13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Spirituális utazás egy képzeletbeli világban, ahol olykor valóság és képzelet láthatatlanul mosódik össze, az események aktív résztvevőjeként mégis csak rajtunk áll, hogyan dekódoljuk a történteket. Kipróbáltuk a Daturát!

A Sony bátran karol fel olyan fejlesztéseket, amelyek alapvetően nem játékként igyekeznek funkcionálni, hanem a bennük rejlő művészeti értékek közvetítésével próbálnak meg interaktívan szórakoztatni. A Journey után a Santa Monica Studios és a lengyel Plastic állt elő egy érdekes koncepcióval, ahol a hallucinációnak, a halálközeli élmények megtapasztalásának, s döntéseink súlyosságának összekovácsolásából született meg a Datura, a játék, ami olyan másfél órás felfedezésre invitál, ami később is töprengésre késztet.

 

A Linger in Shadows technikai demonstrációnak is betudható PSN-es premierje után a Plastic a Datura személyében sokkal inkább arra törekedett, hogy ezúttal valóban egy játékban megtestesülve meséljenek el egy történetet. A helyszín ezúttal egy kihalt, ködös, rémisztő erdő, ahová névtelen és hang nélküli főhősünkkel egy minden bizonnyal komoly baleset után kialakult kóma következtében kerültünk. Mindössze egyik kézfejünket és karunkat láthatjuk, az élmény közvetítését pedig a PSN-es játékhoz mérten szolid, visszafogott, mégis megkapó grafika és a profin hangszerelt, fülbemászó, mégis valamilyen nyugtalanságot árasztó zene vállalja magára.

 

A nyitóképek után az elhagyatott erdőben teljesen szabadon bolyonghatunk, ahol aztán előrehaladásunk érdekében mindenféle, de közel sem bonyolult feladványokat kell megfejtenünk. A Datura nem fogja a kezünket, s ugyan folyton útbaigazít, konkrét célokat egyetlen esetben se kapunk, cselekedeteink mégis teljesen magától értetőtődek. A kalandjáték elemeket felmutató játékmenet minden esetben egy sor morális döntéssel párosul, az eseményeket azonban képtelenség logikus szálra felfűzni. 

 

Éppen ezért a Daturát nehéz megérteni, és biztos vagyok benne, hogy mindenki teljesen máshogy fogja értelmezni a tapasztaltakat. A játék teljeskörű Move támogatást is kapott, s bár hagyományos kontrollerrel is játszható a történet, PS Move segítségével valóban közelebbinek érezhetjük a kalandot.

 

Értékelés: 7/10

Legfrissebb bejegyzések

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18