A februári próbakör után végre kipróbálhattuk a Risen 2 teljes verzióját is, tapasztalatainkat megosztjuk veletek is.
Februárban már olvashattátok tesztünket a Gothic játékokat készítő Piranha Bytes új programjáról, a Risen 2: Dark Waters próbaverziójáról, és a héten már a teljes verziót emelhetjük le a boltok polcairól. Azok számára, akik nem olvasták még előzetesünket, gyorsan összefoglalom a lényeget: a 2009-ben megjelent Risen folytatása szakít a klasszikus fantasy témájával, és egy realisztikusabb környezetbe, mégpedig a kalózok világába vezet el minket. Mindezt teszi úgy, hogy megtartja a Gothicok és az első rész jól ismert elemeit, ugyanakkor tisztes mennyiségű újítást is beletettek a még jobb játékélményért. Na de lássuk, mit változott a két hónappal ezelőtti próbaváltozathoz képest.
Kezdetnek vegyük a grafikát, mely az előző változatban is gyönyörű volt, de a karakterek nem voltak túl kidolgozottak. Ezt érezhették a fejlesztők is, ugyanis a szereőplk már sokkal jobban festenek, bár még mindig messze állnak mondjuk egy Mass Effect-től. Ettől függetlenül sokkal részletesebbek lettek, az arcmimika is javult, de sajnos még mindig lenne hova fejlődni. Javítottak még az árnyékokon, most már nem tünedeznek el, sokkal realisztikusabbak lettek, és még a párbeszédek alatt fellépő grafikus hiba is megszűnt. A dialógusok viszont sajnálatos módon nem változtak. Ugyanúgy rövid animációk követik egymást, nem egyszer jól látható a váltás két jelenet között, amikor is egy kicsit „visszaugrik” a kamera. A gesztusok számát sem növelték, és a szkriptekkel is akadnak problémák. Nem egyszer fordult elő olyan, hogy két karakter beszélgetettet, majd az egyik résztvevő átment másik helyre, ám társa ezt nem érzékelte, és ugyanúgy folytatta tovább a beszélgetés rá eső részét. Apróság, de azért feltűnik az embernek.
A karakterek mellett az effekteken is finomítottak, a fény-árnyék hatások szebbek lettek, a lőfegyverek okozta füst is letisztultabb, és így tovább. A tesztelés ideje alatt többször is hozzá kellett nyúlnom a fényerőhöz, mert nem sikerült egyensúlyt találnom a világos és sötét részek között, mindig csak az egyiket sikerült jól belőni. Ami viszont óriási pozitívum, hogy az amúgy is jól optimalizált motort (amely a csapat saját, a Gothic 3 óta használt és javított GENOME engine-je) még tovább finomították, így magasabb FPS számot produkált, és az egész játék folyamatosabb lett, így a gyengébb gépekkel rendelkezők is viszonylag magas beállítások mellett is akadás-mentesen élvezhetik majd a Névtelen Hős újabb kalandját.
A játékmenetben nem történt túl nagy változás, kaptunk új fegyvereket, átdolgoztak néhány elemet (pl. az ivós mini-játék mintha nehezebb lenne), és végre szerezhetünk achievementeket is, amelyekből jelenleg ötvenhat áll rendelkezésünkre. Vannak, amiket a történet folyamán mindenképp megszerzünk, és persze olyanok is, amelyekért rendesen meg kell dolgoznunk. Ember legyen a talpán, aki a Barney féle céllövős mini-játékban mind a tíz célpontot eltalálja.
Mint a fentiekből látható, sok mindent javítottak, finomítottak az elmúlt időben, bár maradtak így is problémák a játékban, de szerencsére ezek nem befolyásolják azt, hogy a Risen 2: Dark Waters egy remek szerepjáték, óriási bejárható területtel, rengeteg fő és mellékküldetéssel, és a Sea Dogs, illetve a Pirates of the Caribbean játékokat idéző trópusi hangulattal, amiben még kincsvadászat is van. A jól megírt történet, a zseniális karakterek és párbeszédek, a választható frakció (inkvizíció és a bennszülöttek) által nyújtott különböző stílusú játékmenet, valamint minden, amit a csapat korábbi játékaiban szerettünk és a számos újítás egy nagyon élvezetes egyveleget alkot, amely nem csak a Gothic, Risen rajongóknak okozhat kellemes órákat, napokat, hónapokat, hanem a szerepjátékok, vagy a kalózok kedvelőinek. Tehát akik már megunták a Skyrim szürke és havas tájait, vagy éppen még a Mass Effect 3 befejezésén dühöngnek, esetleg egy igazán jó szerepjátékkal akarnak játszani, azoknak ideális választás a Risen 2 trópusi világa. Megjegyezném még, hogy a játék idehaza a CNG-nek hála egy igazán különleges gyűjtői változatban is megvásárolható, a tartalomhoz mérten elfogadható áron, amelyet a rajongóknak vétek lenne kihagyni.
Értékelés: 8/10
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…