New York-ot ismét természetfeletti erők fenyegetik, azonban a rutinos Szellemirtók helyett ezúttal egy négyfős újonc csapatra hárul a feladat, hogy kisöpörje a városból a különös, túlvilági szellemeket.
Az Atari érdekes módját választotta, hogy folytassa a tavaly megjelent nagygépes Ghostbusters játékot, a kiadó ugyanis egy letölthető, top-down nézetű, kooperatív shooter formájában hozta el a rajongóknak a folytatást, melyben a feladatunk már jól ismert, hiszen ezúttal is a New Yorkot elözönlő természetfeletti lényeket kell visszaküldenünk oda, ahonnan jöttek. Vajon jó döntés volt a kiadó részéről, hogy egy fokkal lejjebb lépve, ezúttal letölthető címként mutassa be a Szellemirtók mindennapjait?
A Sanctum of Slime a második Szellemirtók film után játszódik, így közvetlen folytatása a tavalyelőtt megjelent Ghostbusters játéknak. A történet szerint 1989-ben járunk, a cselekmény középpontjában pedig Janosz Poha és egy titokzatos vénember, Ismael áll, akiknek története a New York-i elmegyógyintézetben fonódik össze. Ismael Dumazu, a pusztítás ősi démonának utolsó követőjeként úgy vallja, egy ősi ereklye segítségével hamarosan visszatérhet a nagyúr, aki a feltámasztását követően nem csak adósa lesz a két férfinek, de a pokol seregének támogatását is élvezni fogja. A New York városát ellepő sötét erőkkel nem bír a Szellemirtók csapata, így egy gyorsan toborzott második számú egységgel (Alan Crendall, Samuel Hazer, Bridget Gibbons és Gabriel Sitter) azt a feladatot kapjuk, hogy járjunk az események végére.
A történéseket felülnézetből követhetjük végig, a csapat tagjait pedig tizenkét különböző fejezeten kell majd átvezetnünk. A shooter kampányát lehetőség szerint egyedül is végigtolhatjuk, de ha segítségre szorulunk, akkor akár négyfős kooperatív módban is odapörkölhetünk a szellemeknek, az online összecsapásokra vágyók pedig klasszikus többjátékos módban plazmafegyverezhetnek. A játékmenet nagyon egyszerű sémára épül, a pályák ugyanis arénákra lettek osztva, minden egyes teremből csak akkor tudunk továbbmenni, ha az ottlévő összes szörnnyel végeztünk. A lelőtt teremtményekért, és a szétrombolt bútorok krediteket, új tárgyakat, kiegészítőket kapunk, elesett bajtársainkat pedig bármikor feltámaszthatjuk. Választékos és változatos fegyverarzenálból válogathatunk, melyre szükség is lesz, ugyanis a piros, sárga és kék szörnyeket csakis a hozzájuk készített, megfelelő fegyverekkel tudjuk kiiktatni, de a különleges plazmafegyverek és csapdák mellett energiapajzzsal és életerőt gyógyító kiegészítővel is bővül arzenálunk.
A Ghostbusters: Sanctum of Slime a jópofa ötletek ellenére mégis hamar unalomba fullad, a repetitív játékmenet ugyanis hamar megöli a hangulatot. A helyszínek bár változatosak, az arénás kialakítás miatt gyorsan unalomba fulladnak a küldetések, amin az se segít sokat, hogy egy pálya erejéig egy autós mókába is belecsöppenünk, ahol az Ecto-4WD platóján állva kell osztani az áldást. A negatívumok sorát gyarapítja, hogy a környezeti elemek többször visszaköszönnek, és ez a fajta újrahasznosítás nagyon hamar frusztrálóvá válik, ahogy a monoton zenei aláfestés se javít a végső ítéleten.
Értékelés: 5/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!