Ridley Scott harminchárom évvel az első Alien után ismét elmerült mozija univerzumában, hogy annak előzményeit felvázolva szélesítse eddigi ismereteinket.
Már a cikk elején muszáj leszögezni, a Prometheus nem egy új Alien-film, tulajdonképpen apróbb utalásokat leszámítva, csak laza kapcsokkal kapcsolódik a harminchárom évvel ezelőtti első részhez. Ennek megfelelően mind hangulatában, mind mondandójában teljesen mást nyújt. A Prometheus ugyanis mellőzi az ijesztgetést, cserébe viszont kapunk egy filozófikus sci-fi-t, ami az emberiség eredetére próbál meg választ találni, s ahhoz, hogy tudósok egy csoportja megkapja évek óta kutatott kérdésére a választ, egészen az LV-223 nevű bolygóig kell elutaznia, ahol aztán nem kis meglepetésre, nem az várja őket, amire eredetileg számítottak.
A történet harminchárom évvel az első Alien előtt, 2089-ben veszi fel a fonalat. Dr. Elisabeth Shaw (Noomi Rapace) és Charlie Holloway (Logan Marshall-Green) régészek a világot járva érdekes barlangrajzokra bukkannak, amelyek ugyanazokat ábrázolják, s amelyekről később kiderül, egy térképet rejtenek, egy meghívót egy titokzatos bolygóra, ahol talán választ kaphatnak az emberiség származására. A több mint két éves utat a Prometheus fedélzetén teszi meg a főleg tudósokból álló legénység, de a landolás után nem csak ők, a néző se kap mindenre választ.
A Prometheus alaposan megosztja a nézőket, s a film két órás játékideje után ez nem meglepő. A film megtekintését követően az emberben erősen kavarognak a gondolatok és az érzések, a történet ugyanis sokkal több kérdést tesz fel, mint amennyit megválaszol. Sokak szerint ambiciózus sci-fi, mások szerint inkoherens, unalmas mozi. Én valahova a kettő közé lőném be, a Prometheus első fele ugyanis valóban képes hangulatot teremteni. A történet hiába mozgat majd egy tucat szereplőt, mindenkinek meg van a maga szerepe, mindenkit szépen megismerünk, miközben a cselekmény mindvégig két központi karakter körül zajlik. Shaw, az istentisztelő, hitében szinte mindvégig rendíthetetlenül hívő tudós karizmatikus hős, igazi túlélő, s szerencsére Ridley Scott egy percig se akart belőle egy új Ripley-t faragni. Ezzel szemben David, a Michael Fassbender által megformált androidtól végig a hideg rázott. Kimért, szinte tökéletes teremtmény, akinek meglepő módon sajátos életfilozófiája és célja van, s pont ez az, ami mindvégig mozgatja a szálakat.
Ridley Scott a megválaszolatlan kérdéseket és olykor értelmetlennek tűnő jeleneteket azonban már említett karaktereivel, és a film elképesztő látványával kompenzálja. Rengeteget tesz hozzá az élményhez, ha sikerül IMAX 3D-ben megtekinteni a Prometheus-t, ami fantasztikus képeivel, legapróbb részletekig kidolgozott díszleteivel komoly atmoszférát kölcsönöz a filmnek. Nagy kár érte, hogy emellé nem tudott betársulni egy erős, de legalábbis nem olyan össze-vissza történet, mint ami végigkíséri a mozi két órás játékidejét. Aztán ki tudja, lehet sokadik megnézésre minden kitisztul, s szépen lassan mindenre választ lelünk. Ha mégse, akkor talán egy lehetséges folytatás segítségünkre lesz.
Értékelés: 7/10
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…