13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Óriási, felfokozott várakozást követően, múlt héten boltokba került az év legjobban hype-olt játéka, a Battlefield 3, mely nem titkoltan a Call of Duty trónjára fente a fogát. Vajon sikerült az EA-nak letaszítani a trónról a zsáner egyeduralkodóját?

A több mint egy évtizedes múlttal büszkélkedhető Battlefield-sorozat masszív többjátékos élményével csábította magához rajongók millióit, a Bad Company részekkel azonban ismeretlen terepre merészkedett a DICE, s a széria történetvezérelt kampánnyal igyekezett a korral haladni. A Battlefield 3 esetében minden eddigi résznél összeszedettebb és komolyabb ez a szekció, azt azonban felesleges tagadni, hogy mely játék szolgálta ehhez az alapot. A Battlefield 3 egyjátékos módja ugyanis egy az egyben a Call of Duty vonalát követi, azaz kapunk egy klisés, oroszokkal, ellopott atombombával színesített történetet, lineáris helyszíneket, agyonszkriptelt szituációkat, jól ismert küldetéseket, valamint rengeteg QTE szekvenciát. Hogy mi maradt meg a Battlefield eszenciából, arról sokáig lehetne vitatkozni, a két járműves küldetés azonban halvány reményként pislákol a nagyon rövid, alig 5-6 órás kampány alatt. Persze, ha nagyon kritikusak akarunk lenni, akkor megjegyezhetjük, hogy a vadászgépes küldetés se a klasszikus értelembe vett járműves kihívás, itt ugyanis passzív figyelőként nem a gépet, hanem másodpilótaként, a célzást irányítjuk csak.

 

A negatív felütés ellenére azonban nincs gond a kampánnyal, vannak nagyon izgalmas, élvezetes és emlékezetes momentumai, de a rövid játékidő és a Call of Duty utánérzés miatt kissé savanyú az ember szájíze. Miért is? A túlzott hype túlságosan visszaütött, a nagyon magasra emelt elvárásokat nem tudta maradéktalanul megugrani a játék szóló módja, s bár nem akarjuk védeni az EA-t, az egyértelműen látható, hogy a kiadó nem mert kockáztatni, s egy jól bevált receptet igyekezett követni, csak saját játékához igazítva. A helyzetet némileg szépíti a fő cselekményszálhoz lazán kapcsolódó, több küldetésen átívelő kooperatív mód, mely fesztes tempója, akciódús küldetései miatt izgalmas perceket fog okozni, azonban rövid játékideje (mindössze hat küldetés) miatt nem képes olyan tartós szórakozást nyújtani, mint mondjuk a konkurensben elérhető Spec Ops, vagy a Gears of Warból jól ismert Horda játékmód.

 

Amiben viszont vitathatatlanul napjaink legjobbjai közé kell sorolni a Battlefield 3-at, az a játék grafikája és a multiplayer mód. Előbbire konzolokon se lehet igazán panaszunk, végig stabil framerate-tel fut az akció, ráadásul Xbox 360-on lehetőségünk van nagyfelbontású textúrákat feltelepíteni, amivel komoly minőségi ugrást érhetünk el a játék küllemét illetően. A Frosbite 2 azonban PC-n mutatja meg igazi erejét. A játék már High beállítások mellett igazi hajletevős látvánnyal ajándékozza meg a játékost, ráadásul jól skálázhatósága miatt akár egy kevésbé izmos gépen (azért senkinek se legyenek illúziói, így is kell egy erősebb vas a játéknak) is elszalad a Battlefield 3. Érdemes megemlíteni, hogy a Bad Company óta védjegynek számító környezet pusztíthatósága ezúttal kissé háttérbe szorult, s gyakorlatilag csak az előre szkriptelt tereptárgyakat tudjuk rombolni. Ez kissé illúzióromboló, hiszen elég furán fest, amikor az egyik pillanatban még egy hatalmas hotelt tettünk a földdel egyenlővé, a következőben meg egy kisebb épületben se tudunk kárt tenni.

 

A multiplayer mód ezzel szemben azonban maradandó élményekkel hívogat magához. Ebben alaposan közrejátszik a játék jelenleg elérhető kilenc, minden tekintetben változatos helyszíne, a Rush és a Conquest mód, melyhez egy szerintünk teljesen felesleges Team Deathmatch is csatlakozott, valamint a single módból hiányolt járműves pillanatok. Fantasztikus érzés, amint a Caspian Borderen vadászgépbe pattanva vadászunk egymásra, alattunk a gyalogos erők igyekeznek megtörni az ellenállást, vagy amikor először vetjük magunkat a mélybe a Damavand Peak-en, esetleg motorcsónakkal és kétéltű járművekkel indítunk partraszállást. Szerencsére a bétatesztet végigkísérő súlyos bugokat is kigyomlálta a DICE, s bár még mindig akadnak hibák, ezek már közel sem olyan zavaróak, mint a béta tesztelése során. Némileg megújult a fejlődési rendszer, ahol valamivel több a megnyitható fegyver, ruha és kütyü, ráadásul ezek minden kaszt, és jármű esetében külön-külön nyithatók meg. Hasznos újításnak bizonyult a Battlelog is, mely a Need for Speed Autolog rendszerének Battlefield 3-hoz igazított változata. A közösségi szolgáltatásként működő felület a Call of Duty: Elite-nek lehet nagy kihívója.

 

A Battlefield 3 minden hibája, hiányossága, és egyedi egyjátékos módjának teljes hiánya ellenére remek játék lett, de ezt csakis a pergős kooperatív módnak, és a nagyon élvezetes, decemberben klasszikus térképekkel erősítő, a következő hetekben sebtapaszok segítségével még tovább javuló többjátékos módnak köszönheti. Valószínűleg trónfosztásra idén se kerül sor, mindenesetre jövő héten kiderül, mire lesz képes a Modern Warfare 3.

 

Értékelés: 8/10

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01