A 3DS-re megjelent Resident Evil: Revelations ügyesen kombinálja a sorozat új részei által képviselt akciódús vonalat, s a klasszikus epizódok ijesztgetős részeinek hangulatát, de vajon ez elegendő a sikerhez?
A Resident Evil 4 és Resident Evil 5 eseményei között játszódó, kizárólag 3DS-re megjelent Resident Evil: Revelations története több különböző szálon fut, a cselekmény fő sodrának központi karaktere azonban Jill Valentine és új társa (aki egyben új karakter is), Parker Luciani lesz, akik Chris Redfield eltűnt nyomai után nyomoznak. A Revelations fő helyszíne a Queen Zenobia tengerjáró, ami remek lehetőséget nyújtott a Capcomnak, hogy visszahozza azokat a nosztalgikus pillanatokat, amiket a klasszikus részeknél átélhettünk. Az óceánjáró ugyanis már az első perctől kezdve horrorisztikus atmoszférát teremt, így a játék jelentős részében sötét, kihalt, szűk folyosókon próbáljuk megfejteni, mi is történhetett a legénységgel, miközben olyan újabb háttérben összefutó szálakkal is megismerkedünk, amiket visszaemlékezések, párhuzamos történetszálak, csavarok és nem várt fordulatok formájában igyekszik tálalni a játék. Egy ilyen alkalmával a Revelations azonban arra is igyekszik rámutatni, hogy a negyedik résszel új mederbe terelt sorozat akcióközpontúsága is helyet kapott, így lesznek olyan pillanatok, amikor a túlélés utáni vágyat nem csak az ijesztgetős szekvenciák, hanem a horda módjára özönlő hunterek, fertőzött farkasok és egyéb teremtmények teremtik meg.
A túlélő-horror esszencia azonban hangsúlyosabb, s ez nem csak abban nyilvánul meg, hogy a Revelations alapvetően egy lassú sodrású, folyamatosan új részletekkel gazdagodó történetet mesél el, hanem a játékmenetben is. A tűzharcok mellett fontos szerep jut a kutatásnak, felfedezésnek is, amiben jelentőséggel bír a játék egyik újdonsága, a Genesis nevű kütyü, ami lényegében egy szkenner, s amivel alaposan átpásztázhatjuk az egyes szobákat, termeket. Segítségével nem csak adatokat gyűjthetünk az ellenfelekről vagy azok DNS-éről, de rejtett tárgyakra is bukkanhatunk, úgy mint munícióra vagy gyógynövényre.
Az irányítás alapos változáson esett át a Mercenaries 3D óta, a Revelations-szel egyszerre ugyanis boltokba került a Nintendo 3DS kiegészítője, a dokkolóként működő Circle Pad Pro, ami nem csak egy extra analóg kart, hanem nagyobb bumpert és ravaszokat is kínál, így bár küllemre nem túl megkapó, a játékbeli előnyei egyértelműen érezhetőek. A kiegészítő segítségével nem csak kényelmesebben lehet irányítani a karaktereket, esetleg kezelni a kamerát, de a két analóg karral pontosabban is lehet célozni, ráadásul lehetőségünk nyílik dodge-olni is, igaz, ennek működése nem túl áramvonalas, így ha lehet, inkább kerülni fogjuk akció közben.
A Revelations esetében egyetlen dologba azonban biztosan nem lehet belekötni. Ez pedig a MT Framework motor mobilos változata, a Capcom játéka ugyanis egyértelműen a 3DS jelenlegi kínálatának legszebbje. Az átvezető videók 3D-ben pazarul festenek, a horror hangulatot fokozó fény-árnyék effektek pedig egy nagygépes változatban is simán beférnének. Technikai fronton azonban szintén belebotlunk kisebb bakikba, néha ugyanis az átvezetőknél elcsúszik a hang, olykor pedig komolyat zuhan a képfrissítés, így soha nem látott diavetítésbe vedlik át a játék. Ezt azonban ügyesen kompenzálja a szólómód végeztével megnyíló Raid mód, ami szöges ellentéte a kampánynak. Az extra kihívásban ugyanis árkádszerű, akcióközpontú kalandokban lesz részünk, ahol a történet ismert helyszínei köszönnek vissza, csak jól megkavart ellenfélfelhozatallal fűszerezve, akár kooperatív módban is.
A Resident Evil: Revelations a 3DS kínálatának eddigi egyik legjobb játéka, mely nem csak gyönyörű, de a maga nemében szórakoztató is. Hibái természetesen vannak, legnagyobb negatívuma mégis az identitászavara, a Capcom ugyanis igazán eldönthette volna, kit szeretett volna megszólítani a címmel, ami a két stílus közötti lavírozás közben valahol félúton csúnyán két szék közé esik, ezzel elveszítve a játék kezdetén pillanatok alatt megteremtett ijesztő hangulatot. A bajt csak tetézi, hogy a párhuzamos történetmesélésnél belép a képbe Quint és Keith. A játék ezen szegmense messze a legidegesítőbb, a két kibírhatatlan karakter ugyanis egy meglehetősen feszült alaphelyzetben próbál meg viccelődni, nem sok sikerrel. Mindezek ellenére a Resident Evil rajongóknak kötelező a Revelations, mert ha nem is nyújt maradandót, az általa átélt élmény jó időre el fog raktározódni bennünk.
Értékelés: 8/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!