Mindenki kedvenc bajuszos vízvezeték-szerelője ismét visszatér, hogy kiszabadítsa az elrabolt királylányt. A jól ismert mesét ezúttal a Nintendo 3DS-re megjelent Super Mario 3D Land foglalja keretbe, s meséli el.
A Nintendo 3DS premierje nem indult zökkenőmentesen, a kiotóiak mégis nagyon ügyesen időzítették a szemüveg nélküli térhatást ígérő kézikonzol árcsökkentését, hiszen ezzel okosan készítették elő a terepet olyan címeknek, mint a Mario Kart 7-nek, vagy jelenlegi tesztünk alanyának, a Super Mario 3D Landnek. Mindkét produkció egy jól bejáratott, komoly tradíciókkal rendelkező sorozat új tagjaként látogatott el a 3DS-re, hogy annak képességeit kiaknázva és kidomborítva bebizonyítsa, igenis van létjogosultsága a Nintendo új konzoljának. A Super Mario 3D Land éppen ezért nem rest a korábbi évek részeiből átemelni a kreatív elemeket, de mindezt nagyon elegánsan teszi, a látottak ugyanis komoly kohéziót alkotva remek egységként funkcionálnak minden egyes alkalommal, ezzel biztosítva, hogy napjaink egyik legjobb handheld platformerét köszönthessük személyében.
A játék pályái a kézikonzolos hagyományokhoz hűen nem túl hosszúak, tulajdonképpen a nyolc világ egyes helyszínei percek alatt letudhatóak, még akkor is, ha Mario-veteránként mindent felszedhetőt, összegyűjthetőt megkeresünk. Az egyes pályák mégis szerethetőek, egyszer se fulladnak unalomba, köszönhetően annak, hogy mindegyik valami apró, de a játékmenetet pont annyival fűszerező újdonságot képes felvonultatni, amivel mindvégig érdekes tud maradni a Super Mario 3D Land. Visszaköszönnek a klasszikus csapdák és ellenfelek, mi pedig segítségül hívhatjuk Mario jól ismert segédeszközeit, mint például a mosómaci-ruhát, a propelleres fejfedőt, a tüzes virágot vagy a csillagot. Érdekes játékmechanikai megoldás, hogy öt halál után a játék mentőövet dob, és aranyruhás Tanooki jelmezt ölthetünk magunkra, tíz halálozás után pedig a P-Winget vehetjük igénybe, ami automatikusan a pálya végére repít minket. A Super Mario 3D Landben erre azonban szinte egyáltalán nem lesz szükségünk, legalábbis a fő cselekményszál nyolc világának végigjátszása alatt.
A játék ugyanis úgy képes szórakoztató és addiktív maradni, hogy meglehetősen könnyű kihívások elé állítja a rajongókat. Bowsert legyőzve, a csinos királylányt, Peach-et pedig kiszabadítva azonban újabb tartalmak nyílnak meg, így nyolc új világ lesz elérhető, melyben az alapmódban megismert helyszínek köszönnek vissza, olykor teljesen felforgatott állapotban. A speciális lokációk komolyabb kihívást ígérnek, több a csapda, az ellenfél, olykor az idővel is komolyan harcban fogunk állni, ráadásul a fent említett extra segítségekre se számíthatunk.
Ami a látványt illeti, remekül használja ki a Super Mario 3D Land a térhatás nyújtotta lehetőséget, és ügyesen játszik a mélységérzettel a játék. Ezzel szemben sokszor belefutunk majd kamerakezelési problémákba, és ebből kifolyólag önhibánkon kívüli elhalálozásokba. A pályatervezés mindezek ellenére pazar, az animációk elképesztően néznek ki 3DS-en, és a színes világ nyújtotta panorámában is sokszor érdemes egy-egy pillanatra elidőzni.
A Super Mario 3D Land pontosan azt hozza, amit a bajszos vízvezeték-szerelő eddig megjelent kalandjaitól elvár az ember. Könnyed, szórakoztató játékmenetet, aranyos körítést, remek platformer szekvenciákat és mesés világot. Ha Nintendo 3DS tulaj vagy, vétek lenne kihagyni!
Értékelés: 9/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!