Anomaly: Warzone Earth – Játékteszt
Egy évvel azután, hogy Androidon, iOS-on és PC-n már megjelent a 11 Bit Studio tower-defense játéka, az Anomaly: Warzone Earth, április elején végre az XBLA-n keresztül is letölthetővé vált a zsánert érdekes elemekkel színesítő próbálkozás.
A tower-defense stílus sokadik virágzását éli, a digitális piactereknek, s a megfelelő platformoknak köszönhetően ugyanis nem csak PC-n, de már okostelefonokon és XBLA-n is otthonra lelt a sokak által lesajnált zsáner. Pedig az elmúlt egy-két év hemzsegett a jobbnál jobb próbálkozásoktól, amelyek bátran továbbgondolták az alapkoncepciót, s érdekes hibridek formájában formálták újra a játékstílust. A 11 Bit Studio tavaly Androidon, iOS-on és PC-n már megjelent játéka, az Anomaly: Warzone Earth is ezen az ösvényen halad, így külön öröm, hogy április eleje óta már XBLA-n is kipróbálható a zsáner egyik legszórakoztatóbb játéka.
Az Anomaly: Warzone Earth története nincsen túlbonyolítva, de a tower-defense játékok esetében a hangsúly sose ezen az elemen volt. A Földet meteorittal érkező idegen faj szállja meg, akik nem csak telepített hatalmas ellenséges tornyaikkal, de az általuk generált hatalmas pajzzsal is komoly pusztítást végeznek bolygónk nagyvárosaiban. Mi, amolyan parancsnokként kapjuk a feladatot, hogy tisztítsuk meg a metropoliszokat az idegenektől, amihez egy maximum hatfős konvoj áll majd rendelkezésünkre. A játékmenet azonban itt vesz egy érdekes fordulatot, ugyanis ezúttal nem a védekezők szerepében fogunk tetszelegni, hanem mi leszünk a támadók. Ezzel azonban még nincs vége, hisz az egyes küldetések helyszíneit egy érdekes nézetben is megtekinthetjük, ahol az idegenek előre rögzített tornyainak pozíciói ismeretében mi magunk határozhatjuk meg az útonvalakat. Olykor ugyan a játék megköti a kezünket, de alapvetően mi magunk határozzuk meg, mikor merre szeretnénk közlekedni (ebbe mindig bele kell kalkulálni a váratlan fordulatokat is).
Ezt a csavart ötvözték a készítők olyan apró elemekkel, mint a szokásos power upokkal, amelyek között találunk olyat, amelyek javítják csapatunk tagjait, de kérhetünk légi támogatást, füstfelhőt, esetleg csalit. Az ezekhez szükséges utánpótlásokat a felrobbantott idegen technológiákból szerezhetjük meg, az egyedüliként irányítható parancsnokunk segítségével. Ezenkívül többféle, fejleszthető képességekkel felruházott egységeket is kapunk, amiket játék közben szerzett pénzért cserébe tudunk fejleszteni, vagy megvásárolni. Csapatunk tagjainak sorrendjét is meg tudjuk határozni, ami elsőre nem tűnhet jelentősnek, de az egyre nehezedő küldetések során hamar fel fogjuk ismerni, hogy egységeink képességei bizony korlátok közé fog minket szorítani, így az amúgy is mély taktikai lehetőségek még tovább mélyíthetőek.
Az Anomaly: Warzone Earth egyszerre ötvözi magában a tower-defense kifordított stílusjegyeit, a stratégiai játékok gondolkodós vonalát, s az akciót, mindezt pedig egy nagyon jól ábrázolt, háború sújtotta világba helyezi. Az irányítás a kontroller ellenére légies, nagyon könnyen és gyorsan elsajátítható, mindent egyszerűen elérhetünk, és eközben a tartalmat se érheti szó. Igaz, a kampány nem közvetít mélyenszántó gondolatokat, s nem is a cselekmény az, ami a képernyő elé szögezi a játékost, de a több órás játékidő szó szerint elrepül, mert a 11 Bit Studio játszatja magát, és ez nagyon ritka.
Értékelés: 9/10