A Resistance-sorozat után az idei konzolgeneráció másik nagy franchise-a, a Gears of War is kiteljesedett, a harmadik rész pedig hűen meghálálja ezt a lehetőséget. Megjelenés előtt teszteltük a Gears of War 3-at.
Valószínűleg öt évvel ezelőtt az Epic se hitte, hogy az Xbox 360 egyik legsikeresebb franchise-át, a külső nézetű shooterek egyik etalonját hozzák majd össze. A Gears of War születése nem volt könnyű menet, az első rész megjelenése óta azonban igazi diadalmenetet járt be a sorozat, mely szeptember huszadikán végleg lezárul. Marcus és a Delta alakulat Locustok elleni harca tehát a végéhez ér, s ennek megfelelően még magasabb fokozatba kapcsolt a harmadik rész, mely az első perctől kezdve olyan magas hőfokon ég, mint a majdnem tökéletes előd a legnagyobb pillanataiban. Persze az alapfelállás nem változott, a Gears of War 3 mégis igazi beteljesülése a franchise-nak, egy olyan érzelmes lezárás, mely csak a legnagyobbaknak adatik meg.
A harmadik részt cselekménye jóval a második epizód lezárása után veszi fel a fonalat, a Locust offenzívát már második alkalommal túlélő COG csapatunk pedig egy rozsdás, lepukkant teherszállítón próbálja átvészelni a mindennapokat (Dom például zöldséget termeszt), a nyugalmat azonban egy váratlanul érkező, a Locustoknál is szívósabb, ocsmányabb szörnyekből álló, emulzió által fertőzött Lambentek, azaz a Fénylő ellenfelek szakítják félbe. Innen pedig akaratlanul is, de ismét belekerülünk a dolgok forgatagába, hogy aztán megint egy nagyobb túrát megjárva rúgjuk szét a Lambentek és a Locustok hátsóját. A történet egyébként minden eddiginél mélyebb, tartalmasabb és érzelmesebb, s csakúgy, mint a Resistance 3 esetében, itt is nagyon jót tett a játéknak, hogy a maszkulintól duzzadó szereplőket valódi emberi tulajdonságokkal ruházták fel, akikkel így sokkal könnyebb azonosulni. Megijedni nem kell, nem lesznek nagymonológok, meg romantikus kikacsintások, azonban drámában és fordulatokban a harmadik rész is bővelkedni fog
A játékmenet körüli állóvizet az Epic ezúttal se merte igazán megbolygatni, de mivel a stílus egyik legjobbjáról beszélünk, erre nem is volt szükség. A készítők így apróságokkal igyekeztek könnyíteni, vagy nehezíteni a dolgunkat. Egyrészt kapunk régi-új fegyvereket (visszatért a régi Lancer), mechákat, négyfős kooperatív módot, nagyobb, változatosabb, tágasabb helyszíneket, és sok-sok elképesztően ocsmány, brutális ellenfelet. Változás még, hogy csapatunk nem csak kibővült (Anya Stroud, Samantha "Sam" Byrne, Jayson "Jace" Strattonplus csatlakozott Marcus-hoz, Domhoz, Cole-hoz, Bairdhöz és természetesen Carmine-hoz), de az öt fejezet alatt folyamatosan változik az összetétele is, így szinte mindig más csapattársakkal fogunk akciózni. A pályatervezés ezúttal is igazi mestermunka, a linearitás érzetét semlegesítő, hatalmas bejárható, szellős terepek, a fedezékrendszert tökéletesen szolgáló kialakítások várnak ránk, miközben az ellenfelek palettáját bővítő Lambentek (is) igyekeznek borsot törni az orrunk alá. Velük egyébként alaposan meggyűlik majd a bajunk a játék során, ugyanis a Gears of War 3 magas fordulatszáma leginkább annak köszönhető, hogy sokszor elképesztő mennyiségű, és fajta ellenféllel állít minket szembe, a Lambentek levadászása pedig nem mindig egyszerű feladat. A nagy számú ellenfelet úgy igyekezett egyébként kompenzálni a stúdió, hogy ezúttal kevesebb ólmot kell beléjük pumpálnunk.
A fejlesztők a megújulás mezsgyéjén haladva az Unreal Engine 3-ból is igyekeztek kifacsarni az utolsó tartalékokat, és úgy tűnik, hogy ennyi év távlatában is van még potenciál a motorban. Az Epic ráadásul alaposan rácáfol a korábbi sztereotípiákra, az Gears of War 3 ugyanis egy elképesztő színkavalkádból tevődik össze, s teszi mindezt nagyon visszafogottan és ízlésesen. Így kékben pompázó égboltot, zöldellő füvekkel borított, leharcolt csatatereket, szemet gyönyörködtető látképeket kapunk, miközben az egész egy hihetetlen ellentmondással kap keretet, mert a felszín alatt valójában egy túléléséért harcoló világ rejlik, ami közel sem ennyire vidám és színes. Mindez egyébként nem működne tökéletesen, ha az egyes bevilágítások, a különböző fényeffektek ne lennének fantasztikusan kivitelezve, amivel egyértelműen napjaink egyik legszebb játékai közé emelkedik a Gears of War harmadik része. A színek és a technológiai háttér mellett a hangokról is érdemes megemlékezni, a záróakkord pont azt a kiváló minőséget képviseli, mint az elődök, így audiovizuális fronton se okoz csalódást az új epizód.
Mivel megjelenés előtt teszteltük a játékot, a többjátékos módot még nem volt lehetőségünk érdemben kipróbálni, azonban a legtöbb változás itt érhető tetten. Egyrészt újdonság, hogy bármelyik játékmódban is játszunk, tapasztalati pontokat gyűjtögetünk, amiket aztán bárhol felhasználhatjuk a későbbiekben. A kampánymód mellett egy úgynevezett Arcade mód is helyet szorított magának, melyben csak és kizárólag a pontgyűjtögetés a lényeg. A Horda mód is megújult, itt a fő változást a vásárlás lehetősége jelenti, azaz megszerzett pontjaink ellenértékének fejében új fegyvereket, barikádokat, bázisokat, muníciót és fejlesztéseket vehetünk. A Horda mód totális ellentéte a Beast mód, ahol nem COG katonákkal, hanem a Lambient és Locust harcosaival akciózhatunk. A kezdeti kínálat szegényes, de ahogy fejlődünk, úgy nyílnak meg sorra az erősebbnél erősebb lények.
A Gears of War 3 méltó lezárása a sorozatnak, mely egy drámai, érzelmes kalanddal tesz pontot az öt éve tartó túra végére. Az Epic minden létező, a játékot jellemző stíluselemet csúcsra járatott a siker érdekében, a végeredmény pedig egy, az utolsó percig látványos, izgalmas és monumentális TPS-akció, amivel a harmadik rész egyértelműen messze kiemelkedik a platform, és a generáció többi hasonszőrű címei közül.
Értékelés: 9/10
A Warner Bros. Discovery jóvoltából, megnéztük az első négy részt. Spoiler-mentes beszámoló következik.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…