Az inXile Entertainment dark fantasy kooperatív akciójátéka olyan, mintha a Gears of Wart keresztezték volna a Gyűrűk Urával. Kipróbáltuk a Hunted: The Demon’s Forge-ot.
Manapság a fantasy témájú akció-szerepjátékokkal lassan Dunát lehetne rekeszteni, az inXile Entertainment dark fantasy próbálkozása azonban egy színes stíluskavalkád, melyben napjaink legnépszerűbb játékelemei egytől egyik képviseltetik magukat. A Hunted: The Demon's Forge-ban találunk egy kis fedezékrendszeres Gears of War utánérzést, egy csipetnyi Gyűrűk Urát, mindezt vegyítve és megtámogatva a szerepjátékos elemekkel, a közelharci összecsapásokkal, és a hack'n'slash darálásokkal. Amitől mégis érdekes a Brian Fargo nevével fémjelzett produkció, az a kifejezetten kooperatív akciózásra kihegyezett történetvezetés.
A játék története a jól ismert sablonokra épít, ennek megfelelően túl komoly mondandót és csavart nem képes felmutatni. Főhőseink E'lara, a csinos íjászlány, és Caddoc, a közelharci fegyverek kiváló forgatója, akikkel a teljesen feje tetejére állt világot kell megmentenünk a pusztulástól. A cél nemes, de karaktereink motivációjára és előtörténeteikre egyetlen játékperc alatt se kapunk utalást, ami a beleélést és az azonosulást némileg megnehezíti.
A Hunted legnagyobb erénye azonban a játékmenetben, a pályatervezésben, feladványokban és a változatos harcokban rejlik. Ezek együttese ugyanis a játék végéig a kooperatív szekciónak lettek alárendelve, s bár neki vághatunk a kalandnak egyedül, az inXile Entertainment próbálkozása azonnal rengeteget veszít élvezeti faktorából. A két karakter képességei és varázslatai egytől egyig úgy lettek kitalálva, hogy azok együttes kombinálásával egy élvezetes harcrendszer képe elevenedjen meg előttünk. E'lara és Caddoc is két-két fegyvert hordhat magánál, így mindkét karakter képes közeli illetve távoli támadásokra, ezek hatékonyságát azonban alapvetően meghatározza az adott hős fő erőssége. A fegyverek mellett varázslatokkal is operálhatunk, melyeket a játék során a meghalt ellenfelek által feldobott kék elixir segítségével tudjuk utántölteni. A szerepjátékos vonal egy minimalista fejlődési-fában teljesedik ki, amit akár játék közben, a megfelelő portálokon keresztül is elérhetünk.
A játékmenet viszonylag hamar kifullad, a készítők ugyanis a harcok mellett csak kis adagban adagolják a fejtörőket, rejtett dungeonök felfedezésének lehetőségét, a különböző kristályok, kiegészítők, fegyverek felkutatását. Pedig a változatosság igazán jót tett volna a Huntednak, és a végső pontszámnak is. Az önismétlő akciózás ugyanis meglehetősen széles skálán mozgó képességek ellenére hamar unalomba fullad, és hiába érezni a pályatervezésen, hogy az együttműködésre igyekszik ösztökélni a csapattagokat, az élményen ez nem sokat képes lendíteni.
Technológiai oldalról is felemás, amit a Hunted képes felmutatni. A játék osztott képernyős megoldása a Resident Evil ötödik részét idézi, azonban itt nincs eltolva a két kép, hanem egymás alatt helyezték el őket a fejlesztők. Ennek egyetlen problémája az, hogy az oldalsávra pakolt információk kisebb méretű kijelzőkön nagyon nehezen láthatóak. Technikai csapás a játék látványvilága is, amiért ugyan az Unreal Engine 3 a felelős, a készítők valamiért nem tudták kipréselni belőle a maximumot. Kopottas, fakó a játék univerzuma, elnagyoltak a tereptárgyak, és az animációk is a régi időket idézik. Ennek ellenére a játéknak vannak kiugró helyszínei, melyek elképesztő hangulattal és látványorgiával bírnak, így különösen nehéz megérteni azt a kettősséget, ami a Hunted grafikai megvalósítását jellemzi.
A Hunted: The Demon's Forge ékes példája annak, hogyan kell jó elképzeléseket rosszul kivitelezni. A fejlesztők ugyanis az ambiciózus tervek mellett megfeledkeztek az alapvető elemekről. Stílusán belül is több sebből vérzik a koncepció, a kivitelezés több helyen kopottas, sok helyen kiforratlan, a prezentáció pedig nem mindig üti meg a mai generáció szintjét. Mindezek ellenére az inXile Entertainment zsánerkavalkádja egy dicséretes próbálkozás, melyben megvan a potenciál, de ahhoz, hogy kiemelkedjen a középszerből a Hunted, bőven csiszolni kell még.
Értékelés: 6/10
A Warner Bros. Discovery jóvoltából, megnéztük az első négy Dűne-részt. Spoilermentes beszámoló következik.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…