Unit 13 – Játékteszt
A Zipper Interactive a PlayStation Vita kedvéért se tért el jól bejáratott paneleitől, s a Sony új kézi konzoljára is egy taktikai alapokon nyugvó, katonai témájú akciójátékot mutatott be. Teszteltük a Unit 13-at.
Amikor ezek a sorok íródnak, jelen tesztünk alanyát elkövető Zipper Interactive csapata épp azzal van elfoglalva, hogy a Sony mindenféle komolyabb indok nélkül bezáratta a csapat stúdióját. Ha figyelembe vesszük, hogy a legutóbb SOCOM-mal és az egyszerre akár 256 főt megmozgató MAG-gal se sikerült komoly, átütő sikert elérnie a fejlesztőknek, nincs semmi meglepő abban, hogy a PlayStation Vitás Unit 13 után le kellett húzniuk a rolót.
Pedig a Unit 13 meglepően kellemesre, akciódúsra, látványosra és szórakoztatóra sikeredett. Ugyan mindenféle átfogó, keretbe foglalt történetet mellőz, a készítők egyértelműen azt tartották szem előtt, hogy egy hordozható gépre készítik játékukat, így percek alatt letudható, egymástól független küldetéssorozatokat kell teljesítenünk. Az összesen harminchat feladat különböző játéktípusokat takar, így megesik, hogy az ész nélküli lövöldözés helyett lopakodnunk kell, esetleg bombákat fogunk telepíteni, vagy a technikát kell meghekkelnünk, olykor pedig nem csak a terroristákkal, de az idővel is harcban fogunk állni. A történet nélküli "kampány" mellett lehetőségünk van úgynevezett High Target módban további feladatokat teljesíteni, azonban ahhoz, hogy ezeket elérjük, a különböző feladatok teljesítésért kapott csillagokból rengeteget kell összegyűjtenünk. Az online kihívások szerelmeseinek a Daily Challange opció nyújthat vígaszt, ahol naponta frissülő küldetéseket kapnak a játékosok, amiket aztán 24 órán belül kell teljesítenünk, eredményünket pedig egy világranglistán rögzíti a játék.
Minden egyes küldetés előtt lehetőségünk van kiválasztani, milyen kasztba tartozó hőssel szeretnénk teljesíteni a feladatot. Az egyes kasztok minden fontosabb tulajdonságukban eltérnek, s mivel a Unit 13 nem tartozik azon játékok közé, ahol Rambó módjára végig tudunk rohanni a pályákon, érdemes jól átgondolni, kivel is vágunk neki az adott feladatnak. A játék minden esetben felajánlja a legoptimálisabb zsoldost, de ettől szabadon el lehet térni. A pályák végeztével a Unit 13 értékeli teljesítményünket, amiket csillagokban mér a rendszer. Az így megszerzett csillagokkal szereplőink szinteket léphetnek, illetve különböző extra kiegészítőkre és képességekre tehetnek szert, amelyek a folyamatosan megnyíló, későbbi küldetések esetben kulcsfontosságúnak fognak bizonyulni.
A Zipper Interactive nem bonyolította túl a Unit 13 PS Vitás irányítását, így a két analóg karon túl az érintőképernyőre elhelyezett, felugró ikonok bökésével tudunk bombákat deaktiválni, tárat cserélni, vagy épp rendszereket meghekkelni. Ez a játék gyakorlómódjában gyorsan és egyszerűen megtanulható. Ahogy a célzás is, elég nagy rásegítést ad a játék, ami lehetővé teszi, hogy pontos lövésekkel rengeteg fejlövést osszunk ki.
A Unit 13-mal szemben vétek komoly elvárásokat támasztani. A játék célja egyértelműen az, hogy miközben egy profi körítésbe lett csomagolva, percekre szórakoztassa csak az embert. Ezért nincsen történet, vagy komolyabb kihívást jelentő feladat, cserébe viszont kapunk egy kézikonzolos mércével nézve is komoly látványt, változatos helyszíneket, egy idő után nem túl változatos, de akcióban gazdag küldetéssorozatot és pontvadászatot.
Értékelés: 7/10