Idén is sor kerül a hazai játékfejlesztés legfontosabb seregszemléjére és szakkonferenciájára, a Game Developers Forumra, aminek ezúttal a Cinema City (Arena Plaza) mozitermei adnak otthont. Az idei GDF-et 2012 február-án rendezik meg.
Idézzük a sajtólevelet:
"Bár a GDF 2012-t elsődlegesen a játékfejlesztők, vagy a játékfejlesztés gondolatával kacérkodó fiatalok legjelesebb eseményének szánják a szervezők, a rendezvény napját, 2012. február 8-át akkor is érdemes pirossal bekarikázni, ha szimplán játékosként venne részt rajta az ember. Az előadásokról ugyanis hasznos és érdekes tapasztalatokkal gazdagodva távozik majd, ráadásul megérti, mennyi munka fekszik abban a játékszoftverben, amit megvásárol. A látványos nagytermi előadások, illetve a kiállítótér izgalmas bemutatói mellett nem feledkezhetünk meg a szakmai workshopokról sem, amelyek lehetőséget biztosítanak arra, hogy az érdeklődők komolyabban elmélyedjenek egy-egy témában a kerekasztal-beszélgetések során.
Idén az előadásokat az indie és a mobil platformokra történő fejlesztés témakörei köré csoportosították, de a 3D-s modellezés iránt érdeklődők és a progresszív, innovatív technológiák rajongói is megtalálják majd számításukat. Az elmúlt években olyan világhírű fejlesztők képviseltették magukat a többek között játékdizájnnal, technológiával, mobil játékplatformokkal kapcsolatos kérdéseket is boncolgató rendezvényen, mint az Epic Games, az IO Interactive, vagy épp a Crytek.
A magas szakmai színvonal idén is adott, hiszen a programot a Nintendo indítja: Edvi Tímea a mozgásérzékelős kontrollerek sokoldalúságáról, újszerű felhasználásáról tart előadást. A Nemesys Games vezetője, Józsa Szabolcs arról beszél majd, hogyan építette fel saját játékfejlesztő stúdióját, hasznos tanácsokat adva a kezdő játékfejlesztőknek és a játékipar leendő John Carmackjainak. A Nemesys játékdizájnere, Zach Zebrowski előadásán megismerhetjük a független játékfejlesztés és a mobilplatformokra történő portolás buktatóit és praktikáit is, Fekete Zsombor „Játékosítás a gyakorlatban” címmel tart előadást, Trencsényi Józseftől, az Artex vezető programozójától pedig az indie játékfejlesztésről, annak finanszírozásáról, terjesztéséről és marketingjéről hallhatunk. Rátai Dániel, a játékipart és a 3D tervezést, az oktatást és a művészetet egyaránt forradalmasító Virtual Reality Kit alkotója a Leonar3Do-t mutatja be az Aréna mozitermében, amely a 3D szemüveggel megtekinthető prezentáció után ki is próbálható a helyszínen.
Természetesen idén sem maradhat el a kerekasztal, ahol az érdeklődők a játékfejlesztőktől kérdezhetnek – a kötetlen beszélgetésen a nap során előadással készülő fejlesztők, szakemberek egyaránt részt vesznek: Rátai Dániel (3DForAll), Ido Yehieli (független) , Fekete Zsombor (független), Trencsényi József (Artrex), Gazsó Péter (Invictus), Kígyóssy Zsolt (Zen Studios), Józsa Szabolcs és Zach Zebrowski (Nemesys Games) várják majd a közönség kérdéseit a játékfejlesztés területét érintő témákban.
Az előadások, beszélgetések mellett persze maga a játékvilág is képviselteti magát, játszani, vásárolni is lehet a legnagyobb konzolok legújabb címeivel az előadások közötti szünetben: Nintendo Wii és XBOX 360 konzolok nyújtanak gyors kikapcsolódást, illetve lehetőséget arra, hogy a legújabb címeket próbálhassuk ki.
A GDF idén a Mobile Developers Day-jel és az ICT Day-jel egy napon, egy helyszínen lesz megrendezve, így az érdeklődök több "legyet" üthetnek egy csapásra: a jeggyel mindhárom rendezvény előadásai látogathatóak!
A részletes program itt található!"
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!