Azt korábban is tudtuk, hogy a Nintendo next-gen konzoljára készülő FIFA 13 néhány dologban különbözni fog az X360-as és PS3-as testvéreitől. Most kiderült, hogy pontosan miben is.
Az sejtető volt, hogy az EA a lehető legnagyobb mértékben igyekszik majd kiaknázni a Nintendo új konzoljának képességeit, így nem feltétlenül meglepő, hogy a most nyilvánosságra hozott újdonságok nagy része a Wii U GamePad kontrollerével kapcsolatosak.
Így például a Player Impact Engine névre keresztelt rendszerben található precíziós cselezési opció, valamint taktikus védekezési rendszer, melyek a GamePad érintőképernyőjének képességeit kihasználva igyekeznek majd minden korábbinál reálisabb foci-élményt nyújtani a játékosoknak. Az érintés érzékeny felületnek köszönhetően bekerül a játékba az a lehetőség, hogy egy érintéssel választhassuk ki a nekünk éppen legszimpatikusabb játékost, ezáltal elfelejthetjük a többi platformon látható félig véletlenszerű játékos váltást, de a passzaink és átadásaink is sokkal pontosabbak lehetnek. Ugyanebben a rendszerben lehetőségünk van adott ellenséges játékost is megjelölni, így játékosaink leginkább rá fognak koncentrálni.
A Lift and Look rendszer lényege, hogy a játék bármelyik pillanatában lecserélhetjük a megszokott nézőpontot egy adott játékos szemszögére, amit szintén a GamePad kijelzőjén láthatunk majd. Ez a pontos célzást igénylő lövéseknél jelent majd nagy előnyt. Ha már a lövéseknél tartunk, nem szabad elfelejteni a mozgásérzékelő használatát sem. A fejlesztők szerint ez lesz a játék legélvezetesebb része, ugyanis az érintőképernyőn kijelölhetjük, hogy pontosan hova is szeretnénk lőni és már csak kellő erővel a megfelelő irányba kell lendítenünk, vagy ráznunk a kontrollert.
A GamePad nyújtotta extra kijelző megkönnyíti a meccsek alatti taktikai utasítások kiadását, így formációváltáshoz, csere kéréshez stb. nem lesz szükségünk megszakítani a játékot. Ezen a vonalon továbbmenve azt is ígérik, hogy minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kap a menedzsment oldal, legyen szó mérkőzések közbeni motivációról, stratégiai döntésekről, vagy a menedzser-központ nyújtotta lehetőségekről. Ez utóbbi részben módunkban áll új játékosokat toborozni, külön figyelemmel kísérhetjük bármelyik játékos teljesítményét, erősségeikkel és gyengéikkel együtt.
A többjátékos mód sem maradhat ki. Egyrészt adott a lokális kooperatív játék maximum négy fővel, másrészt kapunk erős online támogatást in-game csevegési lehetőséggel, barátlistával és mindennel, amit a mai közösségi trendek megkövetelnek. Az online többjátékos módban lehetőségünk lesz részt venni bajnokságokon, ahol a fő célunk az lesz, hogy elkerüljük a kiesést, illetve magasabb ligába kerüljünk. Természetesen minél komolyabb ligában játszunk, annál nagyobb kihívás vár majd ránk.
Mindezek mellett a Wii U változat is ígér több mint 500 hivatalosan bejegyzett klubbot, autentikus stadionokat és a minden eddiginél szebb grafikát. Hogy ennyi új funkció hogy fog elférni egymás mellett és hogyan fogják megoldani, hogy ne szenvedjünk a bőség zavarától azt leghamarabb a konzol megjelenésének napján – Európában november 30 – tudhatjuk meg.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!