Kategóriák: PC tesztek

Tunnelers – Bemutató

13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Egy ingyenesen letölthető MMO, ahol végre egyszerre hódolhatunk bányász és tankvadász szenvedélyünknek, miközben saját bázisunkat védelmezzük a betolakodókkal szemben.

A szlovák játékfejlesztést az elmúlt években finoman szólva sem lehetett volna túl jelentősnek tekinteni, hiszen északi szomszédjainknak egyelőre ez az iparág még majdhogynem ismeretlen területnek tekinthető. A közelmúltban azonban több, elsősorban indie fejlesztőstúdió is szárnyakat bontott az ország határain belül, így például a 2009 óta működő Floating Minds, akik rögtön egy online többjátékos videojátékkal kívánják elkápráztatni a nagyvilágot. Habár saját bevallásuk szerint első ízben csak Európa és Észak-Amerika számít kiemelt célpontnak, a Tunnelers címet kapott bemutatkozó projektnek véleményünk szerint minden esélye megvan arra, hogy komolyabb hírnevet szerezzen a világ többi részében is. Elsősorban azért gondoljuk így, mert – bár a játék egyelőre csak béta fázisban van – ennek ellenére is képes több egyediséget felmutatni pályatársaihoz képest, amelyeknek köszönhetően a különlegességeket kedvelő fanatikusok biztosan azonnal rákapnak az ízére.

A Tunnelers esetében azonban nem intézhetjük el annyival a stílus meghatározását, hogy ingyenes MMO, hiszen ez a kifejezés manapság már egy rendkívül tág fogalmat jelent, a szlovák programozók pedig igyekeztek a bevett normákat a szokásosnál is tágabban értelmezni. A játék egy enyhén futurisztikus, de cyberpunk elemeket is magán hordozó sci-fi koncepcióban született, és bár a háttérben nem húzódik komolyabb történet, az alkotás világába csöppenve azonnal érezni lehet, hogy egy nagy háború, de mindenképpen valami nagy konfliktus történhetett. A helyszín egy fiktív bolygó lesz, ahol aprócska, fúrófejjel ellátott lánctalpasok fognak küzdeni a nyersanyagokért, amelyek érdekes módon – a bétában még legalábbis – nem kaptak különösebb szerepet, de a harcok éppen elég intenzívek lesznek ahhoz, hogy ezzel ne foglalkozzunk. A Tunnelers világában ugyanis minden alá lesz rendelve az összecsapásoknak, így az elsősorban kis vakondokhoz hasonlítható járművek erős fegyverekkel és páncélzattal lesznek felszerelve, hogy különféle játékmódok segítségével csapatban, netán önnön érdekből csapjunk össze az ellenséges frakciókkal, amelyeket egyelőre még csak színekkel különböztettek meg a készítők, háttértörténettel sem rendelkeznek – de ez a végleges változatig még megváltozhat.
A játék stílusával kapcsolatban érdemes kiemelni, hogy egy döntött felsőnézetes akciózásról van szó, ahol a többjátékos élmény mindennél fontosabb, valamint opciótól függően a kooperálni is lehet. A Tunnelers legnagyobb erőssége ugyanis, hogy ha valahol, akkor itt valóban rendkívüli módon együtt kell működnünk társainkkal – akikkel akár össze is barátkozhatunk a beépített közösségi funkcióknak köszönhetően. A bétában ugyan egyelőre még csak három játékmódot érhettünk el a négyből – a fejlesztők állítása szerint az egyelőre még elérhetetlen opció lesz az ütőkártya -, de már ezekben is alaposan megtapasztaltuk az együttműködés fontosságát. A három elérhető játékmód a free for all (mindenki mindenki ellen), a team showdown (csapatok a csapatok ellen) és a capture the flag (csapatok a csapatok ellen, a cél a zászlólopás) voltak, amelyeknek köszönhetően tökéletesen kiviláglott előttünk, hogy egyedül nem sokra juthatunk a pályákon. Kivételek természetesen akadnak, így például amennyiben prémium accountot vásárolunk magunknak, és erősebb tankokkal vagy fegyverekkel nézünk farkasszemet az ellenfelekkel, vagy amennyiben ők sem dolgoznak össze ellenünk. A tesztszervereken azonban már most olyan jó hangulatú közösség alakult ki – nagyon jókat lehet beszélgetni is a meccsek közben -, hogy utóbbit szinte teljes egészében kizárhatjuk, az újoncokat ugyanis azonnal felkarolja a társaság, és mindenki hamar beletanulhat a Tunnelers ismerős játékmódjaiba.
A játékban egyébiránt az összecsapások előtt kiválaszthatjuk saját járműveinket és a hozzájuk kapcsolódó extra fegyverzetet vagy képességeket. Ezeket a legtöbb esetben a jól felépített fejlődési rendszer által, újabb és újabb szintek után érhetjük majd el, így aki minél többet játszik, az természetesen nem csak rangot szerez magának, hanem előbb juthat hozzá erősebb tankokhoz, lövegekhez vagy kiegészítő tulajdonságokhoz is. A prémium account segítségével természetesen felgyorsíthatjuk a folyamatot, hiszen általa a csaták végén sokkal több tapasztalati pont fogja ütni a markunkat, mint hagyományos esetben, így a gyors szintlépés miatt előbb pattanhatunk a komolyabb járművekbe, és előbb használhatjuk az erősebb fegyvereket is. A prémiumszolgáltatások egyébiránt leginkább a kezdők számára ajánlottak – legalábbis az első néhány szintig mindenképpen -, hiszen főleg a játék elején elég lassú felvenni a ritmust a többiekkel, és bár a közösség nagyon elnéző, a program is sok időt hagy a betanulásra, de amikor farkasszemet nézünk a magasabb szintű játékosokkal, akkor bizony irritáló lehet hosszú távon, ha mindig minket lőnek ki legelőször. A rendkívül intenzív csaták alatt természetesen lehetőségünk lesz elmenekülni az összecsapásokból, sőt mi több, mivel minden tank úgy néz ki, mint egy jól megtermett vakond, nem mellesleg pedig olyan tulajdonságokkal is bír, ezért képesek leszünk magunknak járatokat fúrni a pályákon – nyilván bizonyos keretek között -, amelyek akár még taktikai célt is szolgálhatnak, főleg a capture the flag játékmódban.
A prémiumszolgáltatás előnyei:
A Tunnelers ugyan egy ingyenesen játszható MMO, de a játékosoknak lehetőségük van prémium account vásárlására, aminek köszönhetően nem csak előbb érhetnek el magasabb szintekre, de már az első összecsapások után sikerélményük lesz a hatalmas csatákban. Hogy mik a prémiumszolgáltatás előnyei?
Prémium tank: A prémium játékosok egy olyan páncélossal gazdagodhatnak, amely az átlagos tankokhoz képest nagyobb sebzéssel és páncéllal rendelkezik. Ennek köszönhetően nem csak lényegesen több tapasztalati pont gyűjthető vele, hanem a különféle stratégiákat is könnyebben kivitelezhetjük általa.
Prémium fegyverek: A prémium account segítségével lehetőségünk lesz aktiválni a legjobb másodlagos fegyvereket, mindemellett pedig extra páncélt és turbót is alkalmazhatunk saját páncélosunkon, amelyeknek köszönhetően a szemtől szembeni harcok sokkal könnyebbek lesznek.
25 százalékos tapasztalati pont-boost: A prémiumszolgáltatásnak köszönhetően minden csata végén 25 százalékkal több tapasztalati pontot fogunk kapni, mint normál esetben.
Prémium avatárok: Játékbeli karakterünket olyan avatárokkal ruházhatjuk fel, amelyek nem csak lényegesen jobban néznek ki a standard játékosok arcképeihez képest, hanem kizárólag a prémium tagsággal rendelkezők számára érhetők el.
Színezett felhasználónév: A prémium felhasználók nem csak avatárokkal, hanem speciálisan színezett felhasználónévvel is elkülöníthetik magukat az egyszerű játékosoktól.
Szintén a Tunnelers egyedisége, hogy a harctereken számtalan felvehető extra tulajdonság, úgynevezett power up vagy fejlesztés is megtalálható, amelyeket a megfelelő pillanatban aktiválva alaposan hozzásegíthetnek minket a csapatos, netán egyéni taktika alkalmazásában. Járművünk kétféle tulajdonsággal rendelkezik, ezek a pajzs és az energia, amelyek a harcokban rendre lecsökkennek majd. Ilyenkor vagy visszatérünk a kezdő bázisra regenerálódni, netán begyűjtjük a pályákon elszórtan megtalálható kis energia- vagy pajzsszintet növelő sziluetteket. Ennél sokkal érdekesebbek azonban azok a power upok, amelyeknek köszönhetően felgyorsíthatjuk járművünk sebességét, megnövelhetjük sebzését vagy védelmét, de a legjobb mégis a kamikaze nevet kapott lehetőség, aminek köszönhetően öngyilkos merénylőket megszégyenítő hanghatások és effektek kíséretében robbanhatunk ellenfeleink arcába, természetesen őket is magunkkal rántva a túlvilágra.
A Tunnelers bétája egyelőre nem szolgáltatott olyan komoly negatívumokat, amelyek miatt ne merném ajánlani bárkinek a kipróbálását. Tény, hogy a legtöbb MMO-hoz hasonlóan rendkívül időigényes a fejlődési rendszer – amit kiküszöbölhetünk ugyebár a prémium account vásárlásával -, de garantáltan képes bárkit azonnal beszippantani a játék világa, illetve a versenyszellem is rögtön meg fog mozdulni bennünk már az első percekben. Sokkal problémásabbnak éreztem az egyelőre még nem véglegesített irányítást, amelynek köszönhetően néha megkavarodhatunk a pályákon – kontrollerrel ez alapjaiban kiküszöbölhető -, de egy kis gyakorlás, és biztosan mi leszünk a csataterek királyai. Ami számomra még nagy gondot okozott, az a nagyobb ütközetek közben tapasztalható káosz volt, amikor tucatnyi tank rontott egymásnak a pályákon. Ilyenkor gyakran még azt is nehezen állapítottam meg, hogy én melyik járműben ülök, de szerencsére ez a káosz-közeli állapot csak nagyon ritkán fordul elő – alapból a kisebb csapatos ütközeteket preferálja a játék -, illetve a prémiumszolgáltatással tulajdonképpen ez az aprócska hiányosság is egy csapásra kiküszöbölhető. Ebben az esetben ugyanis nem csak az általunk kiválasztott színben fog pompázni saját játékosnevünk, hanem egyben olyan avatárok közül is válogathatunk magunknak, amelyeket a szimpla játékosok garantáltan nem tudnak elérni.
A Tunnelers tehát összességében egy hagyományos alapokból építkező, de az egyediségek segítségével kiteljesedő ingyenes MMO lett, amely a béta alapján tartalmaz még hibákat, de ezeket biztosan orvosolni fogják a fejlesztők a végleges változatokig, nem mellesleg pedig a már most elérhető prémium rendszernek köszönhetően alternatív módon ugyan, de minden orvosolható. A játék az igazi harcos szellemű, illetve az újszerűségre vágyó fanatikusoknak lehet tökéletes választás, akik csakhamar a csataterek igazi uraivá válhatnak, ha képesek beilleszkedni a rendkívül összetartó közösségbe.
A Tunnelers gépigénye:
Jó hír, hogy a játék akár még a több éves konfigurációkon, sőt, egyszerű hordozható noteszgépeken is könnyedén futtatható, hiszen csak 512 MB belső memóriát igényel, illetve megelégszik a szimpla, egymagos processzorokkal is. A Tunnelers kliensének alig 300 MB szabad helyre van szüksége a merevlemezünkön és a telepítést követően fut Windows XP, Windows Vista és Windows 7 alatt is.
A tökéletes futáshoz nem árt, ha telepítve van gépünkön a DirectX 9.0 és mellé a Pixel Shader 2.0 is, valamint ne feledkezzünk meg egy legalább 256 kbites internetkapcsolatról sem.

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19