13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A thatgamecompany a fl0w és a Flower után a Journey-vel megint nem a klasszikus értelemben vett játékot készített. Sokkal inkább azt mutatják meg friss alkotásukkal, hogyan lehet használni a videojátékokat, mint művészetet kifejező eszközöket.

A Journey az első lépések megtétele után azonnal tudatosítja a játékosban, hogy itt valóban egy mesés utazás részesei lehetünk. Névnélküli főhősünk egy olyan kaland részeseként vág neki a felfedezésnek, amiben a történet kockáit dialógusok nélkül rakja össze a játék. Ez az egyszerűség végigkíséri utunkat, a Journey-ben ugyanis mindössze két gomb és az analóg karok a felelősek az irányításért, és a fejtörők se okoznak komolyabb kihívást. De a thatgamecompany játéka nem is erről szól, itt ugyanis kép és zene együttes hatásával érik el a készítők azt a néhol melankolikus, komor, költői, s néhol vidám és diadalittas sztorit, ami alig két órás, de nagyon intenzív élményt kínál. A Journey ugyanis főhősét tekintve nem emberi, de a történet minden elemében emberi mélységeket érint meg.

 

A játék AZ utazásról szól, és ezt azért fontos hangsúlyozni, mert a Journey-ben nincsenek mellékküldetések, sőt, igazából küldetések se. A cél ugyanis nem más, mint három mesés helyszínt felfedezve eljutni a horizonton mindvégig jól látható hegy csúcsáig. Az út rögös és magányos lesz, feltéve, ha közben nem futsz bele újabb ismeretlenekbe. A játékban ugyanis teljesen a háttérben működik a korábban beharangozott online szekció, így úgy csatlakozhatnak spirituális utazásodhoz online társak, hogy utatok során teljesen véletlenül találkoztok. Ahogy magadról, úgy róluk se fogsz többet megtudni, s amilyen váratlanul keresztezitek egymás zarándokútját, olyan gyorsan is kell majd búcsút intenetek a másiknak.

 

A Journey alig két órás pazar élményt ígér, s személyében egy olyan videojátékot köszönhetünk, ami sokkal inkább művészeti alkotásként próbál meg szórakoztatni, s éppen ezért csakis a befogadótól függ, mennyire vevő egy olyan utazásra, ahol nem a játékelemek, hanem a zene és képi világ együttes hatása garantálja az interaktív élményt. Az érte kiadott 15 dollár soknak tűnik, de csakis addig, míg át nem éled ezt a csodálatos utat.

 

Értékelés: 9/10

Legfrissebb bejegyzések

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20