Az Outland ékes példája annak, hogyan kell remek ötleteket átemelni a régi klasszikusokból, és azokat hogyan kell úgy egybegyúrni, hogy egy igazán szórakozató cím legyen a végtermék.
Az Outland érdekes homage, melyben olyan klasszikus darabok jól ismert stílusjegyei lettek egybegyúrva, mint a Prince of Persia, a Castlevania, vagy az idegeket sokszor borzoló N+, miközben az átemelt elemeket az a Ikarugából jól ismert alapmechanikára húzták fel. A Housemarque letölthető címe így nem más, mint egy oldalnézetes akció-ügyességi-logikai platformer, és ha azt hiszed, hogy ezek egyvelege nem képes jól együttműködni, akkor tévedsz. Az Outland ugyan nem egyedi cím, semmiféle innovációt nem képes felmutatni, de a különböző játékmechanikai elemek elegyedése a stílusos művészeti megoldásokkal egy olyan egységet alkotnak, amiről vétek lenne lecsúsznotok.
A játék leggyengébb pontja a története, mely a szokásos sallangokat és kliséket vonultatja fel, így alapvetően egy olyan hősmesébe csöppenünk, ahol a jól ismert jó és rossz párharcából kell győztesen kikerülnünk. A hangsúly azonban nem ezen van, az Outland ugyanis nem mélyen szántó gondolatok közvetítését tűzte ki célul. A hangsúly itt a hangulaton van, azon a kalandon, melyen főhősünkkel különböző helyszíneket megjárva sajátítjuk el az újabbnál újabb képességeket, melyek kombinálásával egészen elképesztő dolgokra leszünk képesek a játék végére.
A pályatervezés, a leegyszerűsített harcrendszer a Prince of Persia labirintus-szerű felépítését idézi, az ügyességi részek az N+-ból lehetnek ismerősek, mely a finom irányításnak köszönhetően nagyon kényelmes, pontos, és gyors, mellesleg megengedő. A Castlevaniaa a rejtvények felfedezésének módjában, illetve a backtrackelős játékmenetben érhető tetten, a készítők ugyanis úgy alakították ki az egyes helyszíneket, hogy később megszerzett képességeink birtokában biztosan visszamenjünk majd rég látott pályákra, egyes gyűjtögetnivalót ugyanis csak bizonyos képességek birtokában fogunk tudni megszerezni. A készítők ezt a kombinációt fejelték meg az Ikarugából ismert színváltós mechanikával. Az Outlandban a kék és a piros színek a dominánsak, melyek közötti egyetlen gombnyomással váltogathatunk majd. Az egyes csapdákat és ellenfeleket pedig csak akkor gyűrhetjük le sikerrel, ha mindig a megfelelő színre váltunk (ha kék az ellenfél, akkor vörösre kell váltani, s fordítva). A fejlesztők ebben a feature-ben szerencsére meglelték a lehetőségeket, így rengeteg módját találták meg annak, hogy játék közben a színek váltogatása garantálja továbbjutásunk zálogát. Olykor egyes platformok mozgásba lendítéséhez is a színekhez kell nyúlnunk, néhol egy különböző színekben pompázó lövedéktengeren keresztül kell eljutnunk célunkig
Az Outland egy stílusos, a szemnek kellemes világba kalauzol el minket, miközben a játékélmény is szervesen részese annak az élménynek, amit a játék kínál, és ez így együttesen egy nagyon erős kombinációt alkot, így pedig nem meglepő, hogy a jelenlegi mezőny nagyjai közé soroljuk a Housemarque fejlesztését.
Értékelés: 9/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!