Vagyis játék közben, ha arcról vagy a mezszámról nem ismered fel a játékost, a sajátos dobótechnikáról biztosan bevillan, ki az ellenfél. Nyugodtan ide vehetjük a speciális képességeket, így ha valakiről tudjuk, hogy kiváló befejező, akkor a kritikus pillanatokban érdemes neki passzolni, ha pedig valaki mestere a három pontosoknak, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a távoli dobásokat nagyobb hatékonysággal hajítja be. Az átvezető videók sajnos nagyon szögletes képet festenek, a látvány darabos, főleg azoknál a mellékszereplőknél, akiknek kevés szerep jut a játékban, s bizony ez az éles kontraszt szemetszúr a gameplay-hez képest.
Változott az irányítás is, sokkal áramvonalasabb lett, igaz, lehetőségünk van visszaállítani a régi, megszokott gombkiosztást is. Ennek megfelelően a jobb analóg kart a cselezésre használjuk, míg ha kosárra szeretnénk dobni, akkor a bal ravaszt kell megnyomnunk. Érdekesség, hogy Xbox 360-on a Kinectet is segítségül hívhatjuk, egyszerű utasításokkal ugyanis pillanatok alatt cserélhetünk csapattagot, vagy válthatunk taktikát.
Az NBA 2K13-ban a sorozat gerincét adó főbb dolgok azonban nem változtak, kivéve talán a menüt, ami Jay-Z producerkedésének köszönhetően nagyon csicsás, és átláthatatlan lett. Ettől eltekintve azonban az NBA 2K13 ugyanazt a profizmust és mély tartalmat kínálja, mint elődei.
Értékelés: 8/10
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…