A PlayStation Move két évvel ezelőtti premierje óta kiált egy igazi erőpróbáért, a Sorcery pedig bizonyítja, az eddig megjelent Move-kínálat eddigi legjobb dedikált játékát köszönthetjük a személyében.
A Sorcery kalandos utat járt be, mire a 2010-ben történt E3-as leleplezése után most szerdán a boltok polcaira kerül. A The Workshop akció-kalandjátéka ugyanis két évvel ezelőtti bejelentése után teljesen radar alá került, hogy az év elején aztán újból lerántsa róla a leplet a Sony. A meglepően hosszúra nyúlt fejlesztési ciklus alatt ugyanis teljesen átgyúrták a játékot, ami a kezdeti gyermeki külsejét egy kissé komolyabbra változtatta, ezzel pedig teljes mértékben levetkőzte azon hangokat, miszerint a Move ismét csak valami családi játékhoz lehet alkalmas eszköz. A Sorcery ugyanis egy ízig vérig izgalmas, ámbár gyermeki identitását levetkőzni nem teljesen képes kalandjáték lett, amiben a szórakoztató harcok adják a játékmenet zamatát.
Kalandunk főhőse egy Finn nevű varázslótanonc, aki miután magára hagyja tanára és mentora, Dash, szemet vet egy mágikus varázspálcára. A csintalan Finn és állandó társa, a frappáns beszólásai miatt hamar sokak kedvencévé váló Erline végül ráteszik a mancsukat a pálcára, innentől pedig kezdetét veszi egy nem várt utazás, amit Faerie Királyságának vidékeit járva tehetünk meg, hogy aztán különböző ördögi teremtmények, köztük jól megtermett orkok, és a világunkra sötétséget hozó Nightmare Queen ellen vegyük fel a küzdelmet.
A játék teljes egészében a Move-ra lett kihegyezve, ennek megfelelően az irányítás minden eleme a fagyi-kontrollerre lett optimalizálva. A mozgásérzékelős kiegészítő segítségével tudjuk előcsalni a megtanult varázslatokat, amelyek mindegyike egyedi mozdulatokhoz kapcsolódik. Szintén a Move segítségével tudjuk összeállítani a különböző bájitalokat is. Ezek készítésénél olyan mozdulatokat imitálhatunk, mint az őrlés, a szórás, az öntés vagy a keverés. A mozgást a navigációs kontrollerrel vagy a DualShock kontrollerrel tudjuk kivitelezni, miközben a kamera teljesen automatikus kezelést kapott. Ennek megvalósítása sajnos rengeteg bosszúságot fog okozni, sokszor ugyanis nem követi le rendesen Finn mozgását, így lesznek beláthatatlan területek is. A probléma nagyobb harcok esetében lehet frusztráló. Ahogy a Move-val kapcsolatos problémák is ekkor kerülnek előtérbe. A túl sok ellenfél esetében ugyanis nem minden esetben veszi be a játék a mozdulatokat, így elmaradnak a várt varázslatok (vagy véletlenül másikat idézünk meg), a túlerő pedig sokszor a Move vad rázásába torkollik, így a kívülállók számára úgy tűnhet, mintha egy rumbatököt ráznánk.
Pedig a Sorcery-ben megvannak a lehetőségek, a Föld elemeit bevető varázslatok kombinálhatóak, így például ha megidézünk egy tornádót, majd a tűz varázslattal kombináljuk, akkor égő szélviharral tizedelhetjük meg az ellenséget. Egy másik esetben pedig bevethetjük a fagyasztótámadást, amivel lelassíthatjuk a különös teremtményeket, hogy aztán az alaptámadással végleg végezzünk velük. Sajnos a varázslatok közötti egyensúly nem tökéletes, így például a villámcsapást elég sokszor fogjuk használni, míg a föld-alapú támadást a játék jelentős részében nem, vagy alig fogjuk segítségül hívni.
Szerencsére az akció mellett a felfedezésnek is jelentős szerepe lesz, kalandozásaink során ugyanis kincsekre, a már említett bájitalok (segítségükkel erősebb varázslatok, több mana, több élet érhető el) összevetőire, speciális kiegészítőkre tehetünk szert. Mindezek ellenére a Sorcery egy nagyon lineáris, s nagyon rövid játék. Utóbbi azért eshet meg, mert bár küllemre igyekezett levedleni gyermeki énjét, valójában ez még mindig egy, a fiatalabb korosztályt megcélzó játék, ami nehezebb nehézségi szinten is 5-6 óra alatt végigvihető. Azonban, ha képesek vagyunk túllépni a Sorcery apróbb hibáin, egy végtelenül aranyos, szórakoztató, kalandos utazásban lehet részünk, ahol, ha rövid időre, de valóban jól képzett varázslónak érezhetjük magunkat.
Értékelés: 7/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!