13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Demon’s Souls váratlan sikere után a From Software nem ült tétlenül, s bár nem közvetlen folytatásként, de szellemi örökösként elkészítették a Dark Souls-t, mely elődjéhez hasonlóan minden hibát megtorol, így készülj fel rá, hogy meg fogsz halni! Sokszor!

A Dark Souls már elindítását követően tudatja velünk, minden tettünknek és döntésünknek komoly következménye és súlya lesz, így érdemes jól megfontolni, milyen karakterrel is vágunk neki Lordran sötét, veszélyt rejtő vidékeinek. A Demon's Souls-ból ismerős karaktergeneráló felületen ugyanis tíz különböző karakterosztály (warrior, knight, wander, thief, bandit, hunter, sorcerer, pyromencer, cleric, deprived) közül választhatunk. A széles kínálat egyben azt is jelenti, hogy mindegyik osztály eltérő képességekkel, tulajdonságokkal bír, így a játék végére hiába forgathatjuk gyakorlatilag bármelyik fegyvert, egy hatalmas kardot nem célszerű a törékeny, de ügyes és fürge tolvaj kezébe nyomni, mert annak súlya miatt szó szerint magával ránt minket a fegyver.

 

Ellenben meglévő tulajdonságainkat a játék során szerzett lélekpontok segítségével folyamatosan fejleszthetjük, finomíthatjuk, illetve az elesett ellenfelek megszerzett lelkei akár fizetőeszközként is funkciónálnak, így ha esetleg nem sikerül a halottaktól elkobozni a nekünk szükséges tárgyakat, akkor az árusoktól még mindig szert tehetünk kiszemelt fegyverünkre, segédeszközünkre. Ezekre pedig szükségünk lesz, Lordran világa ugyanis rengeteg veszélyt rejt, s gyakorlatilag nem lesz olyan, aki ne akarna az életünkre törni. A játék magját jelentő harc a kihívások ellenére könnyen elsajátíthatóra sikerült, s csakis rajtunk múlik, mennyire vakmerően, vagy taktikusan vágunk neki egy-egy küzdelemnek. A Dark Souls legnagyobb erénye, hogy a kitartásra és következetes, taktikus harcra tanítja a játékost, így kétszer biztosan nem követjük majd el ugyanazt a hibát, figyelmetlenségünk ugyanis garantáltan porba hullással végződik.

 

A From Software szerepjátéka gyors megtorló jellege miatt igyekszik sűrűn elhelyezett checkpoint-rendszerrel kompenzálni, melyek lényegében a pályákon elszórt tábortüzekből állnak. Minden egyes alkalommal itt van lehetőségünk elmenteni aktuális állásunkat, illetve itt szusszanhatunk egy kis ideig, míg nem kapunk ismét erőre. A játék érdekessége, hogy halálunk után a mentést követően megszerzett lelkeket eldobjuk, azonban ha meglátogatjuk a tett színhelyét, akkor ott várnak ránk, így azok ismét összegyűjthetőek. Ebben sokszor benne van a rizikó veszélye, így néha célszerűbb az újralátogatás előtt más, esetleg könnyebb helyszíneken lelkeket lootolni, hogy aztán megerősödve, tapasztaltabban harcoljunk azért, ami korábban a miénk volt.

 

A játékban hatalmas, változatos helyszínekből álló világot járhatunk be, azonban ehhez nem áll rendelkezésünkre iránytű vagy térkép. Teljesen szabadon barangolhatunk Lordran fagyos, mégis mesés vidékein, így megfordulunk majd mocsarakban, rémisztő erdőkben, hegyvidékeken, falvakban, városokban és katakombákban is. A Dark Souls nem fogja a játékos kezét, arra indulunk el, amerre szeretnénk, és arra vezet tovább utunk, amerre mi akarunk neki vágni az ismeretlennek. Ennek megfelelően a történet kibontakozása is ezerféle lehetséges módon valósulhat meg, így lényegében saját magunk vagyunk hősünk históriájának írói.

 

A kapott realisztikus élménybe azért belerondít a technika, a Dark Souls Xbox 360-as és PlayStation 3-as változatainál rendre felfedezhető jelenség a belassulás, ami nem állandó jellemzője a játéknak, véresen komoly, esetleg épp egy hatalmas sárkánnyal folytatott, kiélezett küzdelem kellős közepén mégse jön jól. Persze lehet még sorolni a hibákat, de ezek a játék fő gerincére, a játékmenetre alig vannak befolyással, így egy olyan alkotás esetében, melyben nem csak a főhős, de maga a játékos is fokozatosan tanul és fejlődik, könnyen szemet hunyunk az ilyen apróságok felett.

 

A Dark Souls minden eddiginél hihetőbben ábrázolja, milyen kemény utat kell bejárni ahhoz, hogy valakiből igazi hős váljon. A játék ugyanis rámutat, hogy mennyi küzdelem, gyötrelem és kitartó munka áll egy-egy sikeresen bevitt csapás mögött, de arra is rávilágít a From Software alkotása, hogy a legapróbb hiba is végzetes lehet. A játék hatalmas szabadsággal, felejthetetlen párbajokkal, elképesztő tájakkal és mesés látképpel ajándékozza meg kitartó hőseit, s nem győzünk rácsodálkozni, mennyire lélekkel teli alkotás a From Software új próbálkozása.

 

Értékelés: 9/10

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19