Ratchet & Clank: All 4 One – Játékteszt

13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Sokadik alkalommal, de ismét visszatért az Insomniac két, lassan tíz éve szolgálatba állt főhőse, Ratchet és Clank, akik ezúttal egy nem várt szövetség formájában igyekeznek megmenteni a világot egy újabb veszélytől.

A Ratchet & Clank: A Crack In Time két évvel ezelőtti premierje után az idei karácsonyi szezonban ismét visszatért a Sony és az Insomniac két klasszikus sztárja, a mindig elválaszthatatlan Ratchet és Clank, a sorozat új epizódjával azonban meglehetősen új irányba mozdult el a fejlesztőcsapat. A Ratchet & Clank: All 4 One (ahogy a neve is mutatja) ugyanis a négyfős kooperatív módra lett kihegyezve, s bár az alapséma, azaz a lövöldözős, fejtörőket megoldós platformer vonal megmaradt, az egész mégis egészen más színben tűnik fel, amint becsatlakozik a játékba egy, vagy több barátunk. Lehetőségünk lesz Ratchetet, hű robotsegédjét Clanket, Qwark kapitányt, valamint a sorozat állandó nemezisét, Dr. Nefarioust választani, de akkor se kell pánikba esni, ha egymagunk szeretnénk neki vágni az újabb kalandnak.

 

A játékban lehetőségünk van akár egymagunk is neki vágni a single kampánynak, ilyenkor ugyanis bármely karaktert is választjuk, mellénk szegődik a gép által irányított Clank. Ennek működése azonban nem zökkenőmentes, a játékélményt ilyenkor alapvetően meghatározó mesterséges intelligencia ugyanis előszeretettel tesz keresztbe nekünk. Leginkább kisebb, de sokszor nagyon bosszantó hibára, illetve hiányosságra kell gondolni, mely akár továbbjutásunkba is kerülhet. Szerencsére nem a játék egészét végigkísérő problémáról van szó, de mivel alapvetően akcióközpontú maradt a Ratchet & Clank: All 4 One, és annak utolsó harmada lényegében semmi másról nem szól, mint a megnövelt életerővel ránk zúduló ellenfelek kiiktatásáról, nem biztos, hogy őszinte lesz a mosolyunk, amikor Clank butasága miatt kell újratöltenünk előző állásunkat. Ettől függetlenül egyedül játszva is élvezetes szegmense a játéknak a single kampány, amit mégis társainkkal karöltve lesz igazi élmény végigjárni.

 

A kooperatív módban (amit offline és online módban is játszhatunk) a megnövelt létszámnak köszönhetően távolabbról követi a kamera az eseményeket, amivel a legnagyobb probléma az, hogy rögzített, és ez sokszor kisebb gondokat és kellemetlenséget szül, uganis lesznek a helyszíneknek olyan részei, amiket pont emiatt nem fogunk rendesen belátni. A választható karakterek eltérő mozdulatokkal, és specifikus  fegyverarzenállal bírnak, igazán komoly eltéréseket azonban nehéz tetten érni, így tulajdonképpen csakis egyéni szimpátiánkon múlik, kire tesszük le a voksunkat. Az egyediségek kidomborításának hiányával óriási ziccert hagyott ki az Insomniac. Ezt azzal igyekeztek ellensúlyozni, hogy számos akadályt, ügyességi részt és puzzle feladatot kizárólag összedolgozva lehet abszolválni, illetve ezek a szekvenciák megfelelő időközönként váljták egymást (a csövön csúszkálós és jetpackes rész kifejezetten szórakoztató), a játék utolsó harmada azonban megbontja ezt az egyensúlyt, és tulajdonképpen egy mezei akciójátékká degradálja a Ratchet & Clank: All 4 One-t, ahol sokszor olyan ellenfelekbe is belebotlunk, akikkel szemben a legkomolyabb fegyverek is kevésnek bizonyulnak, a muníció ugyanis hamar elfogy belőlük.

 

Ha már a fegyvereknél tartunk, akkor a sorozat védjegyének számító kellékekről érdemes elmondani, hogy ezúttal sem szenvednek hiányt kreativitásban, így visszatér a perzselő, a rakétavető, a bénító ostort, az íves pályát használó gránátvetőt, a csali egység, vagy személyes kedvencünk, a disznóvá alakító. Az arzenál ugyan ezúttal kissé visszafogottabb, mint a korábbi részekben, használhatóságukra ezúttal se lehet panasz, főleg a kooperatív módban, ahol egymás között szépen leoszthatjuk, ki mit használjon a hatékonyabb előrehaladás érdekében. A csúzlikhoz ezúttal is a pályákon található csavarok segítségével juthatunk, melyek valutaként szolgálnak a fejlesztések megvásárlásához is.

 

Az All 4 One nem az eddigi legjobb Ratchet and Clank játék, azonban közel tíz órás single kampánya így is sok-sok kellemes percet fog okozni, főleg akkor, ha nem egymagunk, hanem barátaink társaságában vágunk neki egy-egy küldetésnek vagy helyszínnek. Az Insomniac ezúttal csak hozta a kötelezőt, s igazi kihívó (legalábbis PlayStation 3-on) hiányában igazi hiánypótló termék a játék, amit hibái ellenére nem csak rajongóknak tudunk meleg szívvel ajánlani.

 

Értékelés: 8/10

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01