13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Tegnap elrajtolt a Tom Clancy nevével fémjelzett következő Ghost Recon játék, a Future Soldier többjátékos bétatesztje, ami néhány megvívott csata után igazán ígéretes játék képét festette le.

A tegnap óta futó Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier multiplayer béta három különböző karakterosztályt, két pályát, illetve két játékmódot tartalmaz. Az Engineer a csapattagok támogatásáért lesz felelős, neki köszönhető, hogy játék közben az eldobott szonár miatt nem csak társaink, de olykor az ellenfél pozíciói is ismertek lesznek, ha pedig szükséges, akkor egyetlen gombnyomásra tudunk vele automatizált lövegtornyot telepíteni. A Rifleman komolyabb golyóálló mellényének köszönhetően jobban bírja a bekapott lövéseket, s tűzerőben is könnyedén felveszi a harcot az ellenséges katonákkal. A Scout a lopakodás és a csendes gyilkolás mestere, de ha a szükség úgy hozza, személyében találhatjuk meg a mesterlövészt is. Mindhárom osztálynak megvannak a maga erősségei és gyengéi, s a rövid tesztelés során az is világossá vált, minden csapatba szükség van belőlük legalább egyre, köszönhetően annak, hogy összehangolt támadások nélkül nagyon kicsi az esélye, hogy győztesként zárjunk.

 

Az egyik helyszín a Nigériában található Pipeline, ami méretét tekintve a pergős akciót részesíti előnyben, így rengetegszer kerülünk majd tűzpárbajba. A pálya kialakítása mégis jobban támogatja a fedezékről fedezékre való előrehaladást. A Mill ezzel szemben egy sokkal nagyobb bejárható vidéket ígér, ahol a két oldalt egy jól bevédhető híd köti össze egymással. A nagy távolságok miatt a mesterlövészek itt előnyben lehetnek, de tapasztalatom szerint egyelőre a játékosok sokkal inkább hívei a szemtől szembeni összetűzéseknek, így parázs golyózáporok itt is ki fognak alakulni.

 

Játékmódokból kettőt próbálhatunk ki, de egyelőre csak a Conflict volt elérhető. Itt tizenöt perces összecsapásokban vehetünk részt, ahol a két csapat a térkép ellenkező pontjából indulva igyekszik teljesíteni a pályákon elszórt feladatokat. A sikeresen végrehajtott mini-feladatokért pontot oszt a rendszer, az idő leteltével pedig értelemszerűen az a csapat nyer, amelyik a legtöbb pontot gyűjtötte. Gyors pályaismeret után a Conflict hamar szórakoztatóvá válik, az állandóan kapott kisebb küldetések színessé teszik a játékmenetet, hiszen hiába teljesítjük az egyik mellékküldetést, a negyedórás játékidő során jó pár hasonló kihívással fogunk még szembesülni. A feladatok minden esetben csak akkor teljesíthetők, ha a csapattagok összefognak, így a taktika mellett az is mérvadó lehet majd, hogy a csapatokban milyen arányban oszlanak meg a megfelelő karakterek. A másik játékmód, a Saboteur csak április huszonhatodikán nyílik meg, és tíz perces csatákat kínál majd. Itt a játékosoknak a pályán elhelyezett bombát kell megszerezniük, hogy aztán azt felhasználva, felrobbantsuk az ellenfél bázisát.

 

A bétában kipróbálható a Gunsmith mód, amit Kinect hiányában kontrollerrel irányítva is tökéletesen működik. Ennek a módnak a lényege, hogy a játék során idővel újabb és újabb kiegészítőket nyithatunk meg választott fegyverünkhöz, amit felszerelve egyre ütőképesebb társsá tudunk majd varázsolni. A lehetőségek nagyon széles skálán mozognak, a UbiSoft valóban komolyan gondolta a testreszabhatóságot, így gyakorlatilag a ravasztól kezdve a távcsövön át tényleg mindent mi választhatunk ki, így számunkra optimális fegyvert alkotva.

 

A Ghost Recon: Future Soldier emellett a közel 2500 különböző animációnak köszönhetően elképesztően dinamikusan ábrázolja a katonák mozgását. A Gears of Warból kölcsönvett fedezékrendszert a UbiSoft tökélyre fejlesztette, így a fedezékről fedezékre való haladás nem csak szórakoztató, s látványos, de olykor az életünket is megmentheti. Márpedig egy kifejezetten a taktikára kihegyezett játék esetében ez fontos szempont, s a játék ezen pontjának kivitelezésére tényleg nem lehet panaszunk.

 

A bétateszt május másodikáig tart, jövő héten ugyan még aktiválódik a második játékmód is, a látottak csakis bizakodásra adnak okot, a nagyon rövid tesztelés alatt ugyanis világossá vált, a Ghost Recon: Future Soldier nem csak kivitelezésében, de a játékmenetben is olyat nyújt, amit a csapatjátékra koncentráló, taktikai elemekkel fűszerezett versenytársak egyelőre nem, így kiváló alternatíva lehet azoknak is (akár a multiplayer miatt is), akik szeretnének kicsit kiszakadni a belső nézetű shooterek rengetegéből.

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01