A PlayStation 3 egykori legsikeresebb nyitócíme, a Resistance elérkezett záróakkordjához, az Insomniac pedig hozta a kötelezőt, és egy kiváló résszel búcsúzott a sorozattól.
Az Insomniac PlayStation 3-exkluzív belső nézetű shootere, a Resistance igazán rögös utat járt be, míg elérkeztünk a franchise-t lezáró, harmadik részig. A PlayStation 3 nyitócímeként megjelent első rész nem igazán ért el osztatlan sikert, de a második epizód is felemás érzéseket keltett az emberben, így a harmadik felvonással szemben akaratlanul is szkeptikusan kezd el játszani az ember. Az első percek után azonban pillanatok alatt szertefoszlik ez a kétely, a kimerák inváziójával szembeszálló emberi ellenállás utolsó kihívása ugyanis egy elképesztő utazást mutat be, mely az itt-ott nyomokban még mindig fellelhető középszerűséget maga mögött hagyva, egy egészen igényes, kiforrott játék képében tálalva érkezik. Pedig a Resistance 3 semmiben se mutat többet, mint elődei, az Insomniac azonban a már ismert formulát továbbcsiszolta, finomította, áramvonalasította, így kaptunk egy nagyon izgalmas, pergős játékmenettel operáló történetet, sok-sok brutális csúzlit, még több ellenfelet, és egy célt, melynek teljesítése talán végre az emberiség győzelmét is jelentheti.
A harmadik rész története az elődök hagyatékára építkezik, így a sztori ha nem is közvetlenül, de továbbviszi a már megismert alapfelállást. A főhős ezúttal a második rész végén alapos meglepetést okozó Joe Capelli lesz, aki a történtek után a SRPA kötelékéből menesztve az egyik még fentmaradt kolónia tagjaként éli mindennapjait, feleségével, és fiával. Aztán ahogy lenni szokott, az idillt a felbukkanó idegenek törik meg, Capelli kénytelen ismét fegyvert ragadni, mi pedig Dr. Malikov kérésére útnak indulunk New York városába, s egész Amerikát keresztülutazva, egy meglehetősen intenzív, de változatos kalandon verekedjük majd át magunkat, hogy aztán a játék végén elégedetten hátradőlhessünk.
A Resistance 3 érezhetően egy komolyabb hangvételt üt meg, amit a készítők egyrészt a nyomasztó, tényleg porig rombolt Amerika képeivel, és Capelli karakterábrázolásával nyomatékosítanak. A főhős esetében ugyanis már nyoma sincs annak a tökösségnek, ami az előző részben jellemezte, arcáról tökéletesen leolvasható, micsoda szenvedés árán sikerül napról napra túlélniük. Az egyes történéseket egyébként igényes képregényes betétekkel, illetve a filmes hatás fokozása érdekében a játék motorját használó átvezető videókkal köti össze a játék. Ezen a ponton érdemes megemlíteni, hogy a vizualitást komoly kettősség jellemzi, az itt-ott elnagyolt, részletszegény textúrák és a levegőben lógó holttestek mellett olykor álleejtős, hatalmas szörnyeket, óriási, nyílt terepeket is képes egyszerre, stabil 60 FPS-sel megmozgatni a Resistance, s bár előbbi problémák ritkán szúrnak szemet, az ilyenkor látott élmény kicsit kiábrándító tud lenni.
De az Insomniac sorozata sose ebben volt erős, hanem a klasszikus FPS játékmenet követésében, és persze az ehhez elengedhetetlen fegyverfelhozatalban. Így pedig nem meglepő, hogy az előző részekből ismert mordályok közül több is visszatér, mint például a robbanó golyóval töltött Magnum, a mindig hű társként szolgáló Bullseye vagy a falon átlövő Auger. Az új felhozatalt többek között a Mutator (mutáns kiméra vírussal fertőzhetjük meg az ellenfelet), az ellenséget atomjaira bontó Atomizer, és a fagyasztófegyver képviseli. A csúzlik ezúttal is három szinten fejleszthetőek, ráadásul másodlagos funkcióval is rendelkeznek, s mivel az ellenfelekből rendre elképesztő mennyiséget zúdít a program a nyakunkba, bőven lesz lehetőségünk kiismerni, és használni a különböző fegyvereket.
A játék másik jól ismert hagyománya, hogy az életerő nem termelődik újra, így az egyes "arénákban" elhelyezett életerő-csomagokkal kell gazdálkodnunk, ezekből azonban szerencsére bőven akad majd. Sajnos a mesterséges intelligenciáról már nem mondhatunk el sok jót, a kimera katonák mellőznek mindenféle stratégiát, taktikát, így a Resistance 3-ról tényleg elmondható, hogy a klasszikus shooter-vonalat képviseli, és nem szól másról, mint a ravasz gomb állandó nyomkodásáról. De a játék nem is akar többnek látszani, mint ami, amit pedig ilyen formában kínál, azt remekül teszi, így ezt a fajta hiányosságot nem igazán lehet hibának felróni.
A Resistance 3 meglehetősen masszív 8-10 órás kampánya ezúttal már online és offline kooperatív módban is végigtolható, de ezúttal nem a második részben megismert nyolcfős formációban. A 3D támogatás mellett teljeskörű Move-támogatást is kapott az Insomniac belső nézetű lövöldéje, de sajnos az előbbit készülék hiányában nem tudtuk letesztelni, utóbbi pedig néhány percnyi tesztelés után nem nyerte el a tetszésünket, így érdemben nem tudunk a Move-os irányításról nyilatkozni.
Ugyanerre a sorsra jutott a többjátékos mód, a Sony ugyanis csak az utolsó pillanatokban élesítette a szervereket, néhány meccs alapján pedig nem lenne tisztességes élménybeszámolót írni az online szekcióról, ami azért így is tartogat meglepetéseket. A pályák kialakítása jól kiismerhető térképeket takarnak, megmaradtak a Call of Duty-ból ismert perkek, képességek és fejlődési rendszer, illetve a főjátékkal szemben itt regenerálódik az életerő, ami mindenképpen érdekes húzás a készítőktől.
A harmadik rész nem lett forradalmi epizód, sőt, olykor a második részen se mutat túl, a stílus rajongóinak mégis érdemes figyelmüket rá szegezniük, az Insomniac shootere ugyanis egy adrenalindús, pergős, látványos próbálkozás, mely kicsit szakítva a stílust mostanában jellemző trendekkel, képes szórakoztatni, és lekötni az embert. Tartalmas kampányával, a kooperatív móddal, valamint az élvezetes multiplayer szekcióval tartalmilag is olyat kínál, amire sok vetélytárs se képes, így a nyár végi uborkaszezon után egy ideig biztosan meghatározó tényező lesz a játék a piacon.
Értékelés: 8/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!