13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Reneszánszát éli a tower defense stílus, s mint minden zsáner, a klasszikus irányvonal is folyamatosan alakul, formálódik, a végeredményt ez azonban semmiben se befolyásolja. Kipróbáltuk az Orcs Must Die!-t.

A Robot Entertainment csapata igazi veteránokból áll, a frissen alapított stúdió több tagja ugyanis olyan címeken dolgozott korábban, mint az Age of Empires, vagy a Halo Wars, és bár a kisebb büdzsé szűk keretek közé szorít mindenkit, ha a tehetség egy helyre koncentrálódik, akkor bármilyen jó ötletből ki lehet hozni valami egészen egyedit, szórakoztatót. Nincs ez másként az Orcs Must Die! esetében se, mely a Toy Soldiers-hez hasonlóan abban tér el a klasszikus tower defense-től, hogy itt nem csak statikusan rögzített védállásaink segítségével érvényesülhetünk. A játék minden pillanatban a játékos kezébe adja az irányítást, s a döntést, így sokkal interaktívabb, mozgalmasabb lesz az egész, miközben a stílus mit sem veszít vonzerejéből.

 

Vagyis amíg az Orcs Must Die! magán hordozza a stratégiai, taktikai, tower defense elemek stílusjegyeit, addig valójában egy akcióközpontú, félig-meddig közelharcra kihegyezett mészárszéket kapunk, melyben minden mozgó orknak vesznie kell. A történet szerint ugyanis úgynevezett teleportkapukat kell megvédenünk az egyes szinteken, a hozzájuk vezető utak azonban szerteágazóak, a rendelkezésünkre álló kreditek viszont szűkösek. Amíg a sztori tálalását hanyag eleganciával valósítja meg a Robot Entertainment, addig a védekezést szolgáló, pénzért megvásárolandó épületek változatosságára nem lehet panaszunk. Fölből kibújó fémdárdák, szurkos árok, falra szerelhető nyílvetők, s mindezek akár kombinálhatóak is, így amellett, hogy a játékos terepmunkára kényszerül, rengeteg variálási lehetőség áll majd rendelkezésére, hogy ellenálljon az orkok rohamának.

 

A változatosság azonban nem menti meg a játékot a sivár kivitelezéstől, mely nem csak a sovány történeten érhető tetten. A vizualitás az előző generáció látványvilágát idézi, s bár pályákból meglehetősen sok van, azok kivitelezése sajnos nem túl változatos, ahogy játékmódokból is mindössze csak a kampányt találjuk. Mégis elképesztően élvezetes tud lenni, amint különböző épületeket felhúzva, a csata közvetlen részeseként vadászunk az orkokra, így hiába a tartalmi hiányosság, az Orcs Must Die! pont azt teszi, ami minden játéknak feladata lenne: szórakoztat, s ez a mai, stílustól független kínálatot figyelembe véve, meglehetősen komoly fegyvertény.

 

Értékelés: 8/10

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11