Alig öt évvel az utolsó Pókember mozifilm után a Sony egy merész húzzásal rebootolta a franchise-t, s egy egészen más megközelítésben igyekezett tálalni a népszerű képregényhős eredettörténetét.
A Sony részéről merésznek tűnhet, hogy egy alig tíz évvel ezelőtt útjára indított, végül 2007-ben kínos harmadik résszel lezárt Pókember-történetet idén újraindított, a végeredményt látva azonban kijelenthető, Marc Webb Pókembere kevésbé színpadias, sokkal emberközelibb, szerethetőbb, földhözragadtabb. A film több mint két órás játékideje alatt egy új hős születésének lehetünk szemtanúi, akinek eredetét egészen más megközelítésben meséli el a rendező, s bár történetbeli buktatók bőven akadnak, még mindig sokkal élvezhetőbb mozifilm kerekedett ki Webb produkciójából, mint Raimi próbálkozásából.
Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a Peter Parkert alakító Andrew Garfield tökéletesen hozza a szüleit elvesztő, magányos, átlagos gimis srác figuráját, miközben Pókemberré, s így New York hősévé válása is egy, a teljes filmen átívelő karakterformálás eredménye, amiben nem elcsépelt, hangzatos monológok játszanak közre, hanem a Parkerrel történtek, valamint annak felismerése, hogy újonnan szerzett képességeivel tényleg valami sokkal többre hivatott, mint az átlagember. Ezen a rögös úton segítségére lesz Ben bácsi (Martin Sheen) és May néni (Sammy Field), akik végre hús-vér nevelőszülőként viselkednek, vagy éppen Parker gimis szerelme, Gwen Stacy (Emma Stone). A szerelmi szál egyébként bájosan esetlen, idősebbek számára már-már túlzottan gyerekes monológokkal tarkított, mégis remekül működik Garfield és Stone közötti kémia. A főgonoszt alakító, az Oscorpnál dolgozó dr. Curt Connors (Rhys Ifans) mindaddig érdekes szereplő tud maradni, míg Gyíkként nem kezd el New York utcáin randalírozni, a szenvedélyes és lelkiismeretes tudós karaktere ugyanis ezekután teljesen háttérbe szorul.
Ami a látványt illeti, IMAX-ben remekül festettek Pókember akrobatikus mutatványai, az akciók mellett az ugra-bugra részek is jól megkoreografáltak, az első előzetesben mutogatott FPS-nézet pedig szélesvásznon sokkal jobban festett, mint magában a trailerben. Egyedül Gyík külleme volt kissé félresikerült, főleg a túlságosan emberi fizimiskája miatt. A Pókember esszenciát a történeten és a látványon túl a hálószövő hős klasszikus jegyeinek vászonra átültetésével is fokozta Webb, és ha még több helyen döcög is a történet (bőven van mibe belekötni), el kell ismerni, hogy az újfajta megközelítés jól áll A csodálatos Pókembernek, amire így a nyár egyik kellemes szuperhősmozijaként fogunk majd emlékezni.
Értékelés: 8/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!