Mit tesz az, akinek nincs pénze befizetni egy külföldi útra a gyermekét, hogy elutazhasson Disneylandbe? Inkább tovább spórol, mint hogy a konzolon keresztül tegyen egy virtuális sétát a parkban…
A Frontier óriási fába vágta a fejszéjét, amikor felvállalta, hogy Disneyland teljes világát megpróbálja egy konzoljátékba átültetni. Az érdekes az egészben az, hogy tulajdonképpen a világ és a hangulat átültetése tökéletesen sikerült is, csak a többi járulékos tényezőt nem sikerült jól eltalálni. Disneyland meglátogatása ugyanis önmagában egy életreszóló élmény kellene, hogy legyen, ám a Kinectes feldogozásban egyrészt unalmas és ismétlődő bugyuta feladatok fogadnak minket a bejáratnál (szerezz autogramot Mickey egérnek a többi Disney-karaktertől, fényképezd le magad a karakterekkel, vidd ezt ennek, vidd azt annak), amik eredetileg arra hivatottak, hogy segítségükkel felfedezhessük a parkot, ám ehelyett pillanatok alatt a játék hiányosságaira hívják fel a figyelmet. Felnőttként is óriási türelem kell ahhoz, hogy az egyes "küldetéseket" teljesítsük, de mégis mit gondoltak a készítők, a gyerekek mennyire türelmesen fognak órákon keresztül integetni, fényképezkedni és ide-oda rohangászni ahelyett, hogy a park látványosságait keresnék föl?
Ha sikeresen kibosszankodtuk magunkat a mérhetetlenül gagyi és funkciótlan tutorialon, és úgy döntöttünk, hogy inkább magunk látogatunk el a térképen az egyes minijátékokat rejtő attrakciókig, akkor szembesülünk a második problémával, az irányítással. Szintén óriási türelem szükséges ahhoz, hogy kinyújtott karral közlekedjünk a parkban, mivel az érzékelő elég lagymatag reakciókkal nyugtázza a fordulásainkat, ráadásul iszonyúan sokáig tart gyalogosan a park egyik pontjából a másikig eljutni, és félúton már biztosan érezni fogjuk a zsibbadást. Az irányítást nem segíti túlságosan, hogy – a régebbi típusú konzolokon legalábbis – a képernyőre zsúfolt rengeteg objektum megjelenítését nem mindig sikerül akadozás nélkül biztosítania a grafikus chipnek, így a gyalogos közlekedés közben rengetegszer fordul elő, hogy nem csak az irányításban érzékelhető lag, de a megjelenítés terén is. Természetesen ide-oda is ugorhatunk a park egyes pontjai között a térkép használatával, ám akkor meg kimaradunk a park teljes felfedezésének élményéből. A koncepciótlan irányítás miatt óriási szerep jut a hangvezérlésnek, ami egyébként meglepően jól működik a játékban, ám kétséges, hogy az angolul esetleg még nem éppen perfekt fiatalabb korosztály hogyan fogja megérteni a vele közölteket, majd ezt követően megértetni magát angolul kimondott vezényszavakkal.
:galeria:
Ha túltettük magunkat a számos bosszúságon, és a sok akadályt véve eljutottunk valamelyik parkbeli játékhoz, akkor még akár jól is szórakozhatunk. Táncolhatunk, kardozhatunk, hógolyócsatába bocsátkozhatunk a Matterhorn jetijeivel, vagy éppen a ugyanitt lecsúszhatunk a bobpályán – összesen 18 játékban vehetünk részt, amelyek nagy része tényleg élvezetes játékélményt nyújt (már amikor a Kinectes vezérlés is a kezünk alá dolgozik). Ám amíg eljutunk odáig és keresztülverekedjük magunkat az amerikai szirupmázas Disney karakter-ölelgetésen, az igazi kínszenvedés, főleg a türelmetlenebb gyerekeknek (és felnőtteknek). Bár dicséretes, hogy a Frontier milyen részletesen képes volt leképezni a vidámpark egészét egy videojátékban, és a minijátékok nagy része is kellemes perceket és vicces poénokat nyújt, egyben pedig hangulatosak is, a grafikai lag, az idegesítő irányítás és kezelés és a játékban található 100 unalmas küldetés rendszeresen megkeserítik virtuális túránkat, amiért igencsak kár, mert egy kis odafigyeléssel ezek mind elkerülhetők lettek volna. Így azonban megfontolandó, hogy a több órányi virtuális Mickey egér-ölelgetés és integetés helyett inkább a szabadba vigyük a lurkókat, mondjuk a Vidám Parkba…
Értékelés: 6/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!