Swarm – Játékteszt
Január végén egy előzetes próbakört már futottunk a Hothead Studios játékával, a héten azonban bemutatkozott a teljes verzió is. Kipróbáltuk a modernkori Lemmings-et!
A Swarm alapkoncepciója vitathatatlanul sokat merített az elmúlt évtizedek nagy klasszikusaitól, például a Lemmings-ből, vagy a C64-en megjelent Creatures című alkotásból. A játékban ugyanis félszáz kék szörnyecskét, úgynevezett swarmiteket kell irányítanunk, akikkel a pálya egyik pontjából kell a másikba eljutnunk. Utunk során azonban számtalan akadály és csapda fogja megkeseríteni az életünket, de a Hothead Games elérte, hogy az általuk képviselt, néhol már nagyon is beteg humor révén mindez mosolyfakasztó kihívás legyen.
A Swarmban ugyanis nem elég, hogy egyik pontból eljutunk a másikba, az újabb és újabb szinteken található pályákat ugyanis sokszor csak úgy tudjuk megnyitni, ha egy bizonyos pontszámot is elérünk. És sokszor bizony ez bizonyul majd a legnagyobb kihívásnak. Pontokat kapunk minden egyes felszedett extra cuccért, DNS szekvenciákért (minden pályán öt van belőlük), vagy a kis kék swarmitek haláláért. És ez utóbbi nyújtja a játék magját, ahhoz ugyanis, hogy megnyithassuk a következő szinteket, a pontok mellé kapott szorzók lesznek segítségünkre, ezek szinten tartása azonban elképesztően munkás. Szorzót gyakorlatilag a swarmitek stílusos elhalálozásáért kapunk (ezekért jópofa medálok is járnak), viszont arra is ügyelnünk kell, hogy ne apadjon a szorzó melletti stopper, valamint arra is figyelnünk kell, hogy lehetőség szerint minél több kék pocakos lényt jutassunk el a célig. A pályák egyes részein ugyanis bónuszokat kapunk, ha a megfelelő számú swarmitekkel rendelkezünk.
A játék kontrollja végtelenül egyszerű, és könnyen megtanulható, az ötvenfős csapat terelgetése csak első alkalommal tűnik bonyolultnak. Lehetőségünk van a csoport tagjait egy kupacba rendelni, esetleg szétszórni őket a pályán, de ha magasabb, plafonról lógó elemeket kell elérnünk, akkor egymás vállára állítva őket egy óriási tornyot is formálhatunk a szörnyecskékből. Az alapvető mozgások mellett különböző kombinációkat is eszközölhetünk – nagyobb ugrás, boost -, amiket a kontrolleren található gombok megfelelő időben való lenyomásával tudunk előcsalni. Elsőre ez is bonyolultnak tűnhet, de a nagyon frappánsan tálalt gyakorló módban ezeket is pillanatok alatt elsajátítjuk majd.
A Hothead Games legújabb letölthető címe tagadhatatlanul egy jóféle trial and error cím, azaz rengeteg olyan pályával hoz majd össze minket a sors, amit csak sokadik próbálkozásra tudunk csak teljesíteni. És ahelyett, hogy ez frusztráló lenne, a készítők elérték, hogy a swarmitek elhalálozása nagyon vicces, nagyon kreatív, és akármennyire is furán hangzik, szórakoztató legyen. A kis kék lényeket elgázosíthatjuk, fűrésszel darabokra vághatjuk, felrobbanthatjuk, esetleg karóba húzhatjuk őket, vagy a zordon univerzum különös teremtményeinek hagyhatunk hátra egy-kettőt belőlük. Némi könnyítés, hogy ellenőrzőpontokat helyeztek el a készítők a pályákon, ahol megcsappant swarmit állományunkat pótolhatjuk.
A Hothead Games új játéka nem mutat túl a zsáneren, nem ígér innovációt, viszont pont annyira szórakoztató és elborult, mint a cég elmúlt produktumai.
Értékelés: 8.5/10