13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Meseszerű bábhősök bőrébe bújva járjuk gyermeki oldalát mutató Albion rengetegét. Szerethető karakterek, egyszerűsített, felszínes játékmenet, s cél nélküli kalandok. Teszteltük a Fable: Heroes-t.

A Lionhead akció-szerepjátéka rendre grandiózus terveket szövögetve igyekszik magába bolondítani a játékosokat, Peter Molyneux előrelátó víziói azonban csak részben valósultak meg eddig. A neves dizájner viszont távozott a brit stúdió éléről, s úgy tűnik, a látnok kilépésével a Fable is új irányt vesz. Egyrész kaptunk egy, a kalandokat interaktív köntösbe ágyazó Kinect-alapú Fable: Journey-t, másfelől nemrég bemutatkozott egy letölthető spin-off, a Fable: Heroes, ami a Castle Crashers mintájára nem több mint egy gyermeki körítésben tálalt, végletekig lecsupaszított brawler.

 

A játékban hat nagyobb helyszínt járhatunk be, amelyek a sorozat jellegzetes lokációinak újragondolásai. Megjárjuk Lugaskőt, a gnómok bányáit, de havas vidékekre is el fogunk látogatni. Az egyes helyszíneken meghatározott nyomvonalon kell haladnunk, utunkat néha elágazások színesítik, de mivel a kisebb korosztályt célozza meg a Lionhead játéka, a játékbeli előrejutás nincs túlbonyolítva. Ez az egyszerűség végigkíséri a játékmenet többi elemét is, az egyszerű és speciális támadásokat leszámítva ugyanis nem tudunk kombókat egymásra fűzni, a védekezés pedig kimerül a csapások előli elgurulásban. Ha mégis elhaláloznánk, akkor se kell aggódnunk, a szellemlétből visszatérve pillanatok alatt újra csatlakozhatunk négyfős társaságunkhoz.

 

Mindez pedig azt eredményezi, hogy egy alig pár órás taktikázást és látványos akciókat nélkülöző kalandban lesz részünk, ahol az egyedüli motiváció az aranytallérok gyűjtögetése. A játék fizetőeszközével új képességek tanulhatóak meg, amiket egy társasjáték táblájához hasonló fejlődési rendszeren keresztül érhetünk el. Az ötlet jópofa, azonban a belső kockákat nagyon nehezen, vagy szinte soha nem fogjuk elérni, ezzel pedig ugyanoda jutunk, mint a fenti problémáknál, vagyis gyorsan monotonná válik a Fable: Heroes. Fennmaradó tallérjainkat a játék végefelé megnyíló bankba akár be is tehetjük, hogy aztán azokat később a Fable: Journey-ben használjuk fel.

 

A Fable: Heroes-t végigjászva akár újra is neki eshetünk a kalandnak, hiszen a megnyíló "sötét" Albion ismételt kihívásokat ígér, igaz, sok újdonságot a komor körítést nem rejt, így se új feladatokat, se új ellenfelet nem kapunk. A játék játszható online és offline játémódban is, ahol akár négyen gyepálhatjuk az ellenfeleket, de a lecsupaszított hack'n'slash elemek miatt ez se nyújt túl tartalmas szórakozást, így tényleg csak azok vessék bele magukat, akik elkötelezett hívei a sorozatnak.

 

Értékelés: 5/10

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11