Christopher Nolan nem csak egy sárba tiport idolt emelt ki a mélyből, de azt is megmutatta, igenis lehet komolyan venni a képregényhősöket, s erre nem is találhatott volna jobb alanyt, mint Batmant. A kör bezárult, a Sötét Lovag pedig révbe ért!
A Batman-trilógia klasszikus példája annak, hogyan kell egy jó három felvonásos mozit készíteni. Amíg az első részben részletes karakterábrázolást kapunk, megismerjük Bruce Wayne-et és az ifjú milliárdos félelmeit, lelkét nyomasztó problémáit, addig A sötét lovagban már sokkal jobban előtérbe kerül maga az álarcos alteregó személyisége, akit végre élettel teli, eszes nemezis izzaszt meg. A sötét lovag – Felemelkedés pedig ezt az utat bejárva zárja le a trilógiát, ahol Nolan visszatér Wayne jellemfejlődéséhez, de közben egy percig sem feledkezik meg Batmanről. A záróakkord ugyanis nem egy út végét jelenti, hanem egyenesen kettőét, s tulajdonképpen ez a két út csak a film végén ér össze, s teljesül azzá, amilyennek nem csak a rendező, de Wayne és Batman is megálmodta.
A harmadik rész története nyolc évvel a középső epizód története után veszi fel a fonalat, tulajdonképpen még mindig maga előtt görgetve a Harvey Dent-féle szálat. Gotham már-már idilli állapotban éli mindennapjait, amibe teljesen váratlanul, de annál szervezettebb formában csapódik be Bane (Tom Hardy), a sokáig ismeretlen háttérrel bíró izomkolosszus, akinek terveit mesteri módon bontja ki a film játékideje alatt Nolan. Bane karaktere egyébként legalább annyira ijesztő és magával ragadó, mint Jokeré, s bár Heath Ledger teljesítményét Tom Hardy nem tudta felülmúlni, azt azért érdemes megemlíteni, hogy mindvégig kiválóan hozza a kizárólag Gotham pusztulására hajtó Bane-t. Az új szereplők közül érdemes még foglalkozni Selina Kyle-al, azaz Macskanővel (bár egyetlen percig se nevezik nevén), akit az az Anne Hathaway formál meg, aki csak elsőre tűnhet rossz választásnak. A mindenkivel minden pillanatban kacérkodó, rámenős tolvaj szerepét mintha Hathaway-re szabták volna, aki mindvégig kiváló ellenpólusa Batmannek, s aki gátlástalanul képes szövetségeseit is elárulni, csak azért, hogy a saját bőrét megmentse. Selina Kyle mégis szerethető rossz kislány a filmben, amit mégis hiányoltam, hogy karakerének nincs igazi mélysége, egyszerűen nem jut idő rá, hogy kicsit komolyabban elmerülhessünk eredetében. Ugyanez a sors jutott Miranda Tate-nek is, akit Marion Cotillard kelt életre, s akire szerepe fontosságát tekintve sokkal több időt kellett volna fordítani.
Az így is majdnem három órás film alatt az idő ugyanis elképesztően gyorsan repül, köszönhetően annak, hogy a film tulajdonképpen egy szűnni nem akaró hullámvasút, ahol már a nyitóképsorok megalapozzák azt a hangulatot, ami a következő 165 percben vár ránk. Nolantől szokatlanul merész, látványos, jól megkomponált akciókkal, rengeteg feszültséggel teli pillanattal és eléggé esetlen romantikus vonalakkal telik el a játékidő. Eközben azonban azon kapod magad, hogy tiszta szívből szorítasz a főhősért, aki szó szerint a poklok poklát járja meg, hogy aztán beteljesüljön az útja, s bukott hősből Gotham igazi Fehér Lovagjaként emlékezzenek rá.
Értékelés: 9,5/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!