13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Azt korábban is tudtuk, hogy a Nintendo next-gen konzoljára készülő FIFA 13 néhány dologban különbözni fog az X360-as és PS3-as testvéreitől. Most kiderült, hogy pontosan miben is.

Az sejtető volt, hogy az EA a lehető legnagyobb mértékben igyekszik majd kiaknázni a Nintendo új konzoljának képességeit, így nem feltétlenül meglepő, hogy a most nyilvánosságra hozott újdonságok nagy része a Wii U GamePad kontrollerével kapcsolatosak.

Így például a Player Impact Engine névre keresztelt rendszerben található precíziós cselezési opció, valamint taktikus védekezési rendszer, melyek a GamePad érintőképernyőjének képességeit kihasználva igyekeznek majd minden korábbinál reálisabb foci-élményt nyújtani a játékosoknak. Az érintés érzékeny felületnek köszönhetően bekerül a játékba az a lehetőség, hogy egy érintéssel választhassuk ki a nekünk éppen legszimpatikusabb játékost, ezáltal elfelejthetjük a többi platformon látható félig véletlenszerű játékos váltást, de a passzaink és átadásaink is sokkal pontosabbak lehetnek. Ugyanebben a rendszerben lehetőségünk van adott ellenséges játékost is megjelölni, így játékosaink leginkább rá fognak koncentrálni.

A Lift and Look rendszer lényege, hogy a játék bármelyik pillanatában lecserélhetjük a megszokott nézőpontot egy adott játékos szemszögére, amit szintén a GamePad kijelzőjén láthatunk majd. Ez a pontos célzást igénylő lövéseknél jelent majd nagy előnyt. Ha már a lövéseknél tartunk, nem szabad elfelejteni a mozgásérzékelő használatát sem. A fejlesztők szerint ez lesz a játék legélvezetesebb része, ugyanis az érintőképernyőn kijelölhetjük, hogy pontosan hova is szeretnénk lőni és már csak kellő erővel a megfelelő irányba kell lendítenünk, vagy ráznunk a kontrollert.

A GamePad nyújtotta extra kijelző megkönnyíti a meccsek alatti taktikai utasítások kiadását, így formációváltáshoz, csere kéréshez stb. nem lesz szükségünk megszakítani a játékot. Ezen a vonalon továbbmenve azt is ígérik, hogy minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kap a menedzsment oldal, legyen szó mérkőzések közbeni motivációról, stratégiai döntésekről, vagy a menedzser-központ nyújtotta lehetőségekről. Ez utóbbi részben módunkban áll új játékosokat toborozni, külön figyelemmel kísérhetjük bármelyik játékos teljesítményét, erősségeikkel és gyengéikkel együtt.

A többjátékos mód sem maradhat ki. Egyrészt adott a lokális kooperatív játék maximum négy fővel, másrészt kapunk erős online támogatást in-game csevegési lehetőséggel, barátlistával és mindennel, amit a mai közösségi trendek megkövetelnek. Az online többjátékos módban lehetőségünk lesz részt venni bajnokságokon, ahol a fő célunk az lesz, hogy elkerüljük a kiesést, illetve magasabb ligába kerüljünk. Természetesen minél komolyabb ligában játszunk, annál nagyobb kihívás vár majd ránk.

Mindezek mellett a Wii U változat is ígér több mint 500 hivatalosan bejegyzett klubbot, autentikus stadionokat és a minden eddiginél szebb grafikát. Hogy ennyi új funkció hogy fog elférni egymás mellett és hogyan fogják megoldani, hogy ne szenvedjünk a bőség zavarától azt leghamarabb a konzol megjelenésének napján – Európában november 30 – tudhatjuk meg.

Legfrissebb bejegyzések

Mandragora: Whispers of the Witch Tree – Betekintő

A Mandragora: Whispers of the Witch Tree egy magyar fejlesztőcsapat sötét, oldalnézetes metroidvania soulslike játéka!

2025-05-29

TEMTEM – Landolt az utolsó frissítés

A Humble Games Pokémon-like MMO-ja a TEMTEM, a tavalyi bejelentés után most megkapta az utolsó…

2025-05-27

Cubic Odyssey – Korai hozzáférés betekintő

A Cubic Odyssey a Minecraft és a No Man's Sky főbb elemeit próbálja vegyíteni egy…

2025-05-26

The Precinct – játékteszt

Averno City egy bűnnel teli, kaotikus város, ami rád vár, hogy rendet tégy! Vagy legalábbis…

2025-05-25

Lilo & Stitch: A csillagkutya – Filmkritika

Újabb élőszereplős adaptáció érkezett a mozikba a Disney kínálatából. Ezúttal a korai 2000-es évek egyik…

2025-05-23