Tegnap elrajtolt a Tom Clancy nevével fémjelzett következő Ghost Recon játék, a Future Soldier többjátékos bétatesztje, ami néhány megvívott csata után igazán ígéretes játék képét festette le.
A tegnap óta futó Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier multiplayer béta három különböző karakterosztályt, két pályát, illetve két játékmódot tartalmaz. Az Engineer a csapattagok támogatásáért lesz felelős, neki köszönhető, hogy játék közben az eldobott szonár miatt nem csak társaink, de olykor az ellenfél pozíciói is ismertek lesznek, ha pedig szükséges, akkor egyetlen gombnyomásra tudunk vele automatizált lövegtornyot telepíteni. A Rifleman komolyabb golyóálló mellényének köszönhetően jobban bírja a bekapott lövéseket, s tűzerőben is könnyedén felveszi a harcot az ellenséges katonákkal. A Scout a lopakodás és a csendes gyilkolás mestere, de ha a szükség úgy hozza, személyében találhatjuk meg a mesterlövészt is. Mindhárom osztálynak megvannak a maga erősségei és gyengéi, s a rövid tesztelés során az is világossá vált, minden csapatba szükség van belőlük legalább egyre, köszönhetően annak, hogy összehangolt támadások nélkül nagyon kicsi az esélye, hogy győztesként zárjunk.
Az egyik helyszín a Nigériában található Pipeline, ami méretét tekintve a pergős akciót részesíti előnyben, így rengetegszer kerülünk majd tűzpárbajba. A pálya kialakítása mégis jobban támogatja a fedezékről fedezékre való előrehaladást. A Mill ezzel szemben egy sokkal nagyobb bejárható vidéket ígér, ahol a két oldalt egy jól bevédhető híd köti össze egymással. A nagy távolságok miatt a mesterlövészek itt előnyben lehetnek, de tapasztalatom szerint egyelőre a játékosok sokkal inkább hívei a szemtől szembeni összetűzéseknek, így parázs golyózáporok itt is ki fognak alakulni.
Játékmódokból kettőt próbálhatunk ki, de egyelőre csak a Conflict volt elérhető. Itt tizenöt perces összecsapásokban vehetünk részt, ahol a két csapat a térkép ellenkező pontjából indulva igyekszik teljesíteni a pályákon elszórt feladatokat. A sikeresen végrehajtott mini-feladatokért pontot oszt a rendszer, az idő leteltével pedig értelemszerűen az a csapat nyer, amelyik a legtöbb pontot gyűjtötte. Gyors pályaismeret után a Conflict hamar szórakoztatóvá válik, az állandóan kapott kisebb küldetések színessé teszik a játékmenetet, hiszen hiába teljesítjük az egyik mellékküldetést, a negyedórás játékidő során jó pár hasonló kihívással fogunk még szembesülni. A feladatok minden esetben csak akkor teljesíthetők, ha a csapattagok összefognak, így a taktika mellett az is mérvadó lehet majd, hogy a csapatokban milyen arányban oszlanak meg a megfelelő karakterek. A másik játékmód, a Saboteur csak április huszonhatodikán nyílik meg, és tíz perces csatákat kínál majd. Itt a játékosoknak a pályán elhelyezett bombát kell megszerezniük, hogy aztán azt felhasználva, felrobbantsuk az ellenfél bázisát.
A bétában kipróbálható a Gunsmith mód, amit Kinect hiányában kontrollerrel irányítva is tökéletesen működik. Ennek a módnak a lényege, hogy a játék során idővel újabb és újabb kiegészítőket nyithatunk meg választott fegyverünkhöz, amit felszerelve egyre ütőképesebb társsá tudunk majd varázsolni. A lehetőségek nagyon széles skálán mozognak, a UbiSoft valóban komolyan gondolta a testreszabhatóságot, így gyakorlatilag a ravasztól kezdve a távcsövön át tényleg mindent mi választhatunk ki, így számunkra optimális fegyvert alkotva.
A Ghost Recon: Future Soldier emellett a közel 2500 különböző animációnak köszönhetően elképesztően dinamikusan ábrázolja a katonák mozgását. A Gears of Warból kölcsönvett fedezékrendszert a UbiSoft tökélyre fejlesztette, így a fedezékről fedezékre való haladás nem csak szórakoztató, s látványos, de olykor az életünket is megmentheti. Márpedig egy kifejezetten a taktikára kihegyezett játék esetében ez fontos szempont, s a játék ezen pontjának kivitelezésére tényleg nem lehet panaszunk.
A bétateszt május másodikáig tart, jövő héten ugyan még aktiválódik a második játékmód is, a látottak csakis bizakodásra adnak okot, a nagyon rövid tesztelés alatt ugyanis világossá vált, a Ghost Recon: Future Soldier nem csak kivitelezésében, de a játékmenetben is olyat nyújt, amit a csapatjátékra koncentráló, taktikai elemekkel fűszerezett versenytársak egyelőre nem, így kiváló alternatíva lehet azoknak is (akár a multiplayer miatt is), akik szeretnének kicsit kiszakadni a belső nézetű shooterek rengetegéből.
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…