12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Azt korábban is tudtuk, hogy a Nintendo next-gen konzoljára készülő FIFA 13 néhány dologban különbözni fog az X360-as és PS3-as testvéreitől. Most kiderült, hogy pontosan miben is.

Az sejtető volt, hogy az EA a lehető legnagyobb mértékben igyekszik majd kiaknázni a Nintendo új konzoljának képességeit, így nem feltétlenül meglepő, hogy a most nyilvánosságra hozott újdonságok nagy része a Wii U GamePad kontrollerével kapcsolatosak.

Így például a Player Impact Engine névre keresztelt rendszerben található precíziós cselezési opció, valamint taktikus védekezési rendszer, melyek a GamePad érintőképernyőjének képességeit kihasználva igyekeznek majd minden korábbinál reálisabb foci-élményt nyújtani a játékosoknak. Az érintés érzékeny felületnek köszönhetően bekerül a játékba az a lehetőség, hogy egy érintéssel választhassuk ki a nekünk éppen legszimpatikusabb játékost, ezáltal elfelejthetjük a többi platformon látható félig véletlenszerű játékos váltást, de a passzaink és átadásaink is sokkal pontosabbak lehetnek. Ugyanebben a rendszerben lehetőségünk van adott ellenséges játékost is megjelölni, így játékosaink leginkább rá fognak koncentrálni.

A Lift and Look rendszer lényege, hogy a játék bármelyik pillanatában lecserélhetjük a megszokott nézőpontot egy adott játékos szemszögére, amit szintén a GamePad kijelzőjén láthatunk majd. Ez a pontos célzást igénylő lövéseknél jelent majd nagy előnyt. Ha már a lövéseknél tartunk, nem szabad elfelejteni a mozgásérzékelő használatát sem. A fejlesztők szerint ez lesz a játék legélvezetesebb része, ugyanis az érintőképernyőn kijelölhetjük, hogy pontosan hova is szeretnénk lőni és már csak kellő erővel a megfelelő irányba kell lendítenünk, vagy ráznunk a kontrollert.

A GamePad nyújtotta extra kijelző megkönnyíti a meccsek alatti taktikai utasítások kiadását, így formációváltáshoz, csere kéréshez stb. nem lesz szükségünk megszakítani a játékot. Ezen a vonalon továbbmenve azt is ígérik, hogy minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kap a menedzsment oldal, legyen szó mérkőzések közbeni motivációról, stratégiai döntésekről, vagy a menedzser-központ nyújtotta lehetőségekről. Ez utóbbi részben módunkban áll új játékosokat toborozni, külön figyelemmel kísérhetjük bármelyik játékos teljesítményét, erősségeikkel és gyengéikkel együtt.

A többjátékos mód sem maradhat ki. Egyrészt adott a lokális kooperatív játék maximum négy fővel, másrészt kapunk erős online támogatást in-game csevegési lehetőséggel, barátlistával és mindennel, amit a mai közösségi trendek megkövetelnek. Az online többjátékos módban lehetőségünk lesz részt venni bajnokságokon, ahol a fő célunk az lesz, hogy elkerüljük a kiesést, illetve magasabb ligába kerüljünk. Természetesen minél komolyabb ligában játszunk, annál nagyobb kihívás vár majd ránk.

Mindezek mellett a Wii U változat is ígér több mint 500 hivatalosan bejegyzett klubbot, autentikus stadionokat és a minden eddiginél szebb grafikát. Hogy ennyi új funkció hogy fog elférni egymás mellett és hogyan fogják megoldani, hogy ne szenvedjünk a bőség zavarától azt leghamarabb a konzol megjelenésének napján – Európában november 30 – tudhatjuk meg.

Legfrissebb bejegyzések

Ratten Reich – Betekintő

A Ratten Reich egy olyan RTS, amely egy steampunk/dieselpunk világban játszódik amiben egerek, patkányok, csótányok…

2024-10-02

Persona 3 Reload – Episode Aigis -The Answer – DLC teszt

A Persona 3 Epilógusa DLC formájában elérhető. Ez az Episode Aigis - The Answer fejezet…

2024-10-01

Persona 3 Reload – Játékteszt

A klasszikus JPRG visszatér, szebb külsővel, és az eredeti játék minden pozitívumával!

2024-09-30

Zero Hour – betekintő

A taktikai FPS-ek rajongói számos játékból választhatnak manapság, a Zero Hourben azonban jobban járunk, ha…

2024-09-28

Dragon Star Varnir – játékteszt

Az Idea Factory kiadó Compile Heart stúdiójából ismételten egy rendkívül mély történettel és sötét témákkal…

2024-09-27