A Yakuza sorozattal már bizonyított belsős SEGA csapat kilépve sikercíme árnyékából, egy, a nyugati ízlésvilághoz közelebb álló külső nézetű shooter személyében próbált szerencsét. Kipróbáltuk a futurisztikus jövőben játszódó Binary Domaint.
A Binary Domain 2080-ban, Tokióban játszódik, ahol egy véletlen folytán kiderül, a helyi robottechnológiai óriás, az Amada Corporation emberi külsővel felruházott robotokat szivárogtatott a társadalomba, ezzel megszegve a Genfi Egyezmény 21-es cikkelyét. A mechanikus gépek úgy lettek programozva, hogy maguk se voltak tisztában gépi mivoltukkal, a történet kirobbanása pedig komoly, globális konfliktus katalizátoraként söpör végig a világon. Az ENSZ úgy dönt, a helyszínre küldi titkos egységét, hogy aztán Tokió lepusztult külvárosi nyomortelepéből beszivárogva, eljussanak az Amada Corporation főhadiszállására, s letartóztassák a cég vezetőjét.
A SEGA külső nézetes lövöldéje a nyugati játék- és filmvilág jól ismert futurisztikus, sci-fi paneleiből építkezik, így minden jól ismert stílusjeggyel felruházott hősöket vonultat fel a játék központjában álló alakulat. Mi egy fiatal amerikai tengerészgyalogos, Dan Marshall bőrébe bújva találjuk magunkat, míg az első, meglehetősen lassan hömpölygő órában egy másik sablonos karakter, a nehézfegyverek szakértője, Big Bo lesz a társunk. A későbbiekben a világ több pontjáról származó elit katonák is csatlakozni fognak hozzánk, úgy mint a kínai titkosszolgálat üdvöskéje, Faye, a brit MI6 taktikai specialistája, Charlie, de a későbbiekben feltűnik még a színen egy japán és két francia segítség is. A Binary Domain tulajdonképpen az első órájában a szereplők és a cselekmény rövid felvázolásával foglalkozik (egy óra után kapjuk meg a szokásos főcímet), ez viszont túlságosan sztereotipre sikeredett.
Azonban ha türelmesen átvészeltük a kezdetben lassú sodrású cselekményt, megkapjuk jutalmunkat, a Binary Domain ugyanis ezt követően egy nagyon pergős, nagyon izgalmas, bár unalomig járatott elemekből felépített történetet és világot mutat be. Lényegében non-stop akció, lövöldözés és boss-fightok lesz a jutalmunk, s ha sikeresen túl tesszük magunkat azon a tényen, hogy a SEGA a Gears of War sorozat legjobb elemeit emelte át (szó szerint), amit ügyesen keresztezett az Én, a robot, a Szárnyas fejvadász és a Terminátor világával, akkor komoly csalódás nem érhet minket.
A játékmenet nem lett túlbonyolítva, és ha korábban akár csak perceket is, de játszottál a Gears of Warral, akkor könnyű szerrel bele lehet rázódni. A mesterséges intelligencia mellőzésével a nagy hullámokban érkező robotok rohamait kell visszavernünk, fedezékről fedezékre haladva. Ami talán újdonság, hogy csapattagjainknak (mindig ketten jöhetnek velünk, a többiek kerülő úton mennek) a harcok hevében egyszerűbb parancsokat osztogathatunk, amit a kontrolleres irányítás mellett akár hanggal is megtehetünk. A hangirányítás kissé döcögősen ment a teszt során, néha nem igazán akarta elsőre elfogadni a kiadott parancsokat a játék, de ezt akár az akcentusnak is betudhatjuk. Ami szintén játékelemi újdonság, az a következmény-rendszer, amiben döntéseink és válaszaink szerint viszonyulnak majd hozzánk a csapattagok. A zsánerre kevésbé jellemző elem a lelőtt robotokért és cselekedeteinkért kapott tapasztalati pont, amit a pályákon elhelyezett termináloknál tudunk beváltani, többek között új eszközökre, fegyverfejlesztésekre, kiegészítőkre.
Ami miatt az utolsó percig végig izgalmas tud maradni a Binary Domain, az csakis az ellenfeleinek köszönhető. Ugyan a nagyobb méretű robotokat akár hosszú percekig is ólommal kell pumpálni, mire kifeküdnek, és a néha elnyújtott boss-fightok se tartoznak a játék legjobb pillanatai közé, de a robotok sebzésmodellje messze kiemelkedik a tömegből. Ha például valamelyiknek ellövik a lábát, akkor egy lábon közlekedve próbál meg minket kiiktatni, ha esetleg teljesen elveszítik alsó végtagjaikat, akkor kúszva is utánunk jönnek, ha egyik karjukra lőjük el, a fegyvert másik, még épp kezükkel veszik fel, ha pedig a fejüket lőjük ripityára, akkor társaikat se kímélve, össze-vissza puffogtatnak.
A Binary Domain egy sablonos, sztereotip külső nézetes lövölde, amiben érdekesen elegyedik egymással a japán sajátosság a nyugati világ jól ismert jellegzetességeivel. Az összhatás kellemes, de nagy kár érte, hogy a kliséken túl semmi újat nem mutat a robotos lövölde, pedig mind a téma, mind a világ rejt magában potenciált. A durván tíz órás játékidő kellemes szórakozást ígér, így ha szerelmese vagy a zsánernek, a Gears of War után kellemes hiánypótlónak bizonyulhat.
Értékelés: 7/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!